Permalänk
Medlem

Gibbish 2017

Tjuu,

Tänkte köpa ny dator, sitter på en rätt trökig 4770k och 980 ti. Som kommer gå in i min Sharp X68000 som jag kommer konventera till retro pc.

Kör 3st 4tb i RAID 0 så hårddisk plats är inget problem, därför skippade jag hårddiskar och kör enbart en 250gb ssd för OS.

Har postat en länk till min kundvagn

http://www.inet.se/kundvagn/visa/10845976/

Vad tycker ni ska man vänta eller kräma på nu? Har själv funderat på detta till och från nu i två dagar och kan inte bestämma mig

Permalänk
Medlem

Köp bara kylaren och klocka din cpu lite! Jag kör med 4790k och ett 1080 och får fina frames på 2560x1440.

Vad kör du på för upplösning? Ditt 980ti bör ju maxa typ allt i 1080p åtminstonde?

Permalänk
Medlem

Kör redan Nepton 280 radiator med kylning :p, tyvärr hamna jag sist i silicon valley lotteriet vad det gäller cpu's, kommer inte över 4.2ghz, kör 1080p med en 240hz skärm.

Det som mest får mig att vilja köpa nytt är att min Sharp X68000 som kommer snart, vilket jag kommer bygga till en retro pc med min nuvarande hårdvara.

Permalänk
Medlem

Okej, hehe.

Jag själv tycker det känns som en ganska dyr uppgradering för mycket stålar. Speciellt med tanke på att du kör i 1080p!

Permalänk
Medlem

Senaste gången jag köpte nytt var 4 årsen när 4770k kom och när 980ti lanserades, du vet vad jag menar nyast alltid godast Stålar är inga problem, men pallar inte bli ägd av nivida som man har blivit massa gånger. Man köper värstingen så kommer nästa gen ut.

Alltid gött med extra kräm när man spelar endå

Permalänk
Medlem

@Gaben: Om du inte vill bli ägd av nVidia igen hade jag väntat 6 månader (eller när 2080 Ti/1180 Ti släpps), känns för mig dumt att säga att man inte vill bli ägd av nVidia (nästa 70 modell slår 80 Ti antar jag du menar) och köpa ett snart ett år gammalt grafikkort

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

@sweisdapro: Funderat på detta med men när kommer nivida släppa är ju frågan men ingen vet . Sen kommer ju amd refresh i feburari.

Lite splittad om man skall eller inte