Nintendo väntas sälja 17 miljoner Switch innan april 2018

Permalänk
Melding Plague

Nintendo väntas sälja 17 miljoner Switch innan april 2018

På grund av fortsatt goda försäljningssiffror ändrar nu Nintendo sin prognos för det kommande kvartalet, där de väntas sälja totalt 17 miljoner Switch-konsoler innan april 2018.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan det sluta gå så himla bra för switchen?

Vill ju köpa en på bra rea...

Permalänk
Inaktiv

Det är egentligen rätt så konstigt. För Nintendo Switch är en dålig surfplatta med en gammal cpu, som har två kontroller på sidan som ur konsolperspektivet inte håller så bra kvalitet. Till denna finns det få spel, förutom Zelda var det ej många värda det höga priset. Väldigt få nes/snes-spel kom det också, förhoppningsvis kommer det fler.

Så det är mycket brister, men det handlar väl om att det inte finns så mycket konkurrens.

Jag skulle vilja se en ny Switch 2 som för de stora skaran helt kunde ersätta en surfplatta för vad vanliga folk har dem till, detta med att koppla den till tvn kunde säljas som extra tillbehör, löstagbara kontroller som glappar, nej sätt fast dem.
Och dränk oss sedan med nes/snes/n64 games.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är egentligen rätt så konstigt. För Nintendo Switch är en dålig surfplatta med en gammal cpu, som har två kontroller på sidan som ur konsolperspektivet inte håller så bra kvalitet.

Nu med Super Mario Odyssey och kommande DOOM och Skyrim är det för mig bekräftat att Switch är kapabel att klämma ut sig OK grafik.

Skrivet av anon159643:

Till denna finns det få spel, förutom Zelda var det ej många värda det höga priset. Väldigt få nes/snes-spel kom det också, förhoppningsvis kommer det fler.

Det finns inte få spel till Nintendo Switch.
Få NES/SNES-spel? Det finns inga NES/SNES-spel AFAIK. :S

Skrivet av anon159643:

Så det är mycket brister, men det handlar väl om att det inte finns så mycket konkurrens.

Vilka brister?

Skrivet av anon159643:

Jag skulle vilja se en ny Switch 2 som för de stora skaran helt kunde ersätta en surfplatta för vad vanliga folk har dem till, detta med att koppla den till tvn kunde säljas som extra tillbehör, löstagbara kontroller som glappar, nej sätt fast dem.
Och dränk oss sedan med nes/snes/n64 games.

Jag skulle uppskatta Youtube/media/webbläsare/etc på Switchen också, det är rykten om att det kommer 2018.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är egentligen rätt så konstigt. För Nintendo Switch är en dålig surfplatta med en gammal cpu, som har två kontroller på sidan som ur konsolperspektivet inte håller så bra kvalitet. Till denna finns det få spel, förutom Zelda var det ej många värda det höga priset.

Zelda Breath Of The Wild och Mario Kart 8 finns även på Wii U.
Fast Zelda BOTW releasen skedde samtidigt på Wii U och Switch. Så det är väl inte så många som köpte en Wii U för att spela det.
Mer för de som redan har en Wii U sen tidigare (som mig).
Ska vara marginellt bättre på switch än Wii U. Men känns knappast värt att köpa en switch för det.
Mario Kart 8 på Switch kallar de Deluxe. Vet inte riktigt hur stor skillnad det är. Men verkar inte vara värt att köpa på nytt heller.
Däremot nya Super Mario Odyssey ska inte komma till Wii U afaik.

En Switch 2 som kan ersätta surfplattor låter trevligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon159643:

Det är egentligen rätt så konstigt. För Nintendo Switch är en dålig surfplatta med en gammal cpu, som har två kontroller på sidan som ur konsolperspektivet inte håller så bra kvalitet. Till denna finns det få spel, förutom Zelda var det ej många värda det höga priset. Väldigt få nes/snes-spel kom det också, förhoppningsvis kommer det fler.

Så det är mycket brister, men det handlar väl om att det inte finns så mycket konkurrens.

Jag skulle vilja se en ny Switch 2 som för de stora skaran helt kunde ersätta en surfplatta för vad vanliga folk har dem till, detta med att koppla den till tvn kunde säljas som extra tillbehör, löstagbara kontroller som glappar, nej sätt fast dem.
Och dränk oss sedan med nes/snes/n64 games.

Då säger jag tvärt om ;).
Det här var inte helt oväntat. För Nintendo Swich är den starkaste fullfjädrade bärbara spelkonsolen på marknaden där utbudet varit undermåligt ett tag innan. Visst finns det väl alternativ, men inte med några spel som faktiskt använder kontrollerna. Det är inte bara en touchplatta likt ipad som man kan spela swipe-mario på utan mjukvaran är byggd för att faktiskt kunna köras med kontroller.
Till detta finns kanske ett av de bästa spelen som gjorts. Alla konsoler har det lite tunt i början med spel men inte alla konsoler lyckas så bra med sina unika titlar från start ;). Men utbudet är ju långt ifrån tomt. Finns ju fler populära titlar ute redan och det växer konstant.
Samtidigt är priset på konsolen lägre än de andra konsolerna fast det kanske inte är en så bra jämförelse att jämföra bärbart med stationärt ;). Men ja, den här konsolen klarar ju av lite stationärt också. Och så får man till den fina grejen att konsolen fortfarande är anpassad för multiplayer split screen vilket alla konkurrenter verkar ha glömt av.

Brister finns det. Verkar onekligen som kontrollerna inte är en hit i alla lägen med dålig mottagning och liknande men konsolen verkar ju som att de hittat ett förbisett segment som kanske inte var helt otippat sedan innan.

Att konsolen sedan inte passar alla är kanske inte så konstigt. Så är det väl alltid. Men en säljsucce ser jag inte som särskilt förvånande ändå

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon159643:

Det är egentligen rätt så konstigt. För Nintendo Switch är en dålig surfplatta med en gammal cpu, som har två kontroller på sidan som ur konsolperspektivet inte håller så bra kvalitet. Till denna finns det få spel, förutom Zelda var det ej många värda det höga priset. Väldigt få nes/snes-spel kom det också, förhoppningsvis kommer det fler.

Så det är mycket brister, men det handlar väl om att det inte finns så mycket konkurrens.

Jag skulle vilja se en ny Switch 2 som för de stora skaran helt kunde ersätta en surfplatta för vad vanliga folk har dem till, detta med att koppla den till tvn kunde säljas som extra tillbehör, löstagbara kontroller som glappar, nej sätt fast dem.
Och dränk oss sedan med nes/snes/n64 games.

Så här ser min samling ut just nu:

Plus ett gäng väldigt bra spel som jag har digitalt, tex Golf Story. Så att Switchen har få spel gäller ej längre i mina ögon!

Sen angående gammal cpu så har Nintendo och andra verkligen visat hur mycket man kan klämma ut ur denna lilla konsol som är en hybrid, det får du inte glömma! . Att man kan tex snart spela Doom on the go.
Barnsjukdomarna som du pratar om har också blivit fixade.

Själv rekommenderar jag denna konsol till 100%

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cocosoft:

Nu med Super Mario Odyssey och kommande DOOM och Skyrim är det för mig bekräftat att Switch är kapabel att klämma ut sig OK grafik.

Precis nyss kom Super Mario Odyssey och resten kommer snart, min poäng var att det har varit trögt, men att den ändå har säljs så bra.. Min gissning beror på att det finns så himla liten konkurrens på just portabla konsoler och folk har känt att Switchen kanske inte är perfekt, men det lär inte komma något bättre portabel konsol de närmsta åren. (riskfritt köp på att man får det bästa som finns i nutid)

Skrivet av Cocosoft:

Det finns inte få spel till Nintendo Switch.
Få NES/SNES-spel? Det finns inga NES/SNES-spel AFAIK. :S

Mario brors, 1944, Tanks, Galaxy, pacman,Digdug är de spel på Switchen som jag kommer på som jag spelade på min nes.

Skrivet av Cocosoft:

Vilka briser?

Var ska man börja? Dålig skärm jämfört emot alla bättre surfplattor, de kan lägga till vilken mjukvara som de vill, men när den saknar fullhd så ersätter den ej en bra surfplatta för många. (kasst att fjärrstyra datorer med etc) Styrsparkarna, ja de glappar lite på alla jag har testat, knapparna och styrsparkarna är gjorda för barnhänder, batteriförbrukningen onödigt hög när det ej var senaste cpun. Programutbudet, webbläsare, netflex, teamviewer etc hade ej skadat.

Skrivet av tyvar1:

Så här ser min samling ut just nu:
https://i.imgur.com/OwLB410.jpg
Plus ett gäng väldigt bra spel som jag har digitalt, tex Golf Story. Så att Switchen har få spel gäller ej längre i mina ögon!

Sen angående gammal cpu så har Nintendo och andra verkligen visat hur mycket man kan klämma ut ur denna lilla konsol som är en hybrid, det får du inte glömma! . Att man kan tex snart spela Doom on the go.
Barnsjukdomarna som du pratar om har också blivit fixade.

Själv rekommenderar jag denna konsol till 100%

Jag har bara spelat Splatch 2, marion kart, Bomberman, Zelda, Rayman av de ovanför. Kollar man på vad spelen kostar och vad man får, så får alla tummen ner av mig förutom Zelda.

Bomberman är för övrigt ett spel jag älskar, men charmen i spelet försvann med 3d.

Så min åsikt är som sagt kortfattat att Switchen har ingen vettig konkurrens inom portabel spelmaskin, detta har gjort att den trots brister säljer bra. Jag tror det är rätt många som har varit besvikna över spelutbudet och hade nintendo bara öppnat för fler nes/snes spel så hade de flesta ägare varit mer glada.

Permalänk
Medlem

Frågan är om man ska vänta till black friday eller slå till på en nu? Kanske till julen?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Synd att Sony lät PS Vita bara dö, annars kunde de kanske givit Nintendo en fight med en "Vita Pro" med lite extra kraft under hooden, större skärm osv. Nu har Nintendo hela portable marknaden för sig själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Då säger jag tvärt om ;).
Det här var inte helt oväntat. För Nintendo Swich är den starkaste fullfjädrade bärbara spelkonsolen på marknaden där utbudet varit undermåligt ett tag innan. Visst finns det väl alternativ, men inte med några spel som faktiskt använder kontrollerna. Det är inte bara en touchplatta likt ipad som man kan spela swipe-mario på utan mjukvaran är byggd för att faktiskt kunna köras med kontroller.
Till detta finns kanske ett av de bästa spelen som gjorts. Alla konsoler har det lite tunt i början med spel men inte alla konsoler lyckas så bra med sina unika titlar från start ;). Men utbudet är ju långt ifrån tomt. Finns ju fler populära titlar ute redan och det växer konstant.
Samtidigt är priset på konsolen lägre än de andra konsolerna fast det kanske inte är en så bra jämförelse att jämföra bärbart med stationärt ;). Men ja, den här konsolen klarar ju av lite stationärt också. Och så får man till den fina grejen att konsolen fortfarande är anpassad för multiplayer split screen vilket alla konkurrenter verkar ha glömt av.

Brister finns det. Verkar onekligen som kontrollerna inte är en hit i alla lägen med dålig mottagning och liknande men konsolen verkar ju som att de hittat ett förbisett segment som kanske inte var helt otippat sedan innan.

