Trött på tråkig attityd i onlinespel...

Permalänk
Medlem

Trött på tråkig attityd i onlinespel...

Jag har spelat spel i olika former så länge jag kan minnas men nu på senare år blir det tyvärr nästan bara singleplayer. Det har inget att göra med att jag inte gillar multiplayer utan det beror på att den riktigt sunkiga attityd som tyvärr råder i många utav spelen.

Efter ett långt uppehåll från CS:GO så blev jag lite sugen på att spela en match. Tyvärr dröjde det inte länge innan jag blev påmind om varför jag slutade spela från första början. Två omgångar in i spelet så förlorar vi rundan, min lagkamrat har inget desarmeringskit och bomben hinner explodera. I väntan på nästa omgång får vederbörande motta förslag om att utföra oralsex på en utav lagmedlemmarna medans en annan föreslår att han skall lämna spelet och begå självmord. Då har det bara gått ungefär 10 minuter...

Resten utav matchen blir inte mycket bättre, fraser som "Fucking noob", "I fuck your mother" och "Fucking bitch" är vanligt förekommande. Drygt halvvägs in i matchen så tröttnar jag och lämnar spelet varpå valve anser att det är rimligt att bestraffa mig med en så kallad "competitive cooldown" för min dåliga laganda...

Tack för den, näh, jag tror jag hoppar tillbaka till The Witcher ett tag till...

Permalänk
Medlem

Kan man inte stänga av chatten?

Går iaf i battlefield 1

Jag spelar inte så mycket spel men i blizzards RTS så är det generellt bra atitiyd (iaf i det vanliga spelmode). Visst detänddr väl att någon ”i fuck your mom”-människa kommer in men ändå generellt tkr jag det är bea attitiyd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig gillat onlinespel på det sättet, förutom coop med utvalda vänner förstås. Synd att folk beter sig så pass ruttet, man ska ju ha kul när man spelar, eller? I vilket fall så går fler ifrån onlinespel och snart finns det väl inga vettiga kvar

Permalänk
Medlem

Håller helt med, samma med PUBG, säger någon något sånt de första minuten innan planet lyfter då hoppar jag ur laget och hoppar in i nytt spel. Struntar i statistiken, jag spelar för att ha roligt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

De gånger jag körde öppen pvp så var det alltid strul så jag mutade alla.
Visst händer det att det finns underliga människor i topp-guilder med men det flesta sköter sig.

Jag stänger av chatt/whisper etc. såvida jag inte kör med en guild. En hel del drama på discord med. Så jag håller med inget jag saknar.
På min Nintendo switch är det tyst och lugnt fast man kan spela online

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Kan man inte stänga av chatten?

Går iaf i battlefield 1

Jag spelar inte så mycket spel men i blizzards RTS så är det generellt bra atitiyd (iaf i det vanliga spelmode). Visst detänddr väl att någon ”i fuck your mom”-människa kommer in men ändå generellt tkr jag det är bea attitiyd

Skickades från m.sweclockers.com

Visst går det, bra input! Även om det egentligen inte tar bort problemet med taskig attityd i CS GO.
Spelar en hel del själv och får ofta köra mute på en eller flera team mates när man kör MM. Skönt att slippa diverse struntprat och skrikande från lagkamraterna. Dock missar man en hel del information när man kör mute på sina team mates, vilket är nedsidan.

Några andra tips på vägen, även om det inte löser problemet med attityden generellt är att sätta maxping MM till 25, då brukar man slippa de värsta skurkarna.

Kör prime-matcher, fungerar något bättre även om problemet inte försvinner.

Testa att joina öppna lobbys med Svenskar, generellt sett är svenskarna trevligare.

Men kan inte mer än att hålla med, jag reportar folk som är otrevliga. Om alla drar sitt strå till stacken så kanske det blir bättre tids nog. Men problemet är ofta att de som stör även reportar folk helt utan anledning, vilket gör att det blir en jäkla massa reports per match.

Har du testat att spela via Faceit eller ESEA?

Permalänk
Medlem

De får börja agera lite mera mot chatter. Göra det enkelt och rapportera och att folk blir först tillfälligt avstängda från chatt för att sedan bli permanent avstängda från chatt om de dåliga beteendet fortsätter. De är inte vi som ska stängda av chatten de är de som inte kan bete sig som ska bort från den och det känns som det är ett viktigt ämne och ta tag i för mer och mer ungdomar börjar anamma beteendet som om det vore ett okey och accepterat beteende.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Kan man inte stänga av chatten?

Går iaf i battlefield 1

Jag spelar inte så mycket spel men i blizzards RTS så är det generellt bra atitiyd (iaf i det vanliga spelmode). Visst detänddr väl att någon ”i fuck your mom”-människa kommer in men ändå generellt tkr jag det är bea attitiyd

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan nog stänga av chatten i CS:GO också men problemet är att det är ganska viktigt med kommunikationen mellan lagmedlemmarna. Spelar battlefield 1 ibland också och där funkar det bättre att spela lite mer självständigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag har aldrig gillat onlinespel på det sättet, förutom coop med utvalda vänner förstås. Synd att folk beter sig så pass ruttet, man ska ju ha kul när man spelar, eller? I vilket fall så går fler ifrån onlinespel och snart finns det väl inga vettiga kvar

När jag var i tonåren så spelade nästan alla mina kompisar och då spelade vi alltid tillsammans så på den tiden upplevde jag aldrig problemet på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Jag har spelat spel i olika former så länge jag kan minnas men nu på senare år blir det tyvärr nästan bara singleplayer. Det har inget att göra med att jag inte gillar multiplayer utan det beror på att den riktigt sunkiga attityd som tyvärr råder i många utav spelen.

Efter ett långt uppehåll från CS:GO så blev jag lite sugen på att spela en match. Tyvärr dröjde det inte länge innan jag blev påmind om varför jag slutade spela från första början. Två omgångar in i spelet så förlorar vi rundan, min lagkamrat har inget desarmeringskit och bomben hinner explodera. I väntan på nästa omgång får vederbörande motta förslag om att utföra oralsex på en utav lagmedlemmarna medans en annan föreslår att han skall lämna spelet och begå självmord. Då har det bara gått ungefär 10 minuter...

Resten utav matchen blir inte mycket bättre, fraser som "Fucking noob", "I fuck your mother" och "Fucking bitch" är vanligt förekommande. Drygt halvvägs in i matchen så tröttnar jag och lämnar spelet varpå valve anser att det är rimligt att bestraffa mig med en så kallad "competitive cooldown" för min dåliga laganda...

Tack för den, näh, jag tror jag hoppar tillbaka till The Witcher ett tag till...

Men vah? 700 timmar in i CSGO och jag har ff inte riktigt fått dessa förslag förutom från ryssar, vilket är automatiskt bortsorterade. Visst, många blir sura och skriker "BUY A FUCKING KIT YOU NOOB" men mer än så brukar det inte bli

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

mute'a dom som stör och kör med de andra

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Det är tyvärr så här det är på senaste tiden, det du kan göra är ignorera och mutea folk.

Du har en radar i cs deras kommunikation betyder inte ett skit.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Spela online e värdelöst om du inte kör med kompisar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Men vah? 700 timmar in i CSGO och jag har ff inte riktigt fått dessa förslag förutom från ryssar, vilket är automatiskt bortsorterade. Visst, många blir sura och skriker "BUY A FUCKING KIT YOU NOOB" men mer än så brukar det inte bli

Spelar du i en annan region då på något sätt eftersom att ryssarna är bortsorterade?

Permalänk
Medlem

Jag spelar aldrig CSGO om jag inte är en del av en 5-manna, solo har jag inte spelat på säkert 2-3 år. Förstår inte hur folk orkar söka som solo spelare. Så det är vad jag säger, hitta folk du kan snacka med på teamspeak eller discord istället och sök som 5.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Spelar du i en annan region då på något sätt eftersom att ryssarna är bortsorterade?

Borde ha uttryckt mig bättre; "De räknas inte", eller "De filtrerar man bort i huvudet automatiskt" hade varit tydligare

Säga vad man vill om rasism etc, men det är fan bara ryssar som sitter och svär i micken 24/7. Alla andra kan få något anfall men det varar inte mer än några sekunder.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Anonyma skitungar som tror de kan göra och säga vad de vill bara för att de gömmer sig bakom en skärm. Och ja, man är en skitunge oavsett ålder när man beter sig på det jävla viset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smerkele:

Jag spelar aldrig CSGO om jag inte är en del av en 5-manna, solo har jag inte spelat på säkert 2-3 år. Förstår inte hur folk orkar söka som solo spelare. Så det är vad jag säger, hitta folk du kan snacka med på teamspeak eller discord istället och sök som 5.

Alla har inte kompisar att spela med men gillar att spela spel...

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar multiplayer men spelar det typ aldrig då medspelarna (motspelarna) inte kan sköta sig som människor. Synd, upplevt att problemet ökat mer på senare år.

Kryllar av bra SP-titlar jag kan fylla den speltid jag kan unna mig med så är inget direkt problem förstås. Men ändå synd. Ser gärna att branschen börjar bli seriös och hanterar problematiken.

Permalänk
Inaktiv

@Shepard: STFU u NOOB!!

Nej allvarligt, det är vad det blir när man spelar spel som mestadels spelas av pubertala P12or eller 30+ åriga losers vars enda bedrift är att eventuellt vara bra på spelet i fråga. Bitterheten över ens i övrigt meningslösa liv är bra bränsle för "the fury". Jag skulle försöka spela med icke-främlingar(a.k.a vänner) så slipper man anonyma förolämpningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Anonyma skitungar som tror de kan göra och säga vad de vill bara för att de gömmer sig bakom en skärm. Och ja, man är en skitunge oavsett ålder när man beter sig på det jävla viset.

Det är rätt intressant det där. Att folk tror att de kan bete sig hur som helst bara för att det är online, som att det inte "räknas" av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Det är nog den främsta anledningen till att jag slutade spela league of legends, värre community får man leta efter.

Permalänk

Man måste vara i ett särskilt sinnestillstånd för att över huvud taget stå ut med sådant folk. Jag spelade mkt Overwatch när det var nytt, även i betan och det var skitroligt tills det blev mer och mer mainstream och folk blev mer inne i metan. Numera kan man inte spela utan att höra eller läsa någons synpunkt på hur du spelar som en "retard". Det finns många härliga människor i det samhället men det är bara dom absolut värsta skitstövlarna som gör sig mest uppmärksammade.

Jag har kompisar som jag kan spela med men dom spelar numera på högrankad nivå så det blir orimligt tufft för mig att hänga med.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

I spel som Overwatch där det finns rankat och icke rankat läge väljer jag alltid det sistnämnda då folk är mycket lugnare där.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Keeper of Traditions

Tråkigt såklart, men man kan ju bara mute:a och gå vidare som sagt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Trevlig: Tack gode gud för att det inte finns någon chatt i PUBG.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Avstängd

Slog mig just hur oerhört skönt det skulle vara tt helt stänga av textchatt och allt annat sdant när man kör radier och annat, iaf under och efter man kör.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Jag har spelat spel i olika former så länge jag kan minnas men nu på senare år blir det tyvärr nästan bara singleplayer. Det har inget att göra med att jag inte gillar multiplayer utan det beror på att den riktigt sunkiga attityd som tyvärr råder i många utav spelen.

Efter ett långt uppehåll från CS:GO så blev jag lite sugen på att spela en match. Tyvärr dröjde det inte länge innan jag blev påmind om varför jag slutade spela från första början. Två omgångar in i spelet så förlorar vi rundan, min lagkamrat har inget desarmeringskit och bomben hinner explodera. I väntan på nästa omgång får vederbörande motta förslag om att utföra oralsex på en utav lagmedlemmarna medans en annan föreslår att han skall lämna spelet och begå självmord. Då har det bara gått ungefär 10 minuter...

Resten utav matchen blir inte mycket bättre, fraser som "Fucking noob", "I fuck your mother" och "Fucking bitch" är vanligt förekommande. Drygt halvvägs in i matchen så tröttnar jag och lämnar spelet varpå valve anser att det är rimligt att bestraffa mig med en så kallad "competitive cooldown" för min dåliga laganda...

Tack för den, näh, jag tror jag hoppar tillbaka till The Witcher ett tag till...

Random hat som kommer:
Slutat och kommit tillbaka till CS många ggr. slutat pga alla "COD" lirare dvs. Rusha för att få kills, eller gömma sig i ett hörn (Som T eller CT spelar ingen roll) och vänta på att ANDRA ska komma fram.
De är fan inte en gamestyle.

De retar upp dig så du ska kunna bli gruppanmäld för Griefing...

Mitt tips:
Sök upp polare/randoms som är bra och håll dig till dem. ranka upp med dem så du slipper låg ranks.
Tagit en bra jävla tid att komma från 2 Stjärnor till Högsta AK ranken pga omöjliga teammates men en massa CYKA BLYATS senare lyckades man.

Kör detta skript som tillfällligt mutar alla dina vänner, bra när du är ensam kvar:
bind k toggleVoice;
alias toggleVoice "disableVoice";
alias disableVoice "alias toggleVoice enableVoice; voice_enable 0; say Silent mode ON";
alias enableVoice "alias toggleVoice disableVoice; voice_enable 1; say Silent mode OFF";

Men back on topic:
Ignonera dina skit teammates - börja kör me folk du vet kan lira.
Spelen är för casual snälla till nya spelare och de flesta som är nya in i CS har kommit ifrån... COD där man bara rushar så de tror allt är frags. - Haft några fights med folk in-game där dom retar mig för ha 4 mindre kills men ändå leda pga bomb plant sen skrattar dom som fan i micken när de kommit förbi mig poängmässigt osv osv.

De är bara att acceptera barnen idag.

edit detta stänger av ljud+chatt i script:
https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/3s1xar/upda...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Man måste vara i ett särskilt sinnestillstånd för att över huvud taget stå ut med sådant folk. Jag spelade mkt Overwatch när det var nytt, även i betan och det var skitroligt tills det blev mer och mer mainstream och folk blev mer inne i metan. Numera kan man inte spela utan att höra eller läsa någons synpunkt på hur du spelar som en "retard". Det finns många härliga människor i det samhället men det är bara dom absolut värsta skitstövlarna som gör sig mest uppmärksammade.

Jag har kompisar som jag kan spela med men dom spelar numera på högrankad nivå så det blir orimligt tufft för mig att hänga med.

Håller med om Overwatch om hur det upplevdes tidigare, men däremot på sistone på de senaste 2 månaderna har det blivit märkbart bättre i comp. gällande gall-spyande (toxicity).
Roligast är att spela med vänner/onlinevänner med både qp eller comp. För mig är det typ en match av 10-20 som det blir tråkigt, tidigare var det typ var 5:e.

CS däremot... haha testade spelet för 1½ år sedan för första gången och blev förvånad över den enorma dyngan som fanns typ överallt.
På toppen av det så kickvote:ade kidsen medspelarna för att de inte orkade vänta på att rundan skulle ta slut samtidigt som de sköt ut svordomarna oftare än med sina vapnen.
Jag blev kickad i CS när jag fightades med 2 fiender som ensam kvar, utan att spela passivt eller dra ut på fighten. Jag var på dem som Rambo men ändå blev kickad under den gun blazing fighten.

Tror man kan kanske ha kul med att spela CS i en privat server, om man lyckas hitta en sådan.

På den gamla goa tiden när man kunde lägga upp egna servers på de flesta spelen (tack giriga EA, Blizzard etc) så kunde man moderera och ta hand om serven med kärlek. Driver fortfarande UT2004 TAM server (FFM) och där är det modererat hårt mot alla former av svordomar, kränkningar m.m.

Permalänk
Medlem

Ja det är tråkigt att dessa extremt tävlingsinriktade individer får lov att förpesta en rolig hobby för resten. Fattar inte hur man är funtad om man kan vråla åt folk att begå självmord för att något gick snett i en runda.

Man önskar nästan att man skulle vara tvungen att legitimera sig för att få lira på officiella spelservrar och att folk som inte sköter sig blir bannade.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG