Hjälp: Installera Windows 10 via USB

Permalänk
Medlem

Hjälp: Installera Windows 10 via USB

Hej

Har fått ner win10_1709swedsih men hur vet jag vilken version detta är home eller pro,?

Permalänk
Medlem

Bränna fil till usb

Hej

Jag behöver eran hjälp. Jag har fått ner min windows fil. nu skall jag få den till usb är det bara lägga över den eller behöver jag göra något med usbminnet, jag har hört talats om rufus, men vet inte vilka val som jag skall göra. Är det någon som kan hjälpa mig ?

MVH
Andreas

Permalänk
Medlem

Rufus, standardinställningar.

Permalänk
Inaktiv

Typ så bör funka.

Permalänk
Medlem

Och sedan dra över filen ?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lars_W:

Och sedan dra över filen ?

Du pekar Rufus på filen och trycker på knappen "start".

Om det är windows 10 rekommenderas du egentligen bara köra Microsofts egna verktyg. Är det windows 7/8/8.1 så kan du lika gärna göra microsofts verktyg även där.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Vilket är microsofts egna program?

Permalänk
Medlem

Ja, använd absolut Microsofts egna. Blir knappast enklare.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Har för mig att TS hade problem med just det programmet för nån timme sedan. Skulle rekommendera att helt enkelt använda Rufus som är väldigt simpelt att använda.

Permalänk
Medlem

https://etcher.io är väldigt lättanvänt.

Permalänk
Medlem

Läste fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska kvitta. Den ändras beroende på vilken kod du slår in.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars_W:

Hej

Har fått ner win10_1709swedsih men hur vet jag vilken version detta är home eller pro,?

Om du har laddat ner Windows 10 här https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 samt skapat mediat så ingår både home och pro, du får då välja vilken du vill installera, välj den som du har nyckel till, eller redan har/haft installerad..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Vad menar du med ”fått ner”?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lars_W:

Och sedan dra över filen ?

Du lär märka i programmet hur det funkar. Men som David skriver så klickar du i filen i själva programmet. Har för mig att det är där bilden säger "FreeDOS". Lite pinsamt att jag inte minns, då jag använde programmet igår..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Du lär märka i programmet hur det funkar. Men som David skriver så klickar du i filen i själva programmet. Har för mig att det är där bilden säger "FreeDOS". Lite pinsamt att jag inte minns, då jag använde programmet igår..

Stämmer, det är vid FreeDOS man bläddrar till ISO-filen.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*Trådar sammanfogade*

Notera att det inte är tillåtet att posta flera trådar relaterade till samma ämne. Detta då forumet snabbt skulle fyllas av flera likadana trådar av tveksam diskussionsvärde. Det är på grund av att alla ska ha samma chans att synas och få chans att få hjälp i forumet.

Då dina två senaste trådar handlar om just installation av windows 10 via USB-sticka och problematiken du upplever med detta har jag valt att sammanfoga trådarna till en.

Ta gärna en extra titt på forumreglerna så vi inte får massa onödiga extra trådar i forumet.

Lycka till med installationen!
/David, - Moderator

@Lars_W:

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin