Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

ps3 hårddiskkrash

Hej jag har en fråga angående att byta hårddisk på mitt gamla ps3:a.

Konsolen har används mest till grabben så han kan se på filmer, men ny har hårddisken gett upp och är skadad
Det började med att bilden började flimra eller i olika färger ibland blev det svart i någon sekund nu går enheten i gång men talar om att den är skadad. Vid omstart så påpekar den samma fel
Då är min undran är det bara att byta hårddisk, då operativsystemet ligger separat?

Mvh Andreas

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk
Medlem

Det är bara att byta disk, OS ligger separat.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Är flimmer verkligen symptom på att just hårddisken är döende?

Trist och köpa en ny disk när det Kanske är bättre med en bättre begagnad konsol, om det inte är HDD'n.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Är flimmer verkligen symptom på att just hårddisken är döende?

Trist och köpa en ny disk när det Kanske är bättre med en bättre begagnad konsol, om det inte är HDD'n.

HDD crash confirmed Ville som sagt bara stämma av så att man kan byta disk bara då OP låg separat

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Det är bara att byta disk, OS ligger separat.

Skrivet av deV666:

HDD crash confirmed Ville som sagt bara stämma av så att man kan byta disk bara då OP låg separat

Operativsystemet laddar man ner från Playstations hemsida. Lägger det på ett usb minne och installerar det från det till disken. Hur du gör kan du lätt söka upp både här och på Google samt Youtube

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.