Dator monterad från inet kommer ej ur bios

Permalänk
Medlem

Dator monterad från inet kommer ej ur bios

Köpte en dator från inet med windows 10 osv osv. Efter lite krångel så får jag den levererad efter 14 arbetsdagar eller 3 veckor. Jag startar upp och hamnar i bios. Har ändrat boot priorityn till allt möjligt men inget händer. Hamnar bara i bios hela tiden.

Är så trött att jag intr vet vart jag ska börja felsöka ens. Hittar inget när jag söker. Hjälp!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

@addeeeT:

Windows 10 kommer inte förinstallerat. Fick du inte med någon installationsskiva/USB med Windows på?

Edit: Såg detta nu "Vid beställning av operativsystem så måste det vara OEM licens. Vi kommer då installera operativ och senaste och stabilaste drivrutinerna samt updates."

Köpte du en OEM licens?

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

@addeeeT:

Windows 10 kommer inte förinstallerat. Fick du inte med någon installationsskiva/USB med Windows på?

Står på deras monteringsgrej att det gör Det! Ska kolla när jag kommer hem igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

@addeeeT:

Edit: Såg detta nu "Vid beställning av operativsystem så måste det vara OEM licens. Vi kommer då installera operativ och senaste och stabilaste drivrutinerna samt updates."

Köpte du en OEM licens?

Japp. Det enda som jag fick med är en skiva där det står att w10 redan är installerat på din dator och denna är enbart för recovery

Permalänk
Medlem
Skrivet av addeeeT:

Japp. Det enda som jag fick med är en skiva där det står att w10 redan är installerat på din dator och denna är enbart för recovery

Hittade. Glapp i kabeln till hårddisken. Bytte ut kabeln och nu funkar den!

Permalänk
Medlem

Var i bios hamnar du?
Vad ser du på skärmen?
Får du inget meddelande på skärmen?