Apple uppges minska produktionen av Iphone 8 och Iphone 8 Plus

Permalänk

Företaget jag jobbar för har köpt hundratals iPhone X's till alla arbetare. Hade inte tänkt att uppgradera min iPhone 5 från 2012 ännu, men det är bara att tacka och ta emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DQdreamstate:

Företaget jag jobbar för har köpt hundratals iPhone X's till alla arbetare. Hade inte tänkt att uppgradera min iPhone 5 från 2012 ännu, men det är bara att tacka och ta emot.

va? vad jobbar du med? varför är dom villiga att spendera så mycket på telefoner till de anställda när dom lika gärna kan ge någon mycket billigare?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

ok visst i tester så är den snabbare men gör det stor skillnad för vardagsanvändaren? jag menar är det värt att betala dubbelt upp så du kan spara 2minuter på en 4k video t.ex?

Kanske inte. Köp en Iphone 6S istället då. Ungefär lika snabb som Galaxy S8 (verkar t.o.m. lite kvickare): https://youtu.be/3ajdZQc3q_8

Kostar inte S8 runt 7000?
Iphone 8 en tusenlapp mer. Visst, skärmem på S8 är väl trevligare, men annat som är bättre på Iphone 8, knappast en dålig skärm på Iphone heller. Men visst, jämför man S8 med Iphone X så kostar den senare mycket mer. Kanske inte värt det, men det beror vem man frågar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Jag är oerhört sugen på en iPhone X måste jag säga, men jag kan VERKLIGEN inte rättfärdiga att betala 12 000 (eftersom snabbladdare inte ingår för 11 500, tänker inte ens nämna hur uruselt det är) för en produkt som inom 2 år kommer vara lika användbara som närmsta sten på marken. Batteriet kommer dö och sen kommer den skickas på återvinning precis som alla andra smartphones, skillnaden är att du just förlorat dubbelt så mycket pengar i plånboken som kunde gått till exempelvis en flygbiljett till något varmt land. Fullkomligt OMÖJLIGT att rättfärdiga det köpet.

Sedan kommer den att vara konstant slutsåld. Ryktena är att en hel del komponenter tillverkas på tok för långsamt. Blir ett tufft år för iPhone.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Fattar inte hur nån vill betala sånna pengar för en jävla mobil när man får 98% av sakerna i en för 3000kr och 98% av befolkningen använder inte den fullt ut så känns det tämligen värdelöst men har man så dåligt självförtroende att man behöver flasha med en mobil för att känna sig bättre så kanske det är värt det

Ja, sitter här och knappar in reply på min LG G2 för 3K som man skaffa för flera år sen o undrar vad tusan jag ska med nåt "bättre" till, lol. Man har ju platta för allt större job.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Kanske inte. Köp en Iphone 6S istället då. Ungefär lika snabb som Galaxy S8 (verkar t.o.m. lite kvickare): https://youtu.be/3ajdZQc3q_8

Kostar inte S8 runt 7000?
Iphone 8 en tusenlapp mer. Visst, skärmem på S8 är väl trevligare, men annat som är bättre på Iphone 8, knappast en dålig skärm på Iphone heller. Men visst, jämför man S8 med Iphone X så kostar den senare mycket mer. Kanske inte värt det, men det beror vem man frågar.

S7/S7 Edge/S8/S8+ är mer duglig för vardags användning än iPhone, sen Samsung Pay lanserades i Sverige. A11 SoC må vara en prestanda monster i syntetiska tester, men inget man märker om vid vardags användning och behöver inte heller all råkraften. Om jobbet har behov av hög prestanda, visst kan man tänka pröjsa över 10K för en dumtelefon. Men normal svenssons har inget behov av all prestandan och tror inte heller man använder det dagligen fullt ut. Viktigast är funktioner som man har nytta av.

Men aldrig tänker jag betala 9K som S8+ kostade vid lansering. Utan väntade på att det skulle gå ner i pris och beställde den på Amazon.de för 6.5k, endast för Samsung Pay. Det är värt priset för få den funktionen. Att se på folks miner i kassan när man tar ut telefonen och betalar är historiska ögonblicker.
"Nej, det där kommer inte fungera!" *blipp* "Va, hur gör du. Kan du visa mig".

