Logitech G933 (trådlöst) redan problem, hjälp?

Permalänk

Logitech G933 (trådlöst) redan problem, hjälp?

Okej så har tidigare ägt ett par G930 som jag varit "hyffsat" nöjd med de tappade kontakt lite då och då så fick man gå in i någon config å ändra lite inställningar. Efter det så funkade väl allt rätt bra, slutade iaf med att de gick sönder i platsfästet så fick införskaffa mig ett par nya helt enkelt.

Efter en del research så stod valet mellan Steelseries Siberia 800 och Logitech G933.
Slutade med att jag valde de sistnämnda (G933) anledningen var väl för att Siberian "tydligen" hade en mic som släppte in oerhört mycket bakgrundsljud. Tagentljud, tv-ljud ja allmänt en massa ljud som man verkligen inte vill att ens kamrater ska höra när man spelar.

Jag kommer hem med mitt nya headset(igår) och allt är väldigt enkelt att installera (stoppa in å köra) jag börjar med att stänga av de jävla ljusen på headsetet sedan är de game.
Imponerande ljud och sitter riktigt bekvämt på skallen samt öron.

MEN det stora MEN!
Headsetet bestämmer sig för att släppa signal då och då någon millisekund men det räcker fortfarande för att vara oerhört irriterande.
Det har liksom inget sammanhang det bara kommer.
Sedan ska vi inte prata om räckvidd... jag bor på en yta på 40kvm och jag kan inte ens gå 4M från datorn för att den ska tappa signal.
Med mina förra G930 så kunde jag gå runt i hela lägenheten utan problem och man kan ju tycka att "storebror" ska vara bättre men NEJ.

Har googlat på detta fenomen men är mest bullshit som kommer upp ingen riktigt lösning.
Finns det möjligtvis någon här inne som har haft samma problem som faktiskt hittat en lösning?
Om det inte finns någon lösning vill jag ju självfallet lämna tillbaka dessa (de borde man väl får göra med ovanstående anledning, de är knappt använda 4h)
Om de nu lämnas tillbaka vad ska jag ha för några istället, tips?

Tack på förhand!
Mvh mycketirriterad

Permalänk
Medlem

Avinstallera alla drivrutiner, så det inte finns någon kvar från det gamla headsetet. Och installera på nytt.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk

Drivrutiner från det gamla är självfallet borta.
Började med att avinstallera allt som hade med det gamla att göra samt gå in och ladda ner ny programvara från Logitechs hemsida.

En annan sak som också slog mig, varför har man valt att ta bort "dockstationen" som man hade för USB stickan på G930? Skulle de bli mer stilrent?

Permalänk
Medlem

Kan man kanske ändra frekvensen lite ? Alltså typ reset och kanske då hamna på en annan *kanal* ?

Jag har G930 och mina störs ut då och då men en sak som gör så att dom tappar kontakt ofta är när vi har vår babymonitor igång, den stör ut något sjukt.

Men annars hade jag testa det som föregående inlägg skrev, att testa att ominstallera mjukvaran och då verkligen bli av med allt av de gamla drivrutinerna.

Logitech har ofta fått mycket skit och hat för sina dåliga drivrutiner, bara läs på prisjakts omdöme på dessa lurar och g930.

Permalänk

Det enda som jag kan tänka mig slår ut signalen är min router.
Ominstallerade mjukvaran ännu en gång iaf så får vi se om de får bukt med problemet.

Tänker bara om de är värt att gå tillbaka med dom innan det är för sent liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goasmurfen:

Det enda som jag kan tänka mig slår ut signalen är min router.
Ominstallerade mjukvaran ännu en gång iaf så får vi se om de får bukt med problemet.

Tänker bara om de är värt att gå tillbaka med dom innan det är för sent liksom.

Löste du problem någon gång? Har extrema problem med mitt och ångrar starkt att jag köpte det. Tyvärr fungerade det felfritt i början men nu kan jag knappt använda det pga omstarter m.m.

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

kan vara värt att labba runt med USB portarna på datorn ( om du har olika kontrollers ). Har inga problem med mina g933.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Mitt fungerar helt felfritt nu, efter 1,5 år med avstängningar m.m. Flyttade routern som stod ovanpå min PC till några meter ifrån istället. Inte lagt av en enda gång nu på en vecka, innan var det minst 5-10 gånger om dagen.

Skönt i alla fall. Då slipper man köpa nytt HS

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans