är det alltid brus i noise reducerande hörlurar?

Permalänk

är det alltid brus i noise reducerande hörlurar?

är sugen på såna, men jag köpte ett par urbanista och då är det ett sus hela tiden i botten på ljudet som blir väldigt irriterande när man som jag lyssnar på mkt podcast om dagarna. så jag lämnade tillbaka dom.

är det alltid sus i såna hörlurar?
och om man stänger av brusreduceringen är det så då med?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk

Har Sony MDR1000X, med brusreducering. Inget sus i dom, brusreduceringen funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Aktiv brusreducering har alltid så kallad white-noise, detta kommer du inte ifrån. Men hur mycket detta hörs varierar stort från modell till modell. MDR1000XM2 och QC35 II är exempelvis väldigt tysta, men du kan fortfarande höra white noise om du anstränger dig för att höra det.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Inget jag tänkt på i mina Bose öht.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 7 olika brusreducerande hörlurar. De enda som både har effektiv brusreducering och försumbart white noise är Bose. Bland övriga par inklusive Sony MDR1000X har de antingen mer eller mindre bra brusreducering eller mer eller mindre white noise. Dock är det inget stort problem och är bara märkbart i tysta rum. Både på jobbet och flyget drunknar det i annat ljud.
Om man stänger av brusreduceringen försvinner bruset, men med over-ear tycker jag resonansen från bakgrundsljud är ett större problem.

Permalänk
Medlem

Kan vara din egen tinnitus också.

Skickades från m.sweclockers.com