Sen är det så jäkla skönt att slippa dra mer massor av olika bonus/medlemskort. Kreditkort måste jag ha med än så länge för vara på den säkra sidan. Men bara för Sverige är så seg att hänga med i utvecklingen. Än så länge har det lyckats att betala med SP i alla butiker jag handlat på. Men kan ännu inte lämna kreditkorten hemma.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Livsnjutare 😎

Så går det när man lanserar en telefon som i princip redan finns (läs iPhone 7) och där förändringarna i den nya versionen är såpass små att det inte kan berättiga en "uppgradering".

Med detta i ryggsäcken så dödar Apple själva hela marknaden för iPhone 8 i princip genom att släppa iPhone X en dryga månad sedan och ackompanjera detta med att ha kvar iPhone 7 / iPhone 7 Plus i både produktion och försäljning.

Vet inte riktigt vad jag skall tycka om denna typ utav lansering/marknadsföring.
Måste ju bara kostat massa pengar - i alla led.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

Ja, sitter här och knappar in reply på min LG G2 för 3K som man skaffa för flera år sen o undrar vad tusan jag ska med nåt "bättre" till, lol. Man har ju platta för allt större job.

Jag hade med LG G2 och hade lätt kunnat använda den än och prestandan var inte orsaken jag böt utan jag pajade skärmen men böt den själv och tappade den igen nån månad senare så fick en spricka i den igen då fick min 4 åring G2an när abonnemang iaf gick ut och tog en honor 7 för 249kr månaden med gratis surf och samtal osv

Poängen är att båda duger gott för alla mina behov klarar alla spel än om det är så och man skulle kunna argumentera att kameran kanske inte är bästa men för pengarna man har kvar kan man köpa en systemkamera som tar bra bilder på riktigt så ser ingen orsak alls att betala mer än 3000kr för en mobil

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crion:

Detta är ju apples fall på eget grepp. De lanserar 7s modellerna som en ”tock” modell vilket ju är en lögn i konsumentens ögon. Iphone X är den riktiga iphone 8 som folk väntat på. Iphone 7s är ganska tråkig när iphone 8 (iphone x) finns

Haha snarare det här inlägget som faller på eget grepp

Permalänk
Medlem

Är det verkligen så viktigt om Apple som har 11 eller 13 procent av världsmarknaden
Säljer mer av en modell än den andra?

Det är väl ingen som bryr sig om Samsung säljer fler Note8 än S8 eller om deras A-serie säljer mer än dess J-serie?

Mycket ståhej om ingenting, tycker jag.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

S7/S7 Edge/S8/S8+ är mer duglig för vardags användning än iPhone, sen Samsung Pay lanserades i Sverige. A11 SoC må vara en prestanda monster i syntetiska tester, men inget man märker om vid vardags användning och behöver inte heller all råkraften. Om jobbet har behov av hög prestanda, visst kan man tänka pröjsa över 10K för en dumtelefon. Men normal svenssons har inget behov av all prestandan och tror inte heller man använder det dagligen fullt ut. Viktigast är funktioner som man har nytta av.

Men aldrig tänker jag betala 9K som S8+ kostade vid lansering. Utan väntade på att det skulle gå ner i pris och beställde den på Amazon.de för 6.5k, endast för Samsung Pay. Det är värt priset för få den funktionen. Att se på folks miner i kassan när man tar ut telefonen och betalar är historiska ögonblicker.
"Nej, det där kommer inte fungera!" *blipp* "Va, hur gör du. Kan du visa mig".

Sen är det så jäkla skönt att slippa dra mer massor av olika bonus/medlemskort. Kreditkort måste jag ha med än så länge för vara på den säkra sidan. Men bara för Sverige är så seg att hänga med i utvecklingen. Än så länge har det lyckats att betala med SP i alla butiker jag handlat på. Men kan ännu inte lämna kreditkorten hemma.

Mer duglig för vardagsanvändning? Vem avgör det? Kan inte tänka mig att det är objektivt sant att S7/S7Edge/S8/S8+ är mer duglig för vardagsanvänding. Det beror väl helt på vem man är och vad man gör med telefonen?

Visst är det bra med Samsung Pay, men Apple Pay är på gång här det med: https://www.macrumors.com/2017/10/24/apple-pay-launches-in-de...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia