Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

Super early buyer here

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev backer 559 med EARLY BIRD SPECIAL (S/M/L) 1990 kr, let's go!

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

"You are backer 579"

Nuvarande nivå: 1,190,440 kr.

Jag satt och hade Ghost-countern uppe i flera dagar inför lördagen, sedan flyttades datumet fram och givetvis var jag inte hemma under kvällen utan kom in först på småtimmarna. Men vad gör det när man ändå hann med Early Bird Special?

Skrivet av MrAdde:

Early Bird, nu ska man bara fundera ut vilken Tophat man bör välja..

@billyskate, momsen stod ju på Kickstarter så jag tror inte det är några bekymmer alls!

Ja, jisses. Det enda jag vet att jag inte kommer välja är M.

Det vore ju så läckert med en custom loop och L-hatten, samtidigt som lågprofilsfläktar och S är minimalistisk porr när lådan är stängd. Jag hör ju till de där OCD-filurernar som vill att det skall vara snyggt på insidan också, oavsett om det bara är jag som vet hur det ser ut där inne.

Samtidigt skulle jag inte klara av att grisa ner spöket med Noctuas färgtema... finns ju andra märken, förstås. Men är väldigt nöjd med deras fläktar. Förutom färgen

EDIT:

Eller så kör man utan hatt och gör ett diskret podium som kan dölja radiatorn... det skulle faktiskt kunna funka det också.

Permalänk
Medlem

Gått relativt bra än så länge. 1,3 M av 2 M på mindre än 12 t (endast 53 st Early Bird kvar): https://www.kickstarter.com/projects/louqe/ghost-s1-mkii

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

@PaChalski: Måste gratulera er på vad som verkar vara en väldigt lyckad start på denna kickstarter-kampanj! Man blir själv väldigt sugen på att uppgradera från sitt NCASE M1 som jag för ca ett år sedan ansåg vara det minsta chassit jag någonsin kommer att bygga i, men efter att ha läst och sett så mycket om detta chassi (bl.a. JayzTwoCents video) så kan detta komma att ändra sig!

En sak jag är lite fundersam om är avsaknaden av fläktfilter. Jag håller mitt hem relativt rent (dammsuger 1-2 ggr per vecka, ventilerar huset ofta och rengör ytor från damm varje vecka) men jag märker ändå att damm bildas på fläktfiltrena på mitt nuvarande chassi. Kommer ni att implementera/skicka med fläktfilter i någon senare revision?

EDIT: Har ni någon estimering på hur mycket de olika modellerna av TopHats kommer att kosta? Lite surt att man missade Super Early Bird, och 400 kr extra för en S TopHat känns lite väl för mycket (vill nämligen ha slim-fläktar på plats under chassit också).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Detta borde väl kunna sätta fart på saker och ting igen

https://www.youtube.com/watch?v=aUrhcovJZss

Permalänk
Medlem

@d_m_r: Grymt att lyckas få Jay att "ställa upp". Han verkar pepp på en vit han med!

Permalänk
Medlem

@PaChalski: har ni kollat in Eks nya AIO kylare? Ni ska inte testa hur den hade funkat i ert chassie? Om den kyler lika bra som den förra modellen dem hade och dessutom får plats lär det vara den svalaste AIO kylaren på marknaden.

Permalänk
Geeks Gaming

Tänkte köra en liten tophat I botten för att få in två fläktar och sen en mellan I toppen för ssd och blås ut. Men lär säkert ändras några gånger innan det är dags att bygga!

Permalänk
Medlem

@PaChalski Finns det möjlighet att förkorta leveranstid om projektet går i mål fortare än 29:onde och därmed kan sättas på "play" snabbare?
Hoppas att exponeringen på Dreamhack ger en till skjuts i backning.

Jag hade ju läst på för tok för dåligt i tråden och inte uppdaterat mig sedan det snackades om januari, så april kom som en chock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

@PaChalski: Måste gratulera er på vad som verkar vara en väldigt lyckad start på denna kickstarter-kampanj! Man blir själv väldigt sugen på att uppgradera från sitt NCASE M1 som jag för ca ett år sedan ansåg vara det minsta chassit jag någonsin kommer att bygga i, men efter att ha läst och sett så mycket om detta chassi (bl.a. JayzTwoCents video) så kan detta komma att ändra sig!

En sak jag är lite fundersam om är avsaknaden av fläktfilter. Jag håller mitt hem relativt rent (dammsuger 1-2 ggr per vecka, ventilerar huset ofta och rengör ytor från damm varje vecka) men jag märker ändå att damm bildas på fläktfiltrena på mitt nuvarande chassi. Kommer ni att implementera/skicka med fläktfilter i någon senare revision?

EDIT: Har ni någon estimering på hur mycket de olika modellerna av TopHats kommer att kosta? Lite surt att man missade Super Early Bird, och 400 kr extra för en S TopHat känns lite väl för mycket (vill nämligen ha slim-fläktar på plats under chassit också).

Dom har hållt på och testat med lite olika fläktfilter å sånt så det kommer nog hända något med det.

Finns inte paketet för 1990kr inkl tophat kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_s:

@PaChalski: har ni kollat in Eks nya AIO kylare? Ni ska inte testa hur den hade funkat i ert chassie? Om den kyler lika bra som den förra modellen dem hade och dessutom får plats lär det vara den svalaste AIO kylaren på marknaden.

Den är för tjock så man måste stapla flera tophats (minns inte om det gick?) tyvärr så det blir upp till slutanvändarna att experimentera med

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Dom har hållt på och testat med lite olika fläktfilter å sånt så det kommer nog hända något med det.

Finns inte paketet för 1990kr inkl tophat kvar?

Blir väldigt bra om det medföljer några!

Antar att du menar Super Early Bird? Den försvann inom 4 min efter att Kickstarten lanserades Av någon anledning får Early Birds denna gång ingen medföljande TopHat vilket är lite dystert (man får lägga till 400 kr för en Ghost S1 (S/M/L):

https://www.kickstarter.com/projects/louqe/ghost-s1-mkii#

EDIT: Aha du menade Early Bird Special (S/M/L), missade att denna existerade! Nej den vart slutsåld ganska fort den också!

Finns för övrigt 5 Early Bird Special kvar så gäller att passa på nu!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Blir väldigt bra om det medföljer några!

Antar att du menar Super Early Bird? Den försvann inom 4 min efter att Kickstarten lanserades Av någon anledning får Early Birds denna gång ingen medföljande TopHat vilket är lite dystert (man får lägga till 400 kr för en Ghost S1 (S/M/L):

https://www.kickstarter.com/projects/louqe/ghost-s1-mkii#

EDIT: Aha du menade Early Bird Special (S/M/L)! Nej den vart slutsåld ganska fort den också!

Finns för övrigt 5 Early Bird Special kvar så gäller att passa på nu!

Aah den var också slut ber om ursäkt, tror tyvärr att det kommer bli tillköp av filter eller nåt annat företag som gör och säljer men vi får se vad som händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@PaChalski Finns det möjlighet att förkorta leveranstid om projektet går i mål fortare än 29:onde och därmed kan sättas på "play" snabbare?
Hoppas att exponeringen på Dreamhack ger en till skjuts i backning.

Jag hade ju läst på för tok för dåligt i tråden och inte uppdaterat mig sedan det snackades om januari, så april kom som en chock

Ja detta hade varit trevligt! Undrar dock hur det skulle fungera med kickstartern då pengarna skulle dras först när den är slut. Men tippar på att de går i mål mycket tidigare då de redan är uppe i typ 75 %

Permalänk
Medlem

Kul att ni lyckades få JayzTwoCents att testa produkten. Kommer definitivt att hjälpa er! Hoppas att detta kommer gå skitbra för er
Önskar att jag kunde backa detta, gillar verkligen idén, men som fattig student har man bara råd med en dator. När jag är klar med pluggandet och skaffat mig ett jobb så hoppas jag att ni finns ute på marknaden och jag köper en ännu mer förfinad version av detta!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Första gången jag backat något på Kickstarter, blev #467.

Hoppas det går vägen för er denna vända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Så vitt jag vet får de inga pengar förrän 29:e december så det blir nog svårt. Eftersom det går att avboka en pledge när som helst så länge som kampanjen är igång så kan de heller inte vara 100% säkra på att målet kommer nås (även om det skulle se ut att överskridas rejält), förrän 29:e december. Osannolikt, absolut, men det KAN ske ett pledge-ras innan deadline.

En annan viktig faktor är kinesiska nyårsfirandet, som troligen försenar tillverkning och leverans av riserkabeln (från kinesiska Li-Heat).

MEN, se det så här istället: i April så har kanske Nvidias nästa grafikkortsserie pluppat fram (vilket jag väntar på), och Zen 2 (eller om det var Zen+) ska väl dyka upp någonstans därikring också.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Så vitt jag vet får de inga pengar förrän 29:e december så det blir nog svårt. Eftersom det går att avboka en pledge när som helst så länge som kampanjen är igång så kan de heller inte vara 100% säkra på att målet kommer nås (även om det skulle se ut att överskridas rejält), förrän 29:e december. Osannolikt, absolut, men det KAN ske ett pledge-ras innan deadline.

Ah okey, jag är inte så insatt i kickstarter, trodde det blev automatisk success vid 100%.

Permalänk
Medlem

SEK 1,500,985
pledged of SEK 2,000,000 goal

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Behövs för närarande ca 264 ytterligare backare, om alla tar billigaste alternativet, 1890:- ("first dibs" ej medräknat). Borde inte vara några problem.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Inser nu att jag hade velat ha en top hat.
Går det att ändra min backning på ett enkelt sätt eller?

Permalänk
Skrivet av Jaevel:

Det är enkelt att ändra nivå men har du en early bird nu så blir du ju av med den. Du ändrar pledge under "manage pledge"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1800X - NZXT Kraken X52 - Asus Crosshair VI Extreme - G.Skill Flare CL14 3200 MHz - Crucial SSD x 2 - MSI GTX970 - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mookachacka:

Det är enkelt att ändra nivå men har du en early bird nu så blir du ju av med den. Du ändrar pledge under "manage pledge"

Tack!
Ändrat, tappade en nivå i early bird men det känns det värt.
Plats med två extra fläktar när det väl är dags är värt mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Som jag har förstått det kommer man att få specificera om man vill ha ytterligare tophats (och välja färg) när kampanjen är slut, varpå man betalar extra för de tophapts man vill ha ("via andra kanaler" stod det någonstans, så de kanske säljer från en egen webb-butik). Så ingen fara på taket.

Själv ska jag sannolikt ha minst en ytterligare hatt.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

CPU-kylare? Är det Noctua L12 som verkar bäst om man inte vill ha vattenkylning?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Usling:

JonasT Sa i preview videon att Bequit shadowrock Lp + Noctua 120 mm slim 15 mm är ca 9-10 grader svalare i tung belastning mot Noctua L12. Dock använde inte han 120 mm fläkten som medföljer kylaren och montera den i botten enbart 92 mm på cpu kylaren.

https://www.bequiet.com/en/cpucooler/570
http://noctua.at/en/nf-a12x15-pwm.html

Ljud nivån skulle vara okej enligt han men finns inga testresultat eller mätvärden på ljud & värme ännu på denna kombo

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
LOUQE

12 mm rör till custom loop till DreamHack efterlyses

Vi började bygga custom loopen för att se hur allt skulle sitta och planen var sedan att låta @Wasp göra ett snyggt bygge väl på plats. Vi köpte 3 meter rör för att kunna göra det två gånger.

Vi kom igång bra med böjningarna av rören efter ett tag, fick världens feeling och började experimentera med att blåsa upp dem som värsta glasblåsarna för att se om vi möjligen kunde integrera en reservoar i loopen på det sättet. Det resulterade i att många meter rör sprack och nu har vi inga rör för @Wasp att bygga med!

Om någon har 12mm-rör att ta med till DreamHack eller vet om det går att köpa någonstans så säg till. I värsta fall får vi ställa fram vår Frankenstein - men Ghost förtjänar bättre än så

Ledsen att vi varit inaktiva här sista dygnet, fullt upp helt enkelt. Ses snart vid montern, vi är i Jönköping fre-sön

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Vi började bygga custom loopen för att se hur allt skulle sitta och planen var sedan att låta @wasprocker göra ett snyggt bygge väl på plats. Vi köpte 3 meter rör för att kunna göra det två gånger.

Vi kom igång bra med böjningarna av rören efter ett tag, fick världens feeling och började experimentera med att blåsa upp dem som värsta glasblåsarna för att se om vi möjligen kunde integrera en reservoar i loopen på det sättet. Det resulterade i att många meter rör sprack och nu har vi inga rör för @wasprocker att bygga med!

Om någon har 12mm-rör att ta med till DreamHack eller vet om det går att köpa någonstans så säg till. I värsta fall får vi ställa fram vår Frankenstein - men Ghost förtjänar bättre än så

Ledsen att vi varit inaktiva här sista dygnet, fullt upp helt enkelt. Ses snart vid montern, vi är i Jönköping fre-sön

Inet säljer massa vattenkylningsprylar kontakta dom och se om dom kan ta dit till montern

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

@Usling:

JonasT Sa i preview videon att Bequit shadowrock Lp + Noctua 120 mm slim 15 mm är ca 9-10 grader svalare i tung belastning mot Noctua L12. Dock använde inte han 120 mm fläkten som medföljer kylaren och montera den i botten enbart 92 mm på cpu kylaren.

https://www.bequiet.com/en/cpucooler/570
http://noctua.at/en/nf-a12x15-pwm.html

Ljud nivån skulle vara okej enligt han men finns inga testresultat eller mätvärden på ljud & värme ännu på denna kombo

Får 120-fläkten plats i botten på L12? Medan jag beställde en sådan tittade jag på bilderna och grubblade kring detta. Heatpipesen kanske tvingar en att montera fläkten såpass ”högt” att fläkten bygger utanför kylflänsarna och därmed kanske gör kylaren bred för att passa? Vore toppen om det gick, någon som vet?

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb