Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Blizzard meddelar att World of Warcraft Classic blir verklighet

Permalänk
Medlem

Ni som klagar har kanske inte den där känslan att du är en del av spelet, du är inte spelet!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Inget för mig iaf. Lirade Vanilla en gång i tiden, raidade lite men kom in sent och hade en dator som BSOD:ade var 20e minut under raids, säkert CPU kylaren som dammat igen men sånt visste man inget om då xD. Men ZG och lite i MC var jag med på en del och så som jag minns det har det inget att hämta mot nuvarande WoW.

Men alla tycker ju inte som jag så det finns garanterat de som skulle tycka det är skoj än idag. Iaf de som aldrig lirade expansionerna, har man lirat någon av dem tror jag nog att man rätt snabbt tröttnar på hur grundläggande det är dock. Men vem vet, har gärna fel :).

I slutändan handlar det förstås om att ha en go guild. Har man bara det kan man nog, enligt mig iaf, lira vilken version av WoW som helst. Återstår att se hur många som på riktigt var sugna på detta nu och vilka som bara skrek sig hesa för de utgick från att det aldrig skulle hända...;)

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Förutsätter att dom kommer lägga in group finder från första början vilket kommer göra hela upplevelsen trevligare, att hitta folk när man är i staden via trade chat är ingen hit och har aldrig varit.

Ytterst tveksamt att de kommer göra det, en stor del av charmen med vanilla var att man var tvungen att hitta folk via sitt guild och kontakter på servern. Summoning stones innan patch 2.0 var dessutom ungefär det du letar efter.

Skrivet av WijK:

Kommer säkert komma lite pay to win eller microtransactions för folk som inte kan lägga 10h i veckan, men ändå vill ha lite av upplevelsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror det enda microtransaction de eventuellt lägger till är wow-tokens för att minska andelen goldsellers.

Skrivet av Luftkaffe:

Åhh tänk om dom släpper tbc sen
då blire att kötta upp en Resto warrior igen!

resto warrior? :thinking:

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av netza:

Känner samma grej, var skönt att ta sig ur det. Men skulle man börja spela och betala igen känner man sig så tvingad att spela. Är flera i min omgivning som skulle kunna gå tillbaka o spela om det blev F2P för att kunna köra när man har lust, inte annars.

Det går att spela helt utan att betala. Går att köpa speltid för ingameguld. Hur mycket man behöver spela för att ha råd med det vet jag ej. Spelar själv inte längre. Men tydligen ska det gå hyfsat lätt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Det hade varit riktigt nice om dom gör en typ av progression server där var 6'e månad så släpps nästa expansion samtidigt som content patchar inom expansionen släpps varje månad. Sedan när dom når nuvarande expansion/patch så konverteras gubben man gjorde på progression servern till ordinary server.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Det går att spela helt utan att betala. Går att köpa speltid för ingameguld. Hur mycket man behöver spela för att ha råd med det vet jag ej. Spelar själv inte längre. Men tydligen ska det gå hyfsat lätt.

https://www.youtube.com/watch?v=IwDUEaosg0w

Dock sjukt slöseri på sin tid, för så lite pengar som det kostar skulle jag då inte värdesätta min tid för att farma guld. Billigare att i så fall fixa en 50% eller helgjobb om man har så dåligt med pengar att Wow är en ekonomisk börda

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Tack och lov, grymt glad över att de lyssnade, de som inte är intresserade behöver inte ens kommentera eftersom att de inte kommer bli påverkade

Permalänk
Avstängd

Äntligen.

Har själv spelat World of Warcraft sen betan 2004. Ser fram både emot nya expansionen och att få köra "Classic", tycker det är väldigt ledsamt med folk som sätter sig emot att Blizzard öppnar Classic servers eftersom det inte kommer att påverka dem på något sätt och vis alls då det är ett helt annat development teams för Classic och Modern WoW. Spelade själv en lvl60 Priest på gamla Nostalrius och blev ledsen och arg efter att Blizzard bad dem att stänga ner servern, vet att den finns på Elysium/Lights Hope fortfarande men jag kör hellre en server som Blizzard själva står bakom. Tycker inte om hur privatserver-ägare tjänar stora pengar på sina "verksamheter" där Shenna och Crogge bakom Elysium stal donationspengar för eget bruk och sålde guld samt lvl60 karaktärer med gear och rank-14 under bordet för pengar. Tycker heller inte om privat-servers som Warmane som säljer items till folk för pengar.

Får hoppas att dem inte ändrar om Classic och lägger till saker som LFG/LFR och liknande bara, men battle.net interaction är ju välkommet och att man kanske kan använda en och samma klient för classic och modern-wow. Vore också önskvärt att dem gav folk möjligheten att använda moderniserad-grafik i classic som nya karaktärs-modeller t ex men också möjligheten att använda de gamla och ha grafiken som det var 2004-2007 givetvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Ytterst tveksamt att de kommer göra det, en stor del av charmen med vanilla var att man var tvungen att hitta folk via sitt guild och kontakter på servern. Summoning stones innan patch 2.0 var dessutom ungefär det du letar efter.
Tror det enda microtransaction de eventuellt lägger till är wow-tokens för att minska andelen goldsellers.
resto warrior? :thinking:

Lovar dig efter ett par månader så kommer du inte tycka det är speciellt charmigt längre..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Lovar dig efter ett par månader så kommer du inte tycka det är speciellt charmigt längre..

Då lovar du nog för mycket för privatservrarna växte o växte och det var väldigt många som spelade tills servrarna togs ner och sen gick till nästa vanilla alternativ.

Folk som tror att man bara vill ha detta på nostalgi och inte kommer palla längre än ett par månader verkar inte riktigt förstå grejjen med att sakna ett koncept. Även ifall konceptet hade sina nackdelar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

@znorlaxvbg: Inte väldigt många va. Har vi några siffror på det? De flesta jag pratat med säger att de saknar de gamla stora raidsen. Jag säger lycka till att få 40 människor att sitta och göra sitt jobb mot några bossar i 8 timmar i dag ^^

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett steg i rätt riktning som Blizzard tagit åtminstone. Tror definitivt ur ett strikt vinstgivande perspektiv att dem kommer vinna tillbaka sin kassako på det här.
Har spelat och raidat varje expansion fram tills Legion, lvlade bara i den expansionen. Och i min personliga åsikt, för min spelstil så har spelet tagit en helt fel riktning och har inte behållt den simplistiska speldesignen som ändå hade ett djup.

Det har blivit för mycket, kan inte hitta ett annat sätt att beskriva det på... Man har försökt anpassa spelet till för många målgrupper och på så sätt tappat sin core. Som ett företag kan det ha varit helt rätt beslut men för mig som spelare har spelet blivit otroligt oattraktivt.

Tycker spelet hade hitta rätt under Wotlk. Tillräckligt casual, tillräckligt med möjligheter för att spela någorlunda hard core. Själv förstår jag dem som känner nostalgi för Vanilla men tycker ärligt talat att det inte går att spela i vuxen ålder. Kan inte ens tänka mig att lägga ner hälften av tiden det behövs för grindet det krävs för att kunna raida. Det här ämnet tenderar till att bli ganska toxic online, det finns ingen rätt eller fel åsikt, bara möjligheter att ha roligt i ett spel som försvann i många gamla spelares ögon för många år sedan.

Visa signatur

// En dator // Tillbehör till datorn// En Telefon//

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Då lovar du nog för mycket för privatservrarna växte o växte och det var väldigt många som spelade tills servrarna togs ner och sen gick till nästa vanilla alternativ.

Folk som tror att man bara vill ha detta på nostalgi och inte kommer palla längre än ett par månader verkar inte riktigt förstå grejjen med att sakna ett koncept. Även ifall konceptet hade sina nackdelar.

Fast det var ju inte PGA att det inte fanns group finder som servrarna har växt, fanns helt enkelt inget annat alternativ.
Lovar att dom flesta skulle bli tacksamma om den funktionen lades in på Blizzard officiella Classic servers.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Det märks att det är alldeles för många familjefäder som uttalar sig i tråden. Om vi andra gör något vi uppskattar lägger vi gladeligen ner tid i det.

Personligen hoppas jag på en tbc-server då jag redan kört på Elysium. Lägger de till några funktioner som egentligen introducerades i en senare patch så är det inte Classic enligt mig och då är jag heller inte intresserad av att spela.

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Lovar dig efter ett par månader så kommer du inte tycka det är speciellt charmigt längre..

Kul att du lovar saker utan att veta någonting om mig. Hur länge jag spelat i vanilla, om jag spelat privata servrar innan m.m. Alla är inte hopplösa casuals som du.

Skrivet av muSashi:

Fast det var ju inte PGA att det inte fanns group finder som servrarna har växt, fanns helt enkelt inget annat alternativ.
Lovar att dom flesta skulle bli tacksamma om den funktionen lades in på Blizzard officiella Classic servers.

Ja, och de kan ju lika gärna lägga till mounts vid 20. Heirlooms för att man ska kunna levla nästa gubbe snabbare lovar jag att de flesta skulle bli tacksamma över. För en liten tacksamhetsboost till bör de lägga till flying!

Jag skulle nog bli tacksammast över att få en instant 60 med epic flying och gear från första zonen i TBC faktiskt.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem

Bara 10 år försent....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Kul att du lovar saker utan att veta någonting om mig. Hur länge jag spelat i vanilla, om jag spelat privata servrar innan m.m. Alla är inte hopplösa casuals som du.

Här under har du min nuvarande warcraftlogs och min wowprogress sida och om du inte kan komma med något bättre så är det nog dags att sluta kalla folk casuals när du själv inte har en aning om vem du snackar med. Förövrigt var jag en av dom första att nå level 60 när det väl begav sig, och nej det var inte bättre för.

https://www.warcraftlogs.com/character/eu/ragnaros/mùs
https://www.wowprogress.com/character/eu/ragnaros/mùs

Skrivet av Höstregn:

Ja, och de kan ju lika gärna lägga till mounts vid 20. Heirlooms för att man ska kunna levla nästa gubbe snabbare lovar jag att de flesta skulle bli tacksamma över. För en liten tacksamhetsboost till bör de lägga till flying!

Jag skulle nog bli tacksammast över att få en instant 60 med epic flying och gear från första zonen i TBC faktiskt.

Räcker med Group finder och lite andra småsaker men du får gärna hänga kvar i din charmiga trade chatt och leta efter dina grupper, ingen som hindrar dig att undvika Group finder för den "äkta" vanilla känslan.
Det här ett projekt i arbete så vem vet vad vi får, men jag är säker på att Blizzard kommer leverera något bra, och dom har redan sagt att det kommer vara en förbättrad variant av Vanilla, när den väl lanseras.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av Scirocco:

Hoppas det är med tbc expansionen iallafall, annars blir det inte särskilt kul, originalet hade inte mycket att göra i.

Skrivet av Luftkaffe:

Åhh tänk om dom släpper tbc sen
då blire att kötta upp en Resto warrior igen!

Burning Crusade är det nog många som vill ha, Speciellt med tanke på att det inte finns tillräckligt med data för att någon ska kunna emulera det med någon form av kvalitet, Det är bara blizzard som kan ge oss en bra TBC upplevelse i dagsläget, Så jag håller tummarna

Skrivet av Heymelon:

@znorlaxvbg: Inte väldigt många va. Har vi några siffror på det? De flesta jag pratat med säger att de saknar de gamla stora raidsen. Jag säger lycka till att få 40 människor att sitta och göra sitt jobb mot några bossar i 8 timmar i dag ^^

Är nog väldigt få som raidar 8 timmar, Men det är inga problem att hitta folk till en 40 man raid, När jag lirade på Elysium så var det åtminstonde 2-3 Molten Core pugs om dagen och ännu fler Onyxia pugs, Onyxia tar väl kanske 30 min totalt och MC kan ta allt emellan 1,5-4 timmar (Med pugs), Men visst är det möjligt att folk börjar lämna om man spenderat 4 timmar i MC och inte kommer någonstans

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Om det blir det Vanilla de flesta vill ha så kommer det bli patch 1.12.1 vilken släpptes 26 September 2006.

För mig beror det mycket på vilken version som det gäller. Stämmer med 2005 som det står i artikeln så kommer ju AQ och Nax saknas.
Är inte så sugen på olänkade flygningar heller, någon som kommer ihåg när det fixades?

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Skrivet av Heymelon:

@znorlaxvbg: Inte väldigt många va. Har vi några siffror på det? De flesta jag pratat med säger att de saknar de gamla stora raidsen. Jag säger lycka till att få 40 människor att sitta och göra sitt jobb mot några bossar i 8 timmar i dag ^^

Nostalrius släppte siffror. Det var väldigt många och växte i enorm hastighet. Sen har de vart samma trend på Elysium och diverse senare blizzlike vanilla servrar. Kommer inte va några problem att få ihop folk tror jag.

Skrivet av muSashi:

Fast det var ju inte PGA att det inte fanns group finder som servrarna har växt, fanns helt enkelt inget annat alternativ.
Lovar att dom flesta skulle bli tacksamma om den funktionen lades in på Blizzard officiella Classic servers.

Jag hatar personligen group finder. Visst är de smidigt men det mördade det sociala aspektet enormt. Du behövde inte resa i världen för att ta dig till dungeons osv och du behövde inte tjöta med folk för att få ihop något. VÄäääldigt många jag pratat med känner samma. Det är praktiskt men det mördade det sociala aspekten OCH det dödade mycket world pvp vid summon stones.

Behöver inte vara super smidigt och optimalt tidsmässigt för att de ska va bäst & roligast.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Nostalrius släppte siffror. Det var väldigt många och växte i enorm hastighet. Sen har de vart samma trend på Elysium och diverse senare blizzlike vanilla servrar. Kommer inte va några problem att få ihop folk tror jag.
Jag hatar personligen group finder. Visst är de smidigt men det mördade det sociala aspektet enormt. Du behövde inte resa i världen för att ta dig till dungeons osv och du behövde inte tjöta med folk för att få ihop något. VÄäääldigt många jag pratat med känner samma. Det är praktiskt men det mördade det sociala aspekten OCH det dödade mycket world pvp vid summon stones.

Behöver inte vara super smidigt och optimalt tidsmässigt för att de ska va bäst & roligast.

Skrivet av Höstregn:

Ytterst tveksamt att de kommer göra det, en stor del av charmen med vanilla var att man var tvungen att hitta folk via sitt guild och kontakter på servern. Summoning stones innan patch 2.0 var dessutom ungefär det du letar efter.

Men det är ju skillnad på group finder och group finder. Tror få som vill spela classic vill ha cross relm/auto teleport och auto "matchmaking", att dock har ett gränssnitt som hjälper folk som vill köra instancer att hitta varandra och bygga grupper istället för att spama trade är nog något som inte speciellt många skulle invända sig mot. Sen att LFG var local gjorde ju inte saken bättre. Ett loby gränssnitt som inte är "automagiskt" hade vart ett trevligt tillägg. Alltså mer som det var i tbc (dock användes inte detta specielt mycket om jag mins rätt?)

Vad jag kommer ihåg så tyckte ingen att detta var charmigt under vanilla, det var en väldigt hög efterfrågan på group finder redan då. De flesta jag känner som spelade wow som inte körde länge nog för att hamna i en ordentlig guild slutade just pga att det var ett helvete att leta grupper för att få raid redo gear efter de nått 60, och man var tvungen att stå och löka i IF medan man sökte grupp gjorde inte saken bättre.

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Men det är ju skillnad på group finder och group finder. Tror få som vill spela classic vill ha cross relm/auto teleport och auto "matchmaking", att dock har ett gränssnitt som hjälper folk som vill köra instancer att hitta varandra och bygga grupper istället för att spama trade är nog något som inte speciellt många skulle invända sig mot. Sen att LFG var local gjorde ju inte saken bättre. Ett loby gränssnitt som inte är "automagiskt" hade vart ett trevligt fillägg. Alltså mer som det var i tbc (dock användes inte detta specielt mycket om jag mins rätt?)

Vad jag kommer ihåg så tyckte ingen att detta var charmigt under vanilla, det var en väldigt hög efterfrågan på group finder redan då. De flesta jag känner som spelade wow som inte körde länge nog för att hamna i en ordentlig guild slutade just pga att det var ett helvete att leta grupper för att få raid redo gear efter de nått 60.

Ja en chattchannel osv hade jag kunnat förstå så klart eller liknande. Men inte Group finder som är ingame nu, vilket jag trodde tidigare person syftade på. Det är horribelt.

Men alla jag känner och tjötar med om vanilla saknar endå att man va tvungen till att söka sig till folk man stötte på och whispa om de ville joina last spot för SFK eller liknande. Det skapade så jävla mycket interaction. Man slutade ofta med en utökad friendlist efter att äntligen fått ihop en grupp och köra en instance ihop i 1.5h och hela upplevelsen blev roligare och socialare. Detta får inte underskattas när man tänker på QOL ändringar för de påverkas mycket.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Men det är ju skillnad på group finder och group finder. Tror få som vill spela classic vill ha cross relm/auto teleport och auto "matchmaking", att dock har ett gränssnitt som hjälper folk som vill köra instancer att hitta varandra och bygga grupper istället för att spama trade är nog något som inte speciellt många skulle invända sig mot. Sen att LFG var local gjorde ju inte saken bättre. Ett loby gränssnitt som inte är "automagiskt" hade vart ett trevligt tillägg. Alltså mer som det var i tbc (dock användes inte detta specielt mycket om jag mins rätt?)

Vad jag kommer ihåg så tyckte ingen att detta var charmigt under vanilla, det var en väldigt hög efterfrågan på group finder redan då. De flesta jag känner som spelade wow som inte körde länge nog för att hamna i en ordentlig guild slutade just pga att det var ett helvete att leta grupper för att få raid redo gear efter de nått 60, och man var tvungen att stå och löka i IF medan man sökte grupp gjorde inte saken bättre.

Nä, håller med. Spamma trade med "LF TANK Last spot!!" är inte något jag är nostalgisk över direkt. Argumentet emot ett sånt verktyg däremot är att avsaknaden var vad som drev på att folk sökte sig till guilds osv, och att WoW blev så socialt som det blev.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

En enkel group finder bara behöver inte ens va att man väljer roll lr något det får man också klura ut själva lr typ som någon poster grej "party LF tank/dps/healer" etc i någon sorts mini interface, inte nå teleport lr något man måste ta sig dit själv skulle va lagom tycker jag. Inga nå summon stones heller warlocks ska va dom som kan summona för det var ju lite deras grej.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Det är väl inte elysium? det är en kopia av gamla elysium som en del av crewet kopierade av innan de stack.

Vad säger att inte samma sak kommer hända igen?

Nu verkar du ha en hel del om foten. "en del av crewet kopierade innan de stack"? Vad pratar du om? En individ i gruppen hade skapat gold och sålt, så då hade de andra bestämt sig för att han skulle bort, så de gjorde en backup och startade om servern för att stänga ut honom. Du får det att låta som att det skett någon splittring. Två individer höll på med massa shady shit och de var även de som ägde hårdvaran för servern så alla andra tog en backup, stängde ner servern och gick vidare. Ser inte problemet med att de kickade två korrupta individer från projektet. Anledningen till att detta hände var ju för att de hade tagit in icke ekonomiskt oberoende personer från början.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Nostalrius släppte siffror. Det var väldigt många och växte i enorm hastighet. Sen har de vart samma trend på Elysium och diverse senare blizzlike vanilla servrar. Kommer inte va några problem att få ihop folk tror jag.
Jag hatar personligen group finder. Visst är de smidigt men det mördade det sociala aspektet enormt. Du behövde inte resa i världen för att ta dig till dungeons osv och du behövde inte tjöta med folk för att få ihop något. VÄäääldigt många jag pratat med känner samma. Det är praktiskt men det mördade det sociala aspekten OCH det dödade mycket world pvp vid summon stones.

Behöver inte vara super smidigt och optimalt tidsmässigt för att de ska va bäst & roligast.

Ja finns både dåliga och positiva sidor med att lägga in group finder, vi får väl helt enkelt vänta och se hur Blizzard gör med den saken, och vad communityn vill.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Här under har du min nuvarande warcraftlogs och min wowprogress sida och om du inte kan komma med något bättre så är det nog dags att sluta kalla folk casuals när du själv inte har en aning om vem du snackar med. Förövrigt var jag en av dom första att nå level 60 när det väl begav sig, och nej det var inte bättre för.

https://www.warcraftlogs.com/character/eu/ragnaros/mùs
https://www.wowprogress.com/character/eu/ragnaros/mùs

Räcker med Group finder och lite andra småsaker men du får gärna hänga kvar i din charmiga trade chatt och leta efter dina grupper, ingen som hindrar dig att undvika Group finder för den "äkta" vanilla känslan.
Det här ett projekt i arbete så vem vet vad vi får, men jag är säker på att Blizzard kommer leverera något bra, och dom har redan sagt att det kommer vara en förbättrad variant av Vanilla, när den väl lanseras.

Nu kanske du inte förstog min poäng alternativt att jag inte gjorde den klar nog, men jag antog liknande saker om dig som du gjorde om mig.

Jag skulle säga att 3 raids i veckan utan avatar är rätt casual dock
https://www.wowprogress.com/guild/eu/stormscale/Yoshi+City
https://www.warcraftlogs.com/rankings/character/4093154/13#me...
Byt till 7.3 om du vill se avatar och KJ, men jag hoppas du vet att healer logs och dps logs är väsensskilda.

Beef åsido;

Skrivet av J Allen Brack:

Brack is clear that using modern server architecture doesn’t mean that these Classic servers will have the same features that current World of Warcraft does. There won’t be cross-realm servers or Looking For Raid and Dungeon Finder automatic party matchmaking.
[...]
But Brack says there’s much smaller minutiae people have forgotten too—little design decisions that made Vanilla World of Warcraft much more arduous and time-consuming. It’s something the team discovered for themselves when they met with the Nostalrius private server team last year. Before their meeting, Brack says Nostalrius turned over its code to let Blizzard play and pick at it to see what they had accomplished.

"It was very surprising for us," Brack laughs. "I didn’t remember that after casting an intellect buff I had to drink [a potion], and then I’d cast it again on another party member and then I had to drink again. I was surprised at how much I had forgotten. You know, that’s not going to be for everyone."
[...]

Jag blir i vilket fall väldigt förvånad om de implementerar group finders. Här har du hela intervjun om du är intresserad.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360