Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Playerunknown's Battlegrounds lanseras

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med hit detection i detta spelet? Vet inte om det är jag som är dålig eller någon drivrutin som inte lirar eller något, men jag lyckas knappt få en enda kill :S Lirar bf1 osv och där funkar det fint, men just pubg lyckas jag aldrig med, efter 40 timmar spelade kan jag nog räkna totalt antal dödade spelare på en hand. Har lirat tusentals timmar fps, så nog borde jag kunna sikta bättre... jag hatar när man sätter ett halvt mag i någon med AK eller m4 och så vänder de sig om och one shottar dig med shotgun...

höhö *snyft*

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Lego Master

@Najsisen:
Det tar lång tid att omskola sig från tex. Battlefield till PUBG. Jag har spelat många hundra timmar BF4 och brukar hamna i övre delen av scoreboarden, men i PUBG är jag en n00b i noppekläder utan situational awareness eller ens true aim. Det var väldigt nedslående innan jag insåg att det är två fundamentalt olika spelstilar som krävs. En drös timmar in i PUBG är jag fortfarande inte bra, men jag lyckas allt som oftast få några kills och hålla mig levande till top 10 playas.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

så de har kommit ut ur alphan in i betan. alltid nåt

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

Min spådom om en framtida funktion.

Personer med samma skicklighet matchas med varandra (genom att de samlar in statistik om spelaren). Därefter kommer varje spelare kunna föra in pengar i en pott (hur mycket beroende på skicklighet). Företaget tar en viss summa av detta. Den som står som ensam segrare vinner potten.

Det kallas för Intel Extreme Masters (IEM), gick i Oakland i november

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Är det bara jag som har problem med hit detection i detta spelet? Vet inte om det är jag som är dålig eller någon drivrutin som inte lirar eller något, men jag lyckas knappt få en enda kill :S Lirar bf1 osv och där funkar det fint, men just pubg lyckas jag aldrig med,

Det är nätverkskoden i spelet som snålar med antalet uppdateringar per sekund som ligger någon generation efter spel som BF1. Så även när servern går som den ska så finns det hela tiden ett jämförelsevis märkbart lagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Det är nätverkskoden i spelet som snålar med antalet uppdateringar per sekund som ligger någon generation efter spel som BF1. Så även när servern går som den ska så finns det hela tiden ett jämförelsevis märkbart lagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Så skall man sikta före eller efter den som springer? Skitkul spel men som sagt, svårt att träffa fast man siktar "dead on".

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Så skall man sikta före eller efter den som springer? Skitkul spel men som sagt, svårt att träffa fast man siktar "dead on".

Du ska sikta före på ett mål i rörelse

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk

Så här kommer frågan igen, är det här ett spel av typen "herre på täppan"? för det är ju bara PVP som jag förstått.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Så skall man sikta före eller efter den som springer? Skitkul spel men som sagt, svårt att träffa fast man siktar "dead on".

Sikta rakt på och hoppas på det bästa så länge avståndet inte är långt eller det är ett fordon som rör sig snabbt i sidled. Jag har ofta fått träff när jag egentligen legat lite efter det springande målet på kortare håll, och sett dem stupa ett ögonblick efter att jag gett upp målet eller börjat ladda om. Rent tekniskt en normal typ av fördröjning i ett multiplayer spel, bara med lite väl stor fördröjning här.

Några vapen har långsamma kulor men det märks också mest på längre håll. Keep it simple.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Så här kommer frågan igen, är det här ett spel av typen "herre på täppan"? för det är ju bara PVP som jag förstått.

Nja, skulle väl inte säga herre på täppan. Det är battle royale, dvs alla spelare landar på en karta, sista överlevande vinner. Enbart PVP ja

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

@Starric: Okej, inget spel för mig alltså, tack för info och eftersom man börjar bli lite gammal o grå, så förstår jag inte alls hur det kan vara roligt

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Lego Master

Stendog vid min första encounter i Miramar. Well...är man inte bra så är man inte.
Men första gången jag joinade ett game i v1.0 hade jag en jättekonstig grafikbugg som gjorde att allt blev jätteöverljust, så hela miljön var nästan grön-gul av solljuset. Himlen var fortfarande OK blå, och fåglarna såg okej ut, men det andra var kaos. Fick stänga spelet och joina om för att det skulle se bra ut.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
SpelClockers

Känns som de har hårdvara för 1 miljon spelare max ,men har 2.5 miljon spelare.
Tråkigt men vad kan man göra åt det.