I5 3570k värt att uppgradera till I7 8700k?

Permalänk

I5 3570k värt att uppgradera till I7 8700k?

Hej!
Är lite småsugen på att uppgradera datorn och jag tror det är dags för CPUn att få bli utbytt.
Jag har en i5 3570k just nu och ett GTX 980.

Tror det framförallt är CPUn som flaskar mest i min setup.
Väl medveten om att jag behöver byta moderkort vilket jag glädligen gör, har även tänkt köpa nya ram-minnen.

Tror ni det kommer bli en märkvärdig skillnad om jag skaffar mig en i7 8700k eller borde jag vänta på Zen2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputniksat:

Hej!
Är lite småsugen på att uppgradera datorn och jag tror det är dags för CPUn att få bli utbytt.
Jag har en i5 3570k just nu och ett GTX 980.

Tror det framförallt är CPUn som flaskar mest i min setup.
Väl medveten om att jag behöver byta moderkort vilket jag glädligen gör, har även tänkt köpa nya ram-minnen.

Tror ni det kommer bli en märkvärdig skillnad om jag skaffar mig en i7 8700k eller borde jag vänta på Zen2?

bror på vad du kör i för upplösning kör du 1080p så kan du säkert få ut lite på att byta processor beroende på spel.

samt att vänta på Zen2 är nog ingen ide då det skulle väl inte komma förns typ 2019, kanske sent 2018 om vi har tur

så länge du inte har emot att vänta ett år till då slutet av 2018/början av 2019 så ska både intel och AMD komma med nytt om jag minns rätt

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag tog det steget och ångrar det inte en sekund, men jag spelar inte bara utan håller även på med annat också. Dock om du endast spelar så skulle 8600k, alternativt 8400 fungera alldeles utmärkt.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

@Asssor: Nja, multitaskar en hel del. Så spelar gör jag inte bara.

Vad för moderkort skulle ni rekommendera?
Kommer förmodligen överklocka i framtiden.

Duger detta?: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Permalänk
Medlem

Har själv ett MSI Z370 Pro Carbon, snyggt moderkort som känns kvalitativt. Har alla de nödvändiga funktioner och överklockar säkert bra, har dock inte testat att överklocka än.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4