Steam påbörjar sin höstrea

Permalänk

Årstider känns lite stenålder, jag sitter framför datorn 24/7-365 och här är det konstant 24C och uppehåll. Det ända väder relaterat jag stöter på är när man ska logga in på Google cloud.

Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch

Permalänk
Inaktiv

Lyckades hitta en gammal goding, "I am Alive", som jag spelade en del på XBOX 360. Kostade bara £5, så varför inte

Permalänk
Medlem

Får vänta till nästa rea Tung månad.

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Slog till på Witcher GOTY för 200 spänn, har hört att det är ett najs spel!

Om man skall köpa Witcher skall man köpa till dator eller Xbox One? Gillar slappa i soffan men saknar även att spela vid datorn. Så vad är bäst.?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det finns faktiskt ett svar på vad som verkar vara trådens viktigaste fråga:

https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/arstidskarta

För större delen av landet är det vinter, men långt ifrån hela. I Stockholm är det eventuellt vinter - dvs, det kommer att ha varit vinter sen den 19e om medeltemperaturen idag inte överstiger 0C. Här i Göteborg var det 12C när jag körde till jobbet. Finns midsommaraftnar som varit kallare.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Anno 2205 + F1 2017 46 euro

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Torped:

Årstider känns lite stenålder, jag sitter framför datorn 24/7-365 och här är det konstant 24C och uppehåll. Det ända väder relaterat jag stöter på är när man ska logga in på Google cloud.

Sannolikheten är stor att du skämtar eller överdriver.
Men om det är nära verkligheten så skulle jag vilja ge dig en liten utmaning.
Efter nyår, från Vecka 1 och sen resten av 2018,
Gå ut och gå minst 2000 meter i veckan utomhus.
Det blir minst 286 meter om dagen i genomsnitt. Går att gå mindre en dag och mer en annan.
Du får självklart gå längre.
Att skaffa stegräknare eller aktivitetsarmband eller dyl för att göra det lite roligare är helt okej.

Då får du lite vardagsmotion samt se och känna årstiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsaunitz:

Om man skall köpa Witcher skall man köpa till dator eller Xbox One? Gillar slappa i soffan men saknar även att spela vid datorn. Så vad är bäst.?

Skickades från m.sweclockers.com

dator så klart.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Ni som köper spel ofta, brukar reapriset ligga på samma nivå eller sänks det efter ett tag...funderar på om man ska slå till direkt eller vänta tills sista dagen eller nåt. *orutinerad köpare*.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk

Mina highlights:

Betrayer (1 EUR!) alla dar i veckan
Rage (mycket trevligt spel som är värt att uppleva för töntigt billiga 3 EUR!)
Kerbal Space Program
Slime Rancher
No Man's Sky
Take On Mars har uppdaterats (alpha)
Conan Exiles (alpha, multiplayer)
Collision Course (tidig alpha, dinosaur-AI)
The Long Dark (alpha, episodisk nu)
Subnautica (alpha)

(Apropå Rage, bra med länkarna till specifika utgivare! Många solida spel här.)

Skrivet av Pirum:

Ni som köper spel ofta, brukar reapriset ligga på samma nivå eller sänks det efter ett tag...funderar på om man ska slå till direkt eller vänta tills sista dagen eller nåt. *orutinerad köpare*.

Rabatt-% sätts när rean börjar och ökar inte sista dan eller nåt sånt nej

Svårt att säga något definitivt sådär... du avgör hur mycket spelet är värt för dig. Ett spel av de stora utgivarna ligger på 60 EUR när det är eftertraktat och hypat precis före och efter det släpps. De brukar droppa sina priser 25-50% på de stora reorna, in emellan det är det småreor och individuella utgivare/utvecklare kan skicka popuperbjudanden när man loggar in även mellan reorna.

Mer än 50% kan man nog inte räkna med förrän spelet har några år på nacken.

Jag har en magisk gräns kring 15 EUR då jag köper ett spel jag sneglat på. Eftersom spel inte är fysiska längre har de noll andrahandsvärde till skillnad från tidigare då min gräns låg på 25 EUR. Om de som sagt inte är "det nya storspelet som alla har väntat på", Elite: Dangerous och Doom (2016) var såna för mig.

Hoppas det hjälper.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Är nya wolfenstine bra ? Samt hur lång speltid är det ?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker det är riktigt bra, speltiden ligger på ca 10-12 h.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Skrivet av GuessWho:

Sannolikheten är stor att du skämtar eller överdriver.
Men om det är nära verkligheten så skulle jag vilja ge dig en liten utmaning.
Efter nyår, från Vecka 1 och sen resten av 2018,
Gå ut och gå minst 2000 meter i veckan utomhus.
Det blir minst 286 meter om dagen i genomsnitt. Går att gå mindre en dag och mer en annan.
Du får självklart gå längre.
Att skaffa stegräknare eller aktivitetsarmband eller dyl för att göra det lite roligare är helt okej.

Då får du lite vardagsmotion samt se och känna årstiderna.

Inlägget var mest en ploj mot vinter diskussionen som pågick på sida ett, men det ligger mer och mer sanning i mitt inlägg eftersom jag haft lite för mycket motion i mitt arbete och lyckats slita ut båda häl kuddarna, meniskerna, höftkulorna och fått skolios i ryggen. Det är livet som en betong arbetare som jag håller på att byta till systemutvecklare istället :). Jag jobbar dock fotf. 1 dag i veckan på betongen och har haft stegräknare på mig förr på jobbet och det visade sig att vi gick ca 15000 stag/dag i genomsnitt vet inte exakt vad det blir i meter men tror jag täcker in din utmaning, dock så är det inomhus ^_^

Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch