Permalänk
Avstängd

Mitt gamla IBM tangentbord har fått kliva åt sidan för det här om jag någonsin ska kunna klättra ur ELO Bronze.

Permalänk
Medlem

Efter två månaders letande och en dryg månads lev.tid damp det ned en sån däringa häftig ersättningscap för esc!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Eftersom jag saknade några tangeter lite väl mycket på mitt 60% och tillsammans med lite OCD så har jag nu skaffat mig ett G Pro. ^^

Permalänk
Medlem

Tillbaka från julledigheten! Slängde ihop ett snabbt handledsstöd till iris-brädorna. Långt ifrån perfekta men de fyller sin funktion! En träbit på en plywoodskiva istället för baksidan, med brun bets. Ska stryka på lite hårdvaxolja också, men hann inte innan jag åkte tillbaka hem.
Bestämde mig även för att sälja ergodoxet nu när jag har en värdig ersättare. Titta i swec:s annonser om ni är intresserade.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Dumma mig! Jag går på medicin... eller?
Permalänk

Ibland får man feeling

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Keytronic hittad i förråd

Rensade förrådet på gamla kablar och annat bröte som låg i lådor. Hittade då denna:

Helt nytt och oöppnat. Minns när dessa var rätt vanliga och om jag inte minns fel fick jag denna när jag köpte datorn hos en datorhandlare i Göteborg som heter PC-Fixarna. Någon annan som minns KeyTronic?

Permalänk
Medlem

Efter att ha använt ett Filco Majestouch under säkert 6-7 år så kände jag att det var dags för någonting nytt. Inte för att det behövdes (fortfarande nästan som ny) utan för att jag kunde. Frågade om lite förslag på reddit och beställningen föll på ett Varmilo VA88M från Maxgaming. Var egentligen bara på jakt efter ett mekaniskt tangentbord utan numpad, med bruna brytare och med så lite blingbling som möjligt. Kunde valt Filcos TLK-variant också men samtidigt skoj att pröva någonting nytt. Går garanterat att komma undan billigare med andra varianter som tex Cooler Master MasterKeys S som säljs på Komplett.

Jag är väldigt nöjd med inköpet. Känns som det gamla Filco men skönare knappar. Ytan på knapparna är lite grövre vilket jag gillar. Stabil som en pansarvagn. Det enda jag ifrågasätter en aning är bakgrundsbelysningen som i detta fall är i färgen röd. Ser inte riktigt syftet med det eftersom det ändå inte lyser igenom knapparna. Verkar inte heller gå att låsa belysningen utan den "andas" även fast manualen säger att den ska kunna låsas. Men detta har ingen större betydelse för mig eftersom det ändå är avstängt.

Bjuder på en mobilbild i otroligt värdelöst ljus.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nej nu får gamla hederliga Topre vila ett tag helt enkelt och läggas i garderoben på obestämd tid. Det har varit riktigt smutt att köra det i nästan 2 år exklusivt! Det har fått figurerat lite modell i bakgrunden under åren också. Fantastisk kvalité rakt igenom dessutom. Jag är inte enbart tangentbordsnörd heller =D

Topre <3

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Ops
Permalänk
Inaktiv

För lite bilder!

Ops: hade visst inget att visa!

Hoppsan!
Permalänk
Medlem

Fick hem lite nya caps häromdagen. 3 set med printade XDA-caps från Cable Car design. Sen jag först började använda XDA-caps har jag inte kunnat använda några andra.. Här på min ena Let's split-bräda. Snart ska jag skaffa orken att bygga ihop min Iris-bräda så åker ett set på där. Det sista sitter på mitt AMJ96.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Plockade med mig ett billigt "Arrogant Bastard Quake" från Kjell & Co på hemvägen från jobbet igår för 599kr då jag har varit lite nyfiken på det ett kortare tag. Personligen är jag inte speciellt skeptiskt till kopior utav Cherry's MX Blue mest pga att jag har haft en dålig historia med MX Blue eller bara haft otur då jag alltid har fått rätt stor variation på känsla på brytarna på olika tangentbord förr. Så i min mening har MX Blue väldigt flimsy kvalité. Kanske blitt bättre vad vet jag. Dessa känns i alla fall bra och konsekventa i känsla så de är minst lika bra som Cherry's för min egen del. Hör eller känner ingen direkt skillnad mellen dem heller kan jag påstå. Lite rispiga så smörjning skulle kunna göras med fördel. Samt har det Cherry-stabs och jag föredrar Costar. Orkar dock inte löda upp hela härligheten just nu bara för att modifiera dem så de känns som Costar. Får bli vid ett senare skede i så fall. Men detta bord har samma känsla av kvalité eller bättre än bord som jag har betalat minst det dubbla för. Dessutom snyggare än de flesta "gaming" tangentbord som allt som oftast ser för jäkliga ut om du frågar mig.

Hur som här har ni bordet. För tillfället utan sitt lilla lilla chassi då jag ska dämpa det lite genom att lägga tyg i botten på det. Det är lite tomrum under PCB och det låter aningen billigt med chassit på men dämpar man bort en del av det ljudet så blir det nog bättre. Rätt snyggt och stilrent utan chassi också måste jag säga! Stålplattan är väldigt snyggt lackerad med en kornig textur. Går att köra det även såhär.

edit: bild med chassit på. Nu har jag ljuddämpat det med tyg och det låter bättre än innan. Inte lika ihåligt. Men låter ändå bättre utan. Det får inte riktigt det där "typewriter-ljudet" när man kör med chassit.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Mitt nya, och numera enda tangentbord!

MX Silent Black, Satan GH60 pcb, plate i stål samt keycaps och case från KBDFans. Tyvärr missade de att skicka med ISO-enter. Jag har skickat ett meddelande till dem och jag förutsätter att de löser det, de verkar vara bra att ha att göra med. Tangenterna är riktigt fina!

Jag tar en bättre bild när det är komplett!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Här är mitt "Redox" split 5x7.

Lite kvar att göra men slänger upp en bild i alla fall.

Ska fixa en ordentlig usb micro M-M (lite svårt att hitta) så jag får RGB i bägge delar.
Montera brytaren som hänger på en sladd, det är reset för flashning.
Saknar lite skruv, ska bytas till svarta.

P.S Skissar på PCB för layouten. Om jag gillar den i längden blir det nog en konvertering till trådlöst med eget PCB och en custom numpad (även den trådlös)

Permalänk
Medlem

Äntligen hittade jag orken att bygga ihop min Iris-bräda.

I den sitter bruna Gateron Silents, med röda silents på vissa av modsen. Vad jag tycker om brytarna? Sådär! Visst är dom tystare än vanliga, men samtidigt betydligt "raspigare". Trots rejält med smörja så tycks det inte gå att bli av med det ljudet, som inte återfinns i vanliga Gaterons. Utöver det så tycker jag inte att de skiljer sig så mycket, de känns lite mindre taktila än de vanliga bruna Gaterons, men inget som stör mig.

När det kommer till brädan så är det en lite omställning från mina Let's Splits, men samtidigt så rullar det på ganska bra. Det jag saknar är en transparent bottenplatta för att underglowet ska synas lite mer. Jag har fått svg-filer till bottenplattan så jag kan beställa någonstans ifrån, även om jag nog får borra hålen själv. Men jag går lite i tankarna att såga ut dom själv med någon form av rundsåg, men jag vet inte om det går? Det borde vara ganska enkelt att såga så nära man kan och sen slipa av det sista antingen för hand eller med en liten maskin. Är det någon som har koll eller gjort något liknande? Finns billiga akrylplastskivor på Clasohlsson på både 2 och 3mm.

Såhär ser det ut just nu iaf! Capsen är dyesub XDA från XD75-GBn som Cable Car Designs kört.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Jag säger som @anon257891 - För lite bilder:

Här är min samling egenbyggda brädor, det börjar bli några stycker nu..

Från toppen, vänster till höger:
1. GH60 med Gateron Blue i alu-case med egenfärgade XDA-caps som skulle bli svarta men blev bronsfärgade istället.
2. Nyquist med Kailh Brown med XDA-caps och G20-caps
3. GH60 med Gateron Tactile Clear med Classic Black cherry profile caps
4. Let's Split med Gateron Brown och några Gateron Red med dyesub XDA-caps från CableCarDesigns XD75 Group buy.
5. Let's Split med Kailh White och XDA-caps
6. Iris med Gateron Silent Brown och ett par Silent Red också här med XDA från CableCarDesigns
7. AMJ96 med en blandning av Gateron Brown/Tactile Clear/Red med XDA från CableCarDesigns, de rosa är hemmafärgare.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Fixade bild-länken //Mod
Permalänk
Medlem

Anne Pro med bruna Gaterons, smörjda stablizers och custom keycaps. Går som en dröm! ;D

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Fick hem nya hattar igår, DSA nordic + gröna blanks från kbdfans

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kör vidare på mitt Arrogant Bastard tills vidare.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Provar på lite RGB. Zeal60, 67g R9 Zeal och v2 zeal stabs. Gillar hur han har fixat programmeringen av layouter. QMK i grund och en .bat-fil för layouter/lyse.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

denna vackra dag bjuder jag på ett familjefoto.
från vänster:

amj40, kailh speed silver, maxkey sa miami
ortho-nordic, gateron black, dsa blanks
kbd66, cherry mx silent black, sp dsa otaku + dsa nordic(kbdfans)
ymd96, gateron yellow, wasdkeyboards keyset
kbd75, gateron black, varmilo pbt + epbt cmyw mods
gh60 satan, gateron green 180g, artisansamling
ergodox gamepad, kailh box brown, dsa blanks
iris, gateron brown, dsa nordic(kbdfans)

Permalänk

Lyckades knipa XDA Canvas Bauhaus mods och vanliga betas via Massdrop. Då de hade en spärr på 2x kits max sitter jag här utan ISO Enter och Norde-settet, får testa min lycka på mechmarket

Permalänk

Det här kände jag att jag var tvungen att ha så fort jag fick syn på det, så jag beställde ett direkt från tillverkaren. Ungefär lika billigt som i butik, där det var slut. Sakura Miya Pro 68M, röda switchar.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

dis' is hao I do it

Filco MJ2
Cherry silent blacks, smorda och med 72g fjäder, 100g på space
Pegasus Hoof
TEX case
GMK Classic Retro

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Mitt GH60 håller på att bli ganska påkostat...

GH60 rev C Falbatech
Cherry MX clears med 85g guldpläterad fjäder
Cherry screw-in stabs med guldpläterad tråd
Caps från ett G81-1800 / GMK Retro
Svart plast-case med guldpläterade skruvar

Visa signatur

|| divine creator ||