Min dators skrivbord ballar ur när jag använder maya (Min första tråd här)

Permalänk
Medlem

Min dators skrivbord ballar ur när jag använder maya (Min första tråd här)

Hej alla!

Det här är min första tråd här, så om jag missat något eller dyl. är det bara att säga till. För några veckor sen beslutade jag mig för att köra en systemåterställning på min gaminglaptop (Lenovo ideapad y700) och sedan dess händer det med jämna mellanrum att skrivbordet slutar fungera helt plötsligt(Nästan alltid när jag använder maya eller mudbox så det är gissningsvis nånting med grafikkortet?) och sedan om man väntar en längre stund så stänger datorn ner sig och visar bluescreen med texten driver power state faliure.

Sen startar den om och vill sedan att jag ska välja i en meny jag inte kan kontrollera då mitt tangentbord som sagt lagt av. Startar då om datorn manuellt och den fungerar precis som vanligt. Har provat att ladda ner grafikdrivers från nvidia, samt att uppdatera... well allt.. och att via nvidias kontrollpanel tvinga maya att använda grafikkortet, but to no prevail. har även kört fullständig fabriksåterställning en gång till för att kolla om det är där problemet ligger. inget har hjälpt mer än ibland för en liten stund. Tar tacksamt emot alla tips jag kan få, då jag verkligen behöver kunna jobba på min dator nu i dagarna. Tack!!

Permalänk
Medlem

Kolla om det finns drivers till chipset dvs moderkortets styrenhet (nord/sydbrygga).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3