Tävla och vinn prispaket från Webhallen till ett värde om över 17 000 kronor

Permalänk
Medlem

Nå roligt måste man väl ha !

Permalänk
Medlem

Då är planen att klockan ska ringa 00:00, dra ner dunken med vatten och på nått sätt också tända stubinen, men det får jag nog göra manuellt för jag fick det inte riktigt att funka.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

re[Fresher] 2000

Nu är batterierna laddade till mitt universella VIP-kort i E-köerna.
Det spelar ingen roll om det är Håkan Hellström som försöker sälja slut på Ullevi för fjärde gången eller om någon delar ut gratis pizza online, det handlar om att stå först i kön. Med re[Fresher] 2000 kan du med lätthet trycka till F5 3750 ggr i minuten (62.5 ggr i sekunden!!). Med hjälp av avancerad Magic-Glove Touch-teknik fungerar den lika bra på din mobila enhet med "Pull down to refresh".
Tyvärr kommer det ingen bygglogg på detta men re[Fresher] 2000 kommer inom kort att finnas tillgänglig på Kickstarter, med beräknat leveransdatum lagom till mellandagsrean.
Lycka till ni andra... 2:a platsen i E-kön är fortfarande ledig.

Förtydligande
Permalänk
Medlem

Min plan är snart fulländad. Inget kan stoppa mig!

Permalänk
Vive la liberté!
Permalänk
Medlem

Jag ska hitta något bra erbjudande, so help me God!

https://imgur.com/a/iGbw2

Permalänk
Medlem

Train you must!

Klickfingret har legat i hårdträning hos Yoda!
https://imgur.com/jNxClg5

Permalänk
Permalänk

Något stärkande inför tjurrusningen på nätet. När man handlar billigt, dricker man dyrt så att det jämnar ut sig i himmelen.

Permalänk
Medlem

Black belt in Black Friday

Dags för nytt personbästa i antal köp per minut!

Permalänk
Medlem

kfc, sprit bigscreen och shoppingcomputers, my body is ready!
https://imgur.com/a/n7oMa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då var man redo och börsen tömd. Tur man inte behöver kontanter för att handla online.

Permalänk
Medlem

Då har både frugan och jag tagit ledigt för denna heliga högtid som är Black Friday!
Må du shoppa rabatterat i frid <3

https://imgur.com/a/vqZmj

Permalänk

Håller tummarna på att det blir några schyssta priser på uppgradering.
Är lite på efterkälken om man säger som så!

Visa signatur

Libera et impera
Acerbus et ingens
Per angusta ad augusta

Permalänk
Medlem

Vem behöver inte mängder av energi medan man sitter och laddar inför midnatt samtidigt som man smattrar på F5-knappen?

Fullsize:
https://i.imgur.com/YRTBKGY.jpg

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Högupplöst: https://i.imgur.com/oILzZ9k.jpg

".jpg" i slutet av länken. Justerade vitbalansen, därav ny länk.
Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Smulan är med håller soffan varm till det är dax.
Laddat med kaffe och aminopro samt avec. in på småtimmarna.
Använder htpcn som handelsdator och suftplattan för prisjakt...

Uhh blir drygt att börja jobba imorron kl 05.30, meneh aja ...

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Egentligen skulle man ju vilja sova nu vid kl 8, men den minsta kommer ju som tur är att hålla mig vaken till minst kl 1...

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem

Ligger man borta och jobbar och sliter så får man ta det man kommer över. En lånad 15.6" laptop till vänster för att lira på när man sitter helt solo i Novembermörkret. Till höger ser ni en jobbdator som inte duger till mer än att surfa och skriva tid på. Delat WIFI med 1337 st andra arbetare ger en "sådär" ping. Visste ni att det går utmärkt att spela WoW genom att dela internet med mobilen, till och med raids fungerar bra!

Två mobiler för internetuppkoppling samt en kaffebryggare till höger. TVn som står på golvet bakom bryggaren har aldrig varit påslagen när jag har hyrt detta rum. Games only!

I natt ska jag köpa mig en laptop så att jag slipper låna en för att spela på när jag ligger borta.
Vinner jag tävlingen så ska jag äntligen byta ut mitt GTX 960 i datorn hemma och sedan tvinga på min fru VR-kitet och garva läppen av mig när hon svimmar av rädsla.

Jag hittade ingen lapp så jag skrev på min vältrimmade gamer-arm istället.

Happy hunting!

Permalänk

https://i.imgur.com/hPc3S9R.jpg

Kami-Samas Black Friday setup.

Tanken med denna setupen är helt klart tillförlitlighet, inget får eller kan gå fel, Kami-sama har tänkt på det mesta!

Efter förra årets nederlag med en dator som krashade och inget sätt att få igång den blir det nya tag i år för Kami-sama, förra året kom jag endast ut med ett headset och en snickers rikare efter att ha haft tankar på något mycket större.

I år är det andra biffar, i riggen som vi ser på bilden ser vi följande:

På datorn står nog det viktigaste i hela setupen, brandmur som har kopplingen mot internet. Då Kami-sama föga litar på sin ISP så är det givetvis viktigt med en backuplösning i form av 4G-failover (USB-modem ser vi på bilden). Under brandmuren ser vi en switch, dess funktion är att ge vidare nätet till enheterna såsom dator och accesspunkt (skulle brandmuren dö är det möjligt att stoppa in 4G-stickan rakt in i datorn).

Sen till förnödenheter för att se till att jag är redo att hålla mig vaken på småtimmarna, såsom extra mat och kaffebryggare.

Varför två kaffebryggare, kanske ni undrar?
Givetvis är även det för att kaffebryggare är kända för att gå sönder i de mest besvärliga av situationer. Därför är kaffe-bryggarna uppsatta i en så kallad Hot-Standby(HS) setup, välkänt uttryck i kaffedrickarkretsar. Dvs den ena har varmt kaffe och den andra är på standby.

Under den vänstra skärmen ser vi ett improviserat stormkök, då jag inte litar på en microvågsugn där klockan går fel (av någon konstig anledning så går den rätt på somrarna men ej på vintrarna, dock alltid exakt en timme fel) så därför använder Kami-sama inte micron på vintrarna. Matlådor snacks och läsk förklarar förmodligen sig själva, vatten har jag extra flaskor i fall att vattnet skulle sluta fungera och Kami-Sama behöver brygga kaffe.

Extra tangentbord, det enda viktiga är egentligen att F5 knappen fungerar.

På stolen till vänster, där det står plats för far-san, ska kami-samas modell av far-san sitta som är sekundären, det är en modell far-san 56-04. Den modellen är riktigt bra även om den börjar bli lite gammal och har sett bättre dar, det kanske dags att byta pace-maker på den (förhoppningsvis får vi bra rabatt på en imorgon). Far-sans största uppgift kommer att vara att få upp primären Kami-Sama om han stupar, med lite örfilar eller kasta lite vatten i ansiktet på honom. Skulle primären visa sig helt ute ur spel så kan just den här modellen av far-san fortsätta att hitta de bästa klippen och har full auktoritet att göra det förutsatt att det är minst 25% rabatt på varorna.

Laptop som står på den primära datorn används i primärt syfte att kolla svarstider till de olika siterna. Den har även en annan viktig funktion, det är backup dator om primära datorn skulle brinna upp (risken ökar när det står ett stormkök i närheten av den). Givetvis kan den även användas om elen skulle gå eller dyl.

Repet, sista utvägen, om allt skiter sig, så tar jag med det ut på balkongen, där repar jag mig ned till grannen och lånar dator av honom. Den laptopen som ligger under det extra tangentbordet är till för att om grannen i lägenheten över mig skulle tappa sin egen rigg och skulle behöva repa sig ner till min balkong.

Faliure is not an option!

Permalänk
Medlem

Jag slängde ihop en större och snabbare F5-tangent inför kvällen.

Permalänk
Medlem

Behöver en till 85" 4K tv.... Lets go...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Kunde inte hitta någon lapp, hoppas detta går också bra

Permalänk
Medlem

missat meepo dealen

Permalänk
Medlem

Med en njure mindre kanske man kan få råd med en ny tv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av erotischenphantasismus:

https://s2.postimg.org/pmd42m9ux/sweclockers-phantasismus_gebemedemloot.jpg

Något stärkande inför tjurrusningen på nätet. När man handlar billigt, dricker man dyrt så att det jämnar ut sig i himmelen.

Ahhhha.... Rökig, len och fin.. Nice!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk

Detta var igår, idag är fler skärmar uppsatta och några fler ska det bli!
Mitt användarnamn är handskriven på skärmen som ligger ner på bordet. Tyvärr nog den med sämst synvinkel, men zoomar man riktigt nära så kan man fortfarande urskilja "Chris_Acrobat"! Betyder detta att jag är diskvalificerad?
EDIT: Notera sångerskan Black med låten Friday är på en av skärmarna.

Permalänk
Medlem

Så här förbereder jag mig inför Black Friday 2017, när jag ska handla märkeskläder och datorprylar. Nocco-dryckerna håller mig vaken och frukterna förser mig med vitaminer.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem

Äntligen BLACK FRIDAY igen! :D

Ska bli riktigt kul att titta detta årets erbjudanden, jag och pappa är minst sagt förbereda!

Länk till högupplöst bild!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maeckish:

Med en njure mindre kanske man kan få råd med en ny tv...

Din njure satt väldigt högt upp måste jag säga.. Haha!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1