Spegla bilden ifrån Bildskärm två till bildskärm tre?

Permalänk
Medlem

Spegla bilden ifrån Bildskärm två till bildskärm tre?

Hej,
Har en acer skärm med två hdmi uttag och en BenQ 144hz med dvi.

BenQ med dvi är min primära skärm, sedan utvidgat skrivbord på bildskärm två, min Acer via HDMI.

Jag såg att den hade två HDMI uttag, min acer alltså. Kan man med en till hdmi-kabel, koppla den till TVn och på något sätt få den som en spegling utav min acer?

Vad är annars meningen med två HDMI uttag där bak på skärmen?

Om inte får jag helt enkelt köpa en längre HDMI så den räcker ifrån TVn och in i grafikkortet, har ett 1070.

Permalänk

Det är ingångar inte utgångar. Det är ifall du till exempel vill koppla in din spelkonsol till skärmen.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Hej,
Har en acer skärm med två hdmi uttag och en BenQ 144hz med dvi.

BenQ med dvi är min primära skärm, sedan utvidgat skrivbord på bildskärm två, min Acer via HDMI.

Jag såg att den hade två HDMI uttag, min acer alltså. Kan man med en till hdmi-kabel, koppla den till TVn och på något sätt få den som en spegling utav min acer?

Vad är annars meningen med två HDMI uttag där bak på skärmen?

Om inte får jag helt enkelt köpa en längre HDMI så den räcker ifrån TVn och in i grafikkortet, har ett 1070.

Jag tror inte du kan länka vidare din skärm, vad jag vet är det endast en specifik version av displayport somt Lightning (om jag inte missminner mig) som kan göra detta.
Anledningen till flera utag är för att du kan ha flera källor. Tex en DVD-spelare, en laptop, en stationär, osv.

Många grafikkort har 3 uttag på sig idag så kanske värt att kolla om du inte har en tredje utgång? Har du det är det inga problem att ha en bild på 1 skärm och sen ha samma bild på skärm 2 och 3.

Permalänk
Medlem

@Pentagram:

Åh...Såklart, fan vad dum jag är.

Tack för snabba svaret!R

Får bli att koppla direkt till datorn.

Permalänk
Medlem

@imo:

Jo precis, det får bli så. Tack