Trådlöst ljudsystem - spela på två system samtidigt trådlöst

Permalänk
Medlem

Trådlöst ljudsystem - spela på två system samtidigt trådlöst

Jag har idag en musikanläggning i vardagsrummet (högtalare + receiver) och en stereo i köket. Jag vill ersätta stereon i köket med två satellithögtalare från ett tidigare hemmabiosystem som trådlöst ska kunna spela Radioplay/Spotify från en surfplatta jag tänkt använda som mediaspelare. Jag vill också kunna använda alla högtalare samtidigt, eller bara de i vardagsrum/kök separat och jag vill inte ha några sladdar mellan rummen.

Jag har tittat på en sån här förstärkare som alternativ till köket, den hade kunnat ersätta stereon där: https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/hifi/forstarkare/an...

Men hur kan jag synka den med den andra anläggningen i vardagsrummet? Det behöver inte finnas något smart "på/av" utan räcker för mig med att man slår av eller på förstärkarna för att spela i det rummet.

Eller finns det någon här som kan ge något förslag på hur man skulle kunna göra på något annat sätt? Jag vet att Sonos connect hade kunnat fixa det men då snackar vi 8-10k för att kunna spela på två system samtidigt och det är en "aning" över min budget för det här projektet.

Permalänk

Har inte Chromecast Audio någon sådan funktion? Att spela upp på flera Chromecast Audios och göra grupper osv? Kolla upp det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem

@Basketigge:

Det har du helt rätt i! Jag har ju den "riktiga" så att säga och den har det inte (vad jag vet) men Audio varianten har det. Då är ju "problemet" löst, dags att börja labba!

Tack!