HP EliteDesk 800 G1 USDT, bra liten kontors-PC

Permalänk
Medlem

HP EliteDesk 800 G1 USDT, bra liten kontors-PC

Fräsh mini-stationär, reninstallerad med original Windows 10 Pro 1703, licensuppgraderad från OEM Win 7 Pro.

Prisidé 2000 kr, men kom också med bud. Finns det många intressenter sätter jag en sluttid. Möte i Stockholm i första hand.

-

Internt finns det även plats för optisk enhet, fast utan öppning i fronten, och då en extra SATA-port. Vilket innebär att om man vill köra den som NAS eller liknande kan man stoppa i två mekaniska 2.5"-diskar utöver en potentiell mSATA-SSD.

Stoppar man i ett MXM-kort kräver det så vitt jag vet ett kraftigare nätaggregat, nuvarande är på 135W.

Kan skicka med DisplayPort-DVI-adapter och WiFi nano-N-sticka vid behov.

Specs:

HP EliteDesk 800 G1 Ultra-slim Desktop (USDT), 2013/2014
CPU: Intel Core i5-4570S 2.9 GHz (4th gen)
HDD: Samsung 128GB MZ7PD128HCFV (OEM 840 PRO afaik, SATA-600)
RAM: 1x8 GB DDR3 SO-DIMM (Max 16 GB)
Integrerad HD 4600-grafik
Inget Wi-Fi
4xUSB3, 6xUSB2, Audio in/out, VGA, 2xDisplayPort
Ethernet, PS/2, Mini-PCI-E, mSATA, MXM

Ca 25 x 25,5 x 6,5 cm.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Lägger ett startbud på 1300:- + frakt

Permalänk
Medlem

1500+frakt

Permalänk
Medlem

Hur många lediga platser för 2.5" finns det just nu?

Permalänk
Medlem

@ubq8reJBwn2B:

Nuvarande SSD är en 2.5", så då får man utnyttja tomrummet för DVD-enheten. Strömporten på logikkortet är något motsvarande detta,
PCB 5-pin, vilket kräver en adapter till SATA-ström. Har beställt en som jag inte fått än.

Men jag har en LiteOn mSATA 120 GB SSD jag kan stoppa i istället om du vill, för att frigöra den vanliga 2.5"-platsen.

Permalänk
Medlem

Antar att det är omöjligt att peta in en 3.5"?
Bjuder 1500 och kan hämtas för en enklare affär, har swish

Permalänk
Medlem

@ubq8reJBwn2B:

En 3.5" får nog plats om du tar ut korgen för 2.5"+DVD, men frågan är var du ska hämta 12V-linan ifrån, då 2.5" endast kör 5V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

@gneken:

En 3.5" får nog plats om du tar ut korgen för 2.5"+DVD, men frågan är var du ska hämta 12V-linan ifrån, då 2.5" endast kör 5V.

Ah ok, men då vet jag Får fixa en 2.5" HDD om jag nu blir köparen av denna

Permalänk
Medlem

Jag vill nog säga att jag förväntar mig lite mer. Här är en nyligen såld på Tradera:
https://www.tradera.com/item/120202/288218258/hp-elitedesk-80...

Fast sämre på så vis att det är 2x4 GB RAM istället för 1x8 GB och exklusive Windows-licens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Jag vill nog säga att jag förväntar mig lite mer. Här är en nyligen såld på Tradera:
https://www.tradera.com/item/120202/288218258/hp-elitedesk-80...

Fast sämre på så vis att det är 2x4 GB RAM istället för 1x8 GB och exklusive Windows-licens.

Förstår, mitt bud står kvar iallafall. Den du länkade till är ju uppfräschad + avdammad och fått ny fin pasta osv

Permalänk
Medlem

Finns antenner för trådlöst nätverkskort redan på plats inne i chassit? Eller är det externa som gäller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bjuder 1600+frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1600 hämtar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Den du länkade till är ju uppfräschad + avdammad och fått ny fin pasta osv

Hehe, negativt i min värld. Hade bytt pasta själv direkt.

Skrivet av hakro807:

Finns antenner för trådlöst nätverkskort redan på plats inne i chassit? Eller är det externa som gäller?

Finns inga inbyggda antenner, utan två öppningar i chassit för s.k. pigtails, U.FL - RP-SMA för koppling till ett MiniPCI-E-kort.

Permalänk
Medlem

1700+frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1700 hämtar i sthlm

Permalänk
Medlem

Jag är OK med 1700 kr, så sätter sluttid 12.00 imorgon 11/10. Bud inom sista 5 minuterna förlänger sluttiden med 5 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Finns antenner för trådlöst nätverkskort redan på plats inne i chassit? Eller är det externa som gäller?

Jag har iofs interna antenner tagna från en router, men har inte testat hur bra täckning det blir, med tanke på att hela chassit är av metall. Jag kunde iaf se och ansluta till en router i samma rum med ett mPCIE-kort utan någon antenn inkopplad alls.

Permalänk
Medlem

I övrigt har jag testat att installera både macOS Sierra och Synology/Xpenology med gott resultat. Enligt följande guider:
Tutorial: Install/Migrate DSM 5.2 to 6.1.x (Jun's loader)
Sierra on HP 800 G1 USDT

Permalänk
Medlem

Suck, har lyckats förväxla USDT med mini-modellen. Nu fattar jag hur du lyckades klämma in 2x2.5" i chassit. : )

Permalänk
Medlem

drar tillbaka mitt bud så länge, oklart hur jag skall använda den.

Permalänk
Medlem

Då alla köpare dragit sig ur finns den här fortfarande tillgänglig.