Att konsolen sedan inte passar alla är kanske inte så konstigt. Så är det väl alltid. Men en säljsucce ser jag inte som särskilt förvånande ändå

Känns som många här i forumet missat hur stor Switch faktiskt är. I utlandet har många redan fattat och läser man nyhetsrapportering så blir det klarare. Switchen har lyckats göra rätt stora grejer sedan lanseringen för lite drygt ett halvår sedan. Försäljningen går bra och fler och fler utvecklare intresserar sig för plattformen. För ett par dagar sedan kom senaste siffrorna, vilket nyheten tar upp, och vi lär se en ny våg med avslöjanden om spel inom kort.

Jag har själv typ allt som går att spela på vilket syns i signaturen. Men det är bara PC och Switch som speltiden hamnar på sedan ett tag tillbaks. Stationärt spelande: PC. Portabelt samt stationärt Switch. Kryllar även av spel att spela redan idag även om mycket är portade indie-titlar.

Och mer är på gång. Bethesda kommer släppa tre spel innan året är slut, senaste DOOM, Skyrim samt nya Wolfenstein. Det är stort, PS Vita hade som ett av flera mål att spela AAA-titlar portabelt. Vilket den misslyckades med, till stor del pga Sony men även dålig försäljning och dåligt stöd från tredjepart (Wii U-problemet igen typ). Här ser Nintendo ut att ha lyckats. Skyrim portabelt är stort. Ännu större med både DOOM och Wolfenstein och just de utgåvor som också ska släppas.

Nu är Switch inte för alla men fyller verkligen luckorna i vardagen där man vill spela något lite snabbt då man inte sitter vid speldatorn eller i soffan. Eller när man dockar Switchen och spelar som vilken annan konsoll som helst egentligen.

Personligen är jag riktigt nöjd med min och mycket mer så än typ en månad efter lanseringen. Var rätt ont om spel då, nu bara väller spelen ut till Switchen.
Det har blivit väldigt många timmar med Stardew Valley i portabelt format, och då har jag redan lagt ner närmare 200 timmar på PC-versionen. Just nu är det Mario Odyssey som spelas men har även en hel del annat som knuffats lite åt sidan pga dessa två spel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av headphoneninja:

Synd att Sony lät PS Vita bara dö, annars kunde de kanske givit Nintendo en fight med en "Vita Pro" med lite extra kraft under hooden, större skärm osv. Nu har Nintendo hela portable marknaden för sig själv.

Som ägare av både en PSP och en PS Vita vilka Sony gett upp båda (PSP började dock Sony supporta igen runt 2008 eller så för att sedan glömma bort lagom till att PS Vitan var på gång). Jag kommer vara försiktig med köp av en eventuellt ny portabel Playstation då Sony inte supportar sina produkter. Men räcker väl att det kommer något intressant spel så blir det väl en sådan med hehe.

Sony verkar ha gett upp marknaden men Nintendo har samtidigt konkurrens från fler håll. PS4, Xbox One men även Apple och iOS samt Google och Android. Finns ingen direkt konkurrent, förutom 3DS möjligen. Och lika med mobilt så publicerar Nintendo spel där också idag, även om det är spel som skiljer sig något från de som släpps till deras egna plattformar.

Hade det inte varit för att Microsoft lade ner mobilsatsningen så hade jag kunnat vänta mig någon satsning där med en portabel Xbox. Men är nog inte speciellt troligt idag, såvida inte Switchens framgångar blir för frestande att apa efter.

Permalänk
Medlem

Precis som med vr är jag sugen men tycker det borde kosta mindre.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@anon159643: Tycker att upplösningen är en ganska bra balans. Visst hade det vart trevligt med högre men jag ser hellre att dom lägger kraften på annat än högre upplösning, som batteritid/bilduppdatering/effekter etc.

Eftersom det är en spelmaskin så är det bara upplösning för spel som är aktuellt.

Permalänk
Medlem

Släpper man dom två bästa spelen som nånsin gjorts enligt spelrecensenter, och det på samma år, så är det kanske inte så konstigt om det säljer.

Permalänk
Avstängd

@Squallie: Jag ser inga av de bästa spelen som har gjorts på Nintendo switch.

Det finns en brist på Witcher 3 och många andra.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

@Squallie: Jag ser inga av de bästa spelen som har gjorts på Nintendo switch.

Det finns en brist på Witcher 3 och många andra.

Jag sa dom två bästa enligt spelrecensenter (nya mario och zelda har högsta snitten).

Och jag tar hellre nya spel än Witcher 3 igen som redan finns överallt.
Var inte ute efter att diskutera vilka spel DU tycker är bäst, jag bara svarade på inlägget som nu är raderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

@Squallie: Jag ser inga av de bästa spelen som har gjorts på Nintendo switch.

Det finns en brist på Witcher 3 och många andra.

Okej?

http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/al... Två på topp 20 all time, så hans uttalande är ju helt korrekt. För han skrev väl inte "Släpper man dom två bästa spelen som nånsin gjorts enligt Merc,..."?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Okej?

http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/al... Två på topp 20 all time, så hans uttalande är ju helt korrekt. För han skrev väl inte "Släpper man dom två bästa spelen som nånsin gjorts enligt Merc,..."?

Fast han skrev ju:

Citat:

Släpper man dom två bästa spelen som nånsin gjorts enligt spelrecensenter, och det på samma år, så är det kanske inte så konstigt om det säljer.

Dom två bästa.

Och de är ju inte de två bästa. Så det är ju inte helt korrekt. Alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Kan det sluta gå så himla bra för switchen?

Vill ju köpa en på bra rea...

Du kommer bli besviken. Nintendo-grejer går aldrig på rea, var sugen på att köpa en Wii U för under 2500 men den dagen kom aldrig. Och det var den sämst sålda konsolen på flera generationer, och kanske hade haft en chans med lågt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

switch är så satans överskattad, finns ju knappt några bra spel, o lär knappast komma så många jämfört med till xbox eller playstation. sen hårdvaran är ju heller inte något som ligger i toppen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Du kommer bli besviken. Nintendo-grejer går aldrig på rea, var sugen på att köpa en Wii U för under 2500 men den dagen kom aldrig. Och det var den sämst sålda konsolen på flera generationer, och kanske hade haft en chans med lågt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Switch har gått att köpa för 2900kr på Elgiganten och 2700kr på Clas Ohlson, så nog fan går det att fynda Switch redan idag. Och ang Wii U så låg priset på Premium-versionen under 2500kr i nästan 2 år. Och Basic-versionen låg på mellan 1500-2000kr under i stort sett hela livscykeln eftersom att ingen ville ha den.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Precis som innan så är ju Nintendo till för spel som man inte redan har på andra plattformar som PC eller PS3/Xbox, så har det alltid varit för mig i alla fall. Man köper det för de unika spelen, Doom och Skyrim skiter jag fullständigt i.

Håller inte heller med om att Switch bör få mer surfplattefunktioner, det ska vara en spelkonsol och inte slösa prestanda på att köra massa annan mjukvara i bakgrunden. Visst, basstöd för Netflix, Youtube m.m. Men jag vill inte se den bloatad med massa onlinetjänster och annat som buggar ur. Den ska förhoppningsvis leva lika länge som en gameboy gjort. Gillar också att man kan köpa spelen fysiskt utav den anledningen. Om 10 år har du ingen aning om du fortfarande kan komma åt dina online-köpta spel. För vissa spel spelar det så klart mindre roll men för stora titlar vill man kunna samla.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Switch saknar ett Smash Bros, allt vad som krävs för att jag ska till och köpa mig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Känner ingen som äger en Switch eller ens pratat om den.
Är det en Jänkar och Japanes grej, jag borde var i den perfekta åldersgruppen S(NES) -generationen?

På ren princip bojkottar jag Nintendo pga "Nintendo Creators Program". Hade nog inte köpt en Switch ändå, snål jävel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Känner ingen som äger en Switch eller ens pratat om den.
Är det en Jänkar och Japanes grej, jag borde var i den perfekta åldersgruppen S(NES) -generationen?

På ren princip bojkottar jag Nintendo pga "Nintendo Creators Program". Hade nog inte köpt en Switch ändå, snål jävel.

Ganska vanlig konsol, kanske dock inte lika vanlig bland med teknikentusiaster som faktiskt känner till vad för hårdvara som gömmer sig där bakom xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Kan det sluta gå så himla bra för switchen?

Vill ju köpa en på bra rea...

Nintendo brukar aldrig rea ut sina produkter, inte ens när det går uruselt som med Wii U, så önskar dig all lycka till.

Själv är jag fortfarande inte så imponerande av Switchen, även om den steg lite i kurs efter det nya Mario spelet.
Återstår att se om Nintendo lanserar en bättre version av Switchen, för den som lanserades var under all kritik och kunde inte motivera ett pris på 4000 kr.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Precis nyss kom Super Mario Odyssey och resten kommer snart, min poäng var att det har varit trögt, men att den ändå har säljs så bra.. Min gissning beror på att det finns så himla liten konkurrens på just portabla konsoler och folk har känt att Switchen kanske inte är perfekt, men det lär inte komma något bättre portabel konsol de närmsta åren. (riskfritt köp på att man får det bästa som finns i nutid)

Och dels har marknadsföringen varit ljusår bättre än när dom skulle lansera sin Nintendo Wii U. Trodde faktiskt dock att Switchen skulle sälja sämre än vad den har gjort, men som sagt, bättre marknadsföring än tidigare konsoler. För oss som grävt lite djupare så har konsolen för många brister för att rekommendera ett köp just nu, även om det nya Mario spelet är ett steg i rätt riktning.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Köpte en för ett tag sedan och jag gillar den skarpt. Har Zelda, Mario och Mario Kart.
Tänker att detta är en bra konsol för att få in mina döttrar på "rätt" bana.
Men de tre spelen jag har är det toppklass på och Zelda samt Mario är definitivt goty i år.
Problemet Nintendo har nu tror jag är att de har släppt två gigantsläpp(förmodligen de 2 största för konsolen) så det blir svårt att behålla momentum för dem nu.
Gillar verkligen hybridupplägget, växlar nästan dagligen mellan stationärt och bärbart då jag brukar lira på tv:n fram till läggdags. Sedan tar jag med den till sängen och kör en 30min till där

Att hårdvaran är uråldrig bryr jag mig inte om, är för gammal för sånt trams och tjafs.
Ska jag kritisera något så är det nog joyconsen, de är väl långt ifrån den perfekta kontrollen tyvärr men de fungerar. Har köpt en Pro-kontroller och den däremot är riktigt skön, så jag kör uteslutande med den nu.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Så här ser min samling ut just nu:
https://i.imgur.com/OwLB410.jpg
Plus ett gäng väldigt bra spel som jag har digitalt, tex Golf Story. Så att Switchen har få spel gäller ej längre i mina ögon!

Sen angående gammal cpu så har Nintendo och andra verkligen visat hur mycket man kan klämma ut ur denna lilla konsol som är en hybrid, det får du inte glömma! . Att man kan tex snart spela Doom on the go.
Barnsjukdomarna som du pratar om har också blivit fixade.

Själv rekommenderar jag denna konsol till 100%

Vilka fula fodral. Inte motiven utan storleken. Får lite PSP-vibbar av det, och jag gillar det inte

Skrivet av anon5930:

Känns som många här i forumet missat hur stor Switch faktiskt är. I utlandet har många redan fattat och läser man nyhetsrapportering så blir det klarare. Switchen har lyckats göra rätt stora grejer sedan lanseringen för lite drygt ett halvår sedan. Försäljningen går bra och fler och fler utvecklare intresserar sig för plattformen. För ett par dagar sedan kom senaste siffrorna, vilket nyheten tar upp, och vi lär se en ny våg med avslöjanden om spel inom kort.

Jag har själv typ allt som går att spela på vilket syns i signaturen. Men det är bara PC och Switch som speltiden hamnar på sedan ett tag tillbaks. Stationärt spelande: PC. Portabelt samt stationärt Switch. Kryllar även av spel att spela redan idag även om mycket är portade indie-titlar.

Och mer är på gång. Bethesda kommer släppa tre spel innan året är slut, senaste DOOM, Skyrim samt nya Wolfenstein. Det är stort, PS Vita hade som ett av flera mål att spela AAA-titlar portabelt. Vilket den misslyckades med, till stor del pga Sony men även dålig försäljning och dåligt stöd från tredjepart (Wii U-problemet igen typ). Här ser Nintendo ut att ha lyckats. Skyrim portabelt är stort. Ännu större med både DOOM och Wolfenstein och just de utgåvor som också ska släppas.

Nu är Switch inte för alla men fyller verkligen luckorna i vardagen där man vill spela något lite snabbt då man inte sitter vid speldatorn eller i soffan. Eller när man dockar Switchen och spelar som vilken annan konsoll som helst egentligen.

Personligen är jag riktigt nöjd med min och mycket mer så än typ en månad efter lanseringen. Var rätt ont om spel då, nu bara väller spelen ut till Switchen.
Det har blivit väldigt många timmar med Stardew Valley i portabelt format, och då har jag redan lagt ner närmare 200 timmar på PC-versionen. Just nu är det Mario Odyssey som spelas men har även en hel del annat som knuffats lite åt sidan pga dessa två spel.

Åhhh, nu gjorde du mig riktigt sugen! Stardew valley ser jag mycket fram emot att spela på Switch, känns som att det passar perfekt där.

Skrivet av anon5930:

Som ägare av både en PSP och en PS Vita vilka Sony gett upp båda (PSP började dock Sony supporta igen runt 2008 eller så för att sedan glömma bort lagom till att PS Vitan var på gång). Jag kommer vara försiktig med köp av en eventuellt ny portabel Playstation då Sony inte supportar sina produkter. Men räcker väl att det kommer något intressant spel så blir det väl en sådan med hehe.

Sony verkar ha gett upp marknaden men Nintendo har samtidigt konkurrens från fler håll. PS4, Xbox One men även Apple och iOS samt Google och Android. Finns ingen direkt konkurrent, förutom 3DS möjligen. Och lika med mobilt så publicerar Nintendo spel där också idag, även om det är spel som skiljer sig något från de som släpps till deras egna plattformar.

Hade det inte varit för att Microsoft lade ner mobilsatsningen så hade jag kunnat vänta mig någon satsning där med en portabel Xbox. Men är nog inte speciellt troligt idag, såvida inte Switchens framgångar blir för frestande att apa efter.

Håller med dig. Sony dumpade en fullt fungerande och livskraftig plattform, vilket för mig allvarligt skadat förtroendet för dem. Var väldigt sugen på en PS4 ett tag, men detta tillsammans med insikten om hur svag den verkligen är fick mig att avstå. Väntar på PS5 och hoppas den är bakåtkompatibel med 4 så man kan spela The last guardian.

Skrivet av BrottOchStraff:

Precis som innan så är ju Nintendo till för spel som man inte redan har på andra plattformar som PC eller PS3/Xbox, så har det alltid varit för mig i alla fall. Man köper det för de unika spelen, Doom och Skyrim skiter jag fullständigt i.

Håller inte heller med om att Switch bör få mer surfplattefunktioner, det ska vara en spelkonsol och inte slösa prestanda på att köra massa annan mjukvara i bakgrunden. Visst, basstöd för Netflix, Youtube m.m. Men jag vill inte se den bloatad med massa onlinetjänster och annat som buggar ur. Den ska förhoppningsvis leva lika länge som en gameboy gjort. Gillar också att man kan köpa spelen fysiskt utav den anledningen. Om 10 år har du ingen aning om du fortfarande kan komma åt dina online-köpta spel. För vissa spel spelar det så klart mindre roll men för stora titlar vill man kunna samla.

Fast det är ganska unikt att kunna spela Doom och Skyrim bärbart

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian