Permalänk
Medlem

standoffs till 2,5" ssd

Hej, jag har moddat om mitt enthoo primo ganska rejält vilket innebär att jag inte längre har några hdd ställningar, jag har endast en hållare för ssd på baksidan av chassit men vill ha 2 till, så jag ska montera dom på min psu shroud. problemet är att jag behöver standoff skruvar som passar de skruvhål som sitter under på en ssd, nedan ser ni en bild på hur jag tänkte ha det.

nu till kruxet, jag är medveten om att hane delen av standoffen ska vara 3 mm bred för att passa för en ssd, gängorna skall vara m3, och djupet har jag ingen aning om, har försökt googla men inte kommit fram till något.

är det någon som har någon aning om dessa standoffs går att få tag i? eventuellt har ni något annat förslag på lösning? diskarna måste vara upphöjda från plåten för att ge plats åt kablar

Permalänk
Medlem

http://www.ebay.com/itm/180Pcs-M3-Hex-Spacers-Screw-Nut-Stand...

?

EDIT:
Du skulle inte kunna ha en hylsa eller ett rör istället för en standoff och t.ex en gängad stång du skruvar i ?
Röret kan ju vara i både plast och metall så lackar du det i den färgen du vill ha.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

http://www.ebay.com/itm/180Pcs-M3-Hex-Spacers-Screw-Nut-Stand...

?

EDIT:
Du skulle inte kunna ha en hylsa eller ett rör istället för en standoff och t.ex en gängad stång du skruvar i ?
Röret kan ju vara i både plast och metall så lackar du det i den färgen du vill ha.

Jo visst kan man köra en hylsa också, kändes bara som detta skulle bli lättare om man hade standoffs i rätt storlek

Skrivet av SeeKer3Million:

känns som hane delen på alla deras m3 är lite väl lång för en ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

Jo visst kan man köra en hylsa också, kändes bara som detta skulle bli lättare om man hade standoffs i rätt storlek

känns som hane delen på alla deras m3 är lite väl lång för en ssd

Fixar du enkelt med ex en billig Kabelskotång Och eventuellt en fil för att fixa snittet lite. Och den är även användbart till lite allt möjligt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fixar du enkelt med ex en billig Kabelskotång Och eventuellt en fil för att fixa snittet lite. Och den är även användbart till lite allt möjligt.

beställde några i olika längder nu så får jag prova att kapa längden på skruvdelen, har insett att det blir lättare att göra så än att försöka hitta distanser med rätt skruvlängd då dom inte alls är gjorda för det jag vill använda dom till