Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hyperspam:

Elgiganten vid A6 i Jönköping; såg precis en Ryzen R7 1700 fyndvara, nedsatt till 1798 kr. Står lite halvgömd på en hylla med andra datorkomponenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Någon måste ha satt fel pris på den, jag är sugen på att åka in och plocka upp den bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Någon måste ha satt fel pris på den, jag är sugen på att åka in och plocka upp den bara för att.

Jag har varit förbi och letat. Kunde inte hitta den, enligt personalen hade det varit någon före mig och letat men inte hittat. Men det ska finnas 1 kvar i deras system, mysteriet är bara vart den är..

Permalänk
Skrivet av CeJij:

Jag har varit förbi och letat. Kunde inte hitta den, enligt personalen hade det varit någon före mig och letat men inte hittat. Men det ska finnas 1 kvar i deras system, mysteriet är bara vart den är..

Den stod till vänster om ett gäng Corsair-fläktar när jag såg den. Hoppas att någon kan lyckas norpa den iaf.

Visa signatur

Dator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CeJij:

Ja, borta var den minsann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jox:

Prissänkt 11.000:- Känns sjukt billigt

MSI VR One prissänkt med 11.000:- hos elgiganten.
Verkar vara lagertömning
Känns som mycket prestanda för pengarna..?!?

"bärbar", ja, den kommer ju i ryggsäcks-format i alla fall lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeJij:

Verkar som någon försökt dölja den med vilje för att komma tillbaka senare och köpa den när han / hon har bestämt sig eller har möjlighet att köpa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Mitt fel där. My Cloud är garanterade Red-diskar. My Book kan vara Blue och Green.

Misstänkte det, inte första gången någon blandar ihop varianterna.

Permalänk
Skrivet av Asterion:

Verkar som någon försökt dölja den med vilje för att komma tillbaka senare och köpa den när han / hon har bestämt sig eller har möjlighet att köpa den.

Det fanns en prislapp på hyllan också, 2000-nånting. Men priset på lådan var ett lägre pris. Det fanns inga andra Ryzen processorer i närheten av hyllan där den stod, bara diverse andra komponenter.

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem

Jag plockade upp den för 1789. Tack för tips.

Vh,
M

Skrivet av Hyperspam:

Det fanns en prislapp på hyllan också, 2000-nånting. Men priset på lådan var ett lägre pris. Det fanns inga andra Ryzen processorer i närheten av hyllan där den stod, bara diverse andra komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irding:

Jag plockade upp den för 1789. Tack för tips.

Vh,
M

Var låg den? / Var hittade du den? Är mesta dels nyfiken.

Permalänk
Medlem

Ringde Elgiganten ca 1h efter post här på sweclockers och bad dem lägga undan så jag inte behövde åka i onödan

Skrivet av Asterion:

Var låg den? / Var hittade du den? Är mesta dels nyfiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zablot:

På Massdrop finns det nu AntLion ModMic 4.0 Uni-Directional Mutable Mic för $39.99 plus frakt vilket slutar på $45.43 vilket ungefär motsvarar 370kr (plus ev. tull, moms & avgift /mod)
https://www.massdrop.com/buy/49019

hade lätt köpt denna om inte för moms. får nog räkna med att betala +25% moms vilket gör att 370kr går upp till 459 kr och på det tillkommer en fast avgift på 100 kr vilket ger en total kostnad på 559 kr (en viss tullavgift kan också tillkomma, men det brukar inte vara mycket).
kostar 584 kr i sverige och då är frakttiden betydligt kortare och det blir mycket lättare med garanti etc om något skulle hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannikur:

AOC Agon AG322QCX för 4990 på Inet

(Proshop näst billigast på 5687: Prisjakt)

Vad säger swec om denna?

Har en kod för att få ner priset till 3990kr...

Sitter idag på en flera år gammal 30" 2560x1600 60Hz som inte alls är speciellt kul att spela på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Vad säger swec om denna?

Sitter idag på en flera år gammal 30" 2560x1600 60Hz som inte alls är speciellt kul att spela på.

Hade jag haft en kod för att få ner den till 3990 hade jag slagit till direkt Grymt bra pris för en fin skärm!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Vad säger swec om denna?

Vad skulle det vara för kod, om man får fråga?
Till priset av 3990;- skulle jag också vara beredd att slå till direkt nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av k3nny:

Vad skulle det vara för kod, om man får fråga?
Till priset av 3990;- skulle jag också vara beredd att slå till direkt nämligen

1000kr rabatt på valfri AOC AGON hos inet. En kompis fick den i någon app. Vet inte mer än så tyvärr

EDIT; Efter att ha läst swec-recension @ https://www.sweclockers.com/testpilot/24222-testpilot-aoc-ago... blev jag inte speciellt sugen.

