Permalänk

PCI-E X16 Riser 75w

Vart kan jag köpa en PCI-E x16 riser i Sverige som klarar ett 1050 ti?

Behöver både en kort för 90grader vinkel. samt en längre 20-30 cm för att kunna placera kortet liggandes med kylningen uppåt.

Jag använder ett Palit 1050ti KalmX.

Jag beställer helst från svenska butiker.

Funkar denna? https://www.computersalg.se/i/3658519/thermaltake-ac-053-cn1o...

Visa signatur

Komponenter.

Permalänk
Medlem

Den borde funka, men det är ju inte gratis att beställa från Sverige, är ju 5x priset iaf..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | Ryzen-3800x | Phanteks PH-TC14PE | 32gb Crucial Ballistix | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk

@Faffa: har du några exempel på risers som du vet funkar?

Visa signatur

Komponenter.

Permalänk

Såg för ett tag sedan en video på Youtube där de testade Riser-kablar.
På skoj skarvade de ihop ett gäng skärmade kablar för att se hur långt det gick att flytta grafikkortet från datorn med bibehållen funktion. Jag minns inte exakt men det var ganska många meter och många kablar som användes innan de fick artefakter.

Med en icke-skärmad kabel blir det ofta problem med endast en kort kabel. Så se till att använd skärmad kabel.
Du kan säkert hitta videon på Youtube om du söker lite.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av HansHagberg:

Såg för ett tag sedan en video på Youtube där de testade Riser-kablar.
På skoj skarvade de ihop ett gäng skärmade kablar för att se hur långt det gick att flytta grafikkortet från datorn med bibehållen funktion. Jag minns inte exakt men det var ganska många meter och många kablar som användes innan de fick artefakter.

Med en icke-skärmad kabel blir det ofta problem med endast en kort kabel. Så se till att använd skärmad kabel.
Du kan säkert hitta videon på Youtube om du söker lite.

I detta fallet är det inte signalstyrkan som är bekymret utan effektuttaget.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin