Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Tar jag bilder med min phantom blir upplösningen 960 x 540, hittar ingen inställning för att ändra det.

Någon som vet?

Skickades från m.sweclockers.com

I RAW-filerna finns en inlagd lågupplöst preview-bild, typ stor thumbnail. Om programmet man öppnar filen med inte klarar RAW så visas bara previewen och inte den äkta bilden. Prova att installera codecen som nämns i förra inlägget.

Annars är det absolut inget fel på att bara köra på JPEG bara, allt blir så mycket enklare att hantera för folk utan Lightroom/Photoshop och liknande. Så länge man har bra fotoinställningar i DJI Go för de påverkar JPEG men däremot inte RAW. Ja, RAW kan teoretiskt ge ett bättre foto och jag fotar bara i det. MEN, då ska man ha intresse för post production och folk som säger att det alltid blir skitmycket bättre med RAW och att det alltid är värt tiden överdriver. Beror på vilka krav man har.

Skrivet av jskn002:

Hej, jag har haft ett problem med min drönare och undrar om någon har liknande problem.

Jag flyger en mavic och bilden blir otroligt grynig och dålig, börjar tro att det är något fel på den för jag har testat en massa olika inställningar men inget verkar funka.
Senaste inställningar:
4k, 24p, d-cinelike, color profile +1 -1 -1.
Senaste firmware.

Tror +1 på skärpa ger en massa brus på Mavic. Och på -1 så kickar tvärtom en överdriven noise reduction in. Testa sätta den på 0. Fast på din beskrivning så verkar det inte bara var det som är problemet, lägg gärna upp en exempelbild.

Permalänk
Medlem

Hur är det med försäkring och licens om man ska flyga och ta kort riktigt?

Permalänk
Medlem

Jag har summerat alla klipp från min Mavic Pro till lite fräcka klipp från Bali och Giliöarna. Fått tillåtelse från en grym artist att använda hens musik. Det var min första flygtur med en drönare så rätt mycket editering krävdes. Men wow vilken grej. Synd att YouTube komprimerar så pass, men det är väl inget att göra åt. Videon är kort och snabb, på med lurarna för låten av NOWË är riktigt härlig.

Jag tyckte det var riktigt kul, kom gärna med förslag till min nästa resa hur jag bör filma istället.
https://youtu.be/e7qb6AZNM10

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lubbo:

Hur är det med försäkring och licens om man ska flyga och ta kort riktigt?

Vad menar du med.. flyga och ta kort på riktigt..?

Är det att du tänker tjäna pengar på bilderna, behöver du både licens och försäkring.
Annars behövs ingenting, även om det är bra att ha en försäkring privat också..

Tillstånd ansöker man om hos Transportstyrelsen och försäkring hos något försäkringsbolag som försäkrar drönare.
Sen ska bilderna granskas hos Lantmäteriet innan de säljs eller publiceras..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Hej,

Vad finns det för begränsningar inbyggda i mjukvaran avseende avstånd i dagsläget? Är det 500m höjdbegränsning i mjukvara men 100 el 150m enl lag om jag förstått det rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag har summerat alla klipp från min Mavic Pro till lite fräcka klipp från Bali och Giliöarna. Fått tillåtelse från en grym artist att använda hens musik. Det var min första flygtur med en drönare så rätt mycket editering krävdes. Men wow vilken grej. Synd att YouTube komprimerar så pass, men det är väl inget att göra åt. Videon är kort och snabb, på med lurarna för låten av NOWË är riktigt härlig.

Jag tyckte det var riktigt kul, kom gärna med förslag till min nästa resa hur jag bör filma istället.
https://youtu.be/e7qb6AZNM10

Fin video
Jag snodde Casey's concept rakt av för en trip till Rhodos från denna sommar. https://www.youtube.com/watch?v=owZj-aQweC4. Kan ju vara en idé att återskapa i valfritt land!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Hej,

Vad finns det för begränsningar inbyggda i mjukvaran avseende avstånd i dagsläget? Är det 500m höjdbegränsning i mjukvara men 100 el 150m enl lag om jag förstått det rätt?

500 meter upp är gränsen..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Hej,

Vad finns det för begränsningar inbyggda i mjukvaran avseende avstånd i dagsläget? Är det 500m höjdbegränsning i mjukvara men 100 el 150m enl lag om jag förstått det rätt?

500 är Dji max men 120 meter upp är max enligt svensk lag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Hej,

Vad finns det för begränsningar inbyggda i mjukvaran avseende avstånd i dagsläget? Är det 500m höjdbegränsning i mjukvara men 100 el 150m enl lag om jag förstått det rätt?

I Sverige får man flyga på högst 120m höjd, om man inte fått något special tillstånd.. Sen är det inom synhåll, även här om du inte har fått något special tillstånd.

De som håller på med segelflyg får ju tillstånd på flera hundra meter, så det borde ju vi med drönare också kunna få, om man hör av sig till flygtrafikledningen..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nidala:

Fin video
Jag snodde Casey's concept rakt av för en trip till Rhodos från denna sommar. https://www.youtube.com/watch?v=owZj-aQweC4. Kan ju vara en idé att återskapa i valfritt land!

Inte dum editering det där. Vad är max altituden man får flyga på Rhodos?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Nidala:

Fin video
Jag snodde Casey's concept rakt av för en trip till Rhodos från denna sommar. https://www.youtube.com/watch?v=owZj-aQweC4. Kan ju vara en idé att återskapa i valfritt land!

Riktigt coolt editerat. Vad för GOPRO har du?
Vad använder du för redigerings program. Skulle vilja lära mig redigera sådan filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Inte dum editering det där. Vad är max altituden man får flyga på Rhodos?

120 meter upp, 500 meter ifrån dig totalt. Men de har också det här:
"Specific regulations: If a pilot comes for example from Germany, the German drone laws apply to him here also in Greece and, in addition, the Greek rules".

Skrivet av larsaunitz:

Riktigt coolt editerat. Vad för GOPRO har du?
Vad använder du för redigerings program. Skulle vilja lära mig redigera sådan filmer.

Om det är dronen du tänker på så är det en Mavic Pro. Använder en Panasonic G80 som kamera på land.
Kör nu Premiere pro, men den editeringen (minus color correction/grading) kan man fixa genom i stort sett vilket videoredigeringsprogram som helst.

Permalänk

Är det någon som har ansökt om tillstånd för att sprida sina filmer tagna med drönare?
När behövs det egentligen tillstånd?
Läser och läser https://www.lantmateriet.se/sv/Om-Lantmateriet/Rattsinformati...

Men blir inte klokare..

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smekt-Burkmat^:

Är det någon som har ansökt om tillstånd för att sprida sina filmer tagna med drönare?
När behövs det egentligen tillstånd?
Läser och läser https://www.lantmateriet.se/sv/Om-Lantmateriet/Rattsinformati...

Men blir inte klokare..

Nästan varje dag... Frustrerande och jobbigt.

När det behövs tillstånd är när du tänker lägga upp drönarbilderna på nätet eller sprida dem på något sätt.
Står ganska tydligt..

Enligt 9 § lag (2016:319) om skydd för geografisk information är det är förbjudet att sprida en sammanställning av geografisk information;

"..Över andra delar av svenskt territorium om informationen inhämtats från luftfartyg genom fotografering eller liknande registrering."

Du laddar ner ett Worddokument som du fyller i och mailar till Lantmäteriet, sedan får du ett mail med en länk där du laddar upp de bilder/film du vill sprida.. Efter ett par dagar får du ett brev i brevlådan, som säger vad de kommit fram till.
Har själv bara fått godkänt på mina, så vet inte hur de gör när de inte godkänner..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Nästan varje dag... Frustrerande och jobbigt.

När det behövs tillstånd är när du tänker lägga upp drönarbilderna på nätet eller sprida dem på något sätt.
Står ganska tydligt..

Enligt 9 § lag (2016:319) om skydd för geografisk information är det är förbjudet att sprida en sammanställning av geografisk information;

"..Över andra delar av svenskt territorium om informationen inhämtats från luftfartyg genom fotografering eller liknande registrering."

Du laddar ner ett Worddokument som du fyller i och mailar till Lantmäteriet, sedan får du ett mail med en länk där du laddar upp de bilder/film du vill sprida.. Efter ett par dagar får du ett brev i brevlådan, som säger vad de kommit fram till.
Har själv bara fått godkänt på mina, så vet inte hur de gör när de inte godkänner..

Skickar du då in dina färdigklippta filmer eller skickar du filmerna du ska ta ut delar ifrån?

Hur ska man tolka detta?

"Områden, byggnader och anläggningar.
3 § Spridning av sammanställningar med information om följande slag av områden, byggnader och anläggningar ska, med den begränsningen som anges i andra stycket, vara undantagen från tillståndsplikt.

Olika typer av geografiska områden räknas upp i föreskriften. Över dessa typer av områden är det mycket vanligt att man samlar in information från olika typer av luftfarkoster. Sannolikheten för att det ska finnas något känsligt för totalförsvaret inom dessa typer av områden får anses som mycket liten.
Det är också viktigt att tänka på att undantaget bara gäller för området. Kommer det med vybilder som sträcker sig utanför området blir dessa tillståndspliktiga även om luftfarkosten befinner sig inom området."

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Lantmäteriet är bara intresserade om det kan finnas något på bilderna som äventyrar rikets säkerhet, dvs försvarsanläggningar, militärövningar osv.

Om du t.ex tar ett foto rakt ner på kvarteret runt ditt hus, eller över kompisarna på fotbollsplanen,, så är det ju i praktiken helt omöjligt att det finns något "hemligt" där, och fotot behöver inte ens granskas alls innan det sprids.

Men riktar du upp kameran mot horisonten och får med saker flera mil iväg så KAN något känsligt komma med och då vill de godkänna det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Synd att man ska behöva kompromissa. Älskar mavics format men gillar egentligen foto mer än video och då är 4 pro den enda som producerar ngt användbart. Kanske mavic 2 kommer ha bildkvalitet i klass med 4 pro eller vad tror ni?

Phantom har väl uppdaterats årligen än så länge så kanske dyker upp ngt snart, om inte mavic platinum är allt som kommer på ett tag då.

Permalänk
Medlem

Är sugen på en mindre FPV och googlade runt lite.. Hittade denna video på Youtube.

Vet inte vad jag ska säga.. Galet, olagligt, dumt eller bara fantastiskt och oslagbart..?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@DaBone:
Skulle säga grymt.

Vissa som istället flyger/dyker nerför skyskrapor och/eller mitt i city är galet dumt men denna tycker jag inte var nån direkt fara. Man såg att det tog en stund innan nerverna släppte och han börja trixa lite men inte så konstigt.

Finns flygare på tuben som inte verkar ha några nerver alls men dom flyger också galet dumt ibland.

Permalänk
Medlem

Bra videoredigeringsprogram samt drönarpiloter i gbg sökes!

Hej gubbar!

Någon som vill köra i gbg området? Kommer inte ut så mycket ensam märker jag. Bor i centrala Göteborg

Vill också ha tips på bra gratisprogram som man kan använda? Har bara tjejens imovie att leka med annars.

//Sebbe

Permalänk
Skrivet av Thademan:

Hej gubbar!

Någon som vill köra i gbg området? Kommer inte ut så mycket ensam märker jag. Bor i centrala Göteborg

Vill också ha tips på bra gratisprogram som man kan använda? Har bara tjejens imovie att leka med annars.

//Sebbe

Bor på samma ställe jag med och skulle behöva lite morot för att komma ut och flyga, tiden som blir över efter arbete, familj och studier är inte mycket och oftast hamnar man i soffan då...
Sen tycker jag det har varit ett rent skitår att flyga i Göteborg med omnejd, det har blåst som f*n i år jue...

Permalänk
Skrivet av Thademan:

Hej gubbar!

Någon som vill köra i gbg området? Kommer inte ut så mycket ensam märker jag. Bor i centrala Göteborg

Vill också ha tips på bra gratisprogram som man kan använda? Har bara tjejens imovie att leka med annars.

//Sebbe

Även jag bor i Västra göteborg. Intressera av att flyga lite med andra. Skulle även vilja hitta nya roliga miljöer att fota filma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om nån är intresserad så har Rajala några bra priser nu.

Mavic Pro: 8790 kr. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3924858
Phantom 4: 7790 kr. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3579878

De har även bra priser på batterier
Phantom 4: 990 kr. https://www.rajalaproshop.se/dji-batteri-till-phantom-4.html
P4/P4Pro: 1390 kr. https://www.rajalaproshop.se/dji-phantom-4-pro-batteri-till-p...

Jag har inget med butiken att göra. Notera att leveransen i praktiken kan ta upp till två veckor.

Permalänk
Medlem

Läste lite på lantmäteriets hemsida och insåg att jag missat en grej, vad det gäller vem som ska ansöka om spridningstillstånd för bilder och film..

"Vem är det som sprider informationen?
Vi har tagit fram en principmodell för att avgöra detta.

Om en uppdragsgivare ger en flygfotograf i uppgift att fotografera ett visst område och fotografen i sin tur lämnar över allt material till uppdragsgivaren åligger det uppdragsgivaren att söka spridningstillstånd om denna avser att sprida dessa bilder.

Om däremot flygfotografen fotograferar på eget initiativ i syfte att sälja till flera eventuella kunder så är det fotografen som är skyldig att söka spridningstillstånd.

Vid ärenden som frångår principmodellen gör vi en bedömning av omständigheterna i det enskilda fallet."

Kanske ska börja med att bara kränga iväg bilderna och ålägga dem att ansöka om tillstånd hädanefter..
Så slipper man allt krångel.. Men å andra sidan kanske de blir så less på det att de beställer mindre flygfoton.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@DaBone:
Du som är intresserad av att börja med miniquads kommer du nog gilla denna video. Helt sjukt att det är en 210mm diameter quad som han flyger. Man kan knappt tro sina ögon hur mjukt och snabbt han flyger.
Tycker DJI borde kopiera hans quad och göra en RTF ;D

Alla specs står i beskrivningen på videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

@DaBone:
Du som är intresserad av att börja med miniquads kommer du nog gilla denna video. Helt sjukt att det är en 210mm diameter quad som han flyger. Man kan knappt tro sina ögon hur mjukt och snabbt han flyger.
Tycker DJI borde kopiera hans quad och göra en RTF ;D

Alla specs står i beskrivningen på videon.

https://www.youtube.com/watch?v=kmDotWUzHIg

Utförsåkning och offpist kan ju slänga sig i väggen..

Några mysiga hemmakvällar med meck, ett par FPV-brillor och sen är det klart..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Utförsåkning och offpist kan ju slänga sig i väggen..

Några mysiga hemmakvällar med meck, ett par FPV-brillor och sen är det klart..

Låter trevligt
Det är helt klart en annan upplevelse VS en filmdrönare. Kan dock tänka mig man kan få lite svårt att gå till analog video om man kört HD länk innan och den kortare flygtiden om man är van med en DJI. Nån gång kommer väl billigare och mindre HD länkar med låg latens förhoppningsvis. Finns väl redan ganska små men vad jag minns var dom inte så bra. Speciellt om man flyger mellan träd och sånt.

Permalänk
Medlem

Är det några problem att teckna DJI care på en Phantom 4 Pro + om man inte köper den i Sverige?
Dvs att man tecknar efter den kommit hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joa:

Är det några problem att teckna DJI care på en Phantom 4 Pro + om man inte köper den i Sverige?
Dvs att man tecknar efter den kommit hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Does DJI Care Refresh support international coverage ?
No, at the moment, DJI Care Refresh only works within one coverage region. However, the coverage region can be different than the region in which the aircraft was purchased. For example, if you purchased your aircraft in China, you can purchase DJI Care Refresh for the US. You can only apply for product warranty service in China, but you can use DJI Care Refresh to replace your product at DJI's official US service center.

http://www.dji.com/service/djicare-refresh/info#s4

Vet inte hur det är i Sverige, men närmsta service center ligger väl i Tyskland har jag för mig.

Går att aktivera i efterhand..
https://store.dji.com/product/dji-care-refresh-phantom-4-pro

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Does DJI Care Refresh support international coverage ?
No, at the moment, DJI Care Refresh only works within one coverage region. However, the coverage region can be different than the region in which the aircraft was purchased. For example, if you purchased your aircraft in China, you can purchase DJI Care Refresh for the US. You can only apply for product warranty service in China, but you can use DJI Care Refresh to replace your product at DJI's official US service center.

http://www.dji.com/service/djicare-refresh/info#s4

Vet inte hur det är i Sverige, men närmsta service center ligger väl i Tyskland har jag för mig.

Går att aktivera i efterhand..
https://store.dji.com/product/dji-care-refresh-phantom-4-pro

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com