Du kan få koden om du vill. Giltig till den 14:e Okt tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

1000kr rabatt på valfri AOC AGON hos inet. En kompis fick den i någon app. Vet inte mer än så tyvärr

Kanske nått du kan ta redan på?
Är också i behov av en ny skärm.

Permalänk
Medlem

Har luskat runt lite, lyckades hitta mig fram till vad @hultron refererade till.

Steg 1: Installera appen Flarie från GPlay/AppStore
Steg 2: I appen finns ett litet mobilspel med AOC AGON-logo
Steg 3: Få rabattkod

Lade precis en order för 3990, så det verkar fungera! Men skynda på, jag ringde nämligen Inet för att luska fram detta - frågan är om det verkligen är tänkt att kombinera rabatt på rabatt på detta sättet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av k3nny:

Har luskat runt lite, lyckades hitta mig fram till vad @sickhouse refererade till.

Lade precis en order för 3990, så det verkar fungera! Men skynda på, jag ringde nämligen Inet för att luska fram detta - frågan är om det verkligen är tänkt att kombinera rabatt på rabatt på detta sättet...

Tack! Blev själv ett köp.

Hittade dock bara Flarie appen på Appstore.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av k3nny:

Har luskat runt lite, lyckades hitta mig fram till vad @sickhouse refererade till.

Tackar!

Blev ett köp här med.

Mvh Sigge

Visa signatur

H440 Vit | Ryzen 1700 3.8ghz | ASUS PRIME X370-PRO | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Corsair CX750M 750W | 120gb intel 530 | Corsair Force GT 240GB | MSI 1080 GAMING X | BenQ 27" BL2711U UHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauc:

hade lätt köpt denna om inte för moms. får nog räkna med att betala +25% moms vilket gör att 370kr går upp till 459 kr och på det tillkommer en fast avgift på 100 kr vilket ger en total kostnad på 559 kr (en viss tullavgift kan också tillkomma, men det brukar inte vara mycket).
kostar 584 kr i sverige och då är frakttiden betydligt kortare och det blir mycket lättare med garanti etc om något skulle hända.

Jag gjorde en beställning då jag har haft min Modmic 2 i väldigt många år och börjar bli lite glapp efter lite misshandel. Vad jag har läst så ska 4an bara vara bättre så garantin är jag inte rolig för. Sedan är det en liten chansning då Tullen (i min erfarenhet) inte brukar kolla paket med ett värde under 500kr. Bara att hålla tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vannulven:

Cherry G80 MX 3.0 för 399:-Det billigaste mekaniska just nu som inte är ett kina-no-name. Ett hyfsat backup om något, eller insteg i mekaniska.

Denna bräda var nedsatt till 299 för inte så länge sen, och det var den värd! 399 är väl ett acceptabelt pris det också, men mer skulle jag personligen inte betala.

Om jag ska vara rak: Känslan är den plastigaste och mest membran-lika upplevelse jag haft på något mekaniskt tangentbord jag provat. (nu är jag inte någon konnäsör som testat alla möjliga brädor, men ändå..)
Man får liksom inte den där solida, klickiga känslan vid bottningar som vissa ger... Men fördelen är att brädan nog är lite tystare -liksom dovare - än många andra mekaniska!

Stommen är lite vek, vilket gör att när man som mig kör spel med piltangenterna så känns det som att hela mitten av tangentbordet liksom flexar en aning neråt när man tex gasar i bilspel...

Själva tangenterna är väl knappast högkvalitet, men den låga profilen på dem är riktigt trevlig, och kan vara en bra kompromiss för den som är van vid lägre tangentbord. De sitter dock rätt djupt i stommen vilket kan kännas lite ovant först.. Speciellt om man kommer från tex Corsairs mekaniska tangentbord

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k3nny:

Tackar!

Hittade dock inte appen på Google play så var tvungen att fråga syrran som har Iphone

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av k3nny:

Hittar inte appen i Google Play. Vet du om koden är unik per person eller om man kan dela på samma kod? Är sjukt sugen på denna skärm.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Hittar inte appen i Google Play. Vet du om koden är unik per person eller om man kan dela på samma kod? Är sjukt sugen på denna skärm.

Värdekod: JCGHUJEZKL2XHYY

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Värdekod: JCGHUJEZKL2XHYY

Tack för hjälpen, men den verkar inte fungera.
"Värdekoden som angivits hittas inte, eller är förbrukad."

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Behöver man en 32"skärm?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Behöver man en 32"skärm?

Om du bejöver det vet ju bara du? Är ju så billigt med koden attan kan ju köpa och testa och bara sälja vidare om det inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Om du bejöver det vet ju bara du? Är ju så billigt med koden attan kan ju köpa och testa och bara sälja vidare om det inte fungerar.

Behöver kod så jag kan beställa. Har inge iPhone haha

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av k3nny:

Spelet är nu expired i appen. Typiskt. Expired 1 hour ago.