Permalänk
Skäggig legend

Hpn driver Plex o TS server med sin Q6600 och 120mm fläkten (5v USB) i taket som suger från de tre hålen i botten.
NAS 2x3TB, en 2x3TB disk samt routern

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Hpn driver Plex o TS server med sin Q6600 och 120mm fläkten (5v USB) i taket som suger från de tre hålen i botten.
NAS 2x3TB, en 2x3TB disk samt routern
https://i.imgur.com/B3FP403.jpg

Blir inte de där varmt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Calby:

Blir inte de där varmt?

Skickades från m.sweclockers.com

Nope, tyst och svalt, fläkten snurrar rätt ordentligt men är otroligt tyst trots 5v. Ska precis byta ut den gamla dc7800 till en hp 8200, i5 2400s för en billig peng. Återstår att se vad jag ska göra med den gamla Älskar verkligen storleken!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Härligt @superegg ! Men du får jobba lite med kabeldragningen, rent ska det vara!

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Skrivet av Nabstylez:

Verkar som en fräsig idé att dela med sig av sitt rack hemma, jag följer väl trenden!

https://i.imgur.com/YPOX9rZ.jpg

2x Ubiquiti ERPro-8
2x Cisco WS-C2960S-24TS-S
1x Cisco WS-C2950-24 (mgmt)
4x Dell R210 II:

• E3-1220, 8G, 1x 120G SSD, 1x 128G SSD (Dags för 16G på denna?)

• i3-2100, 2G, 1x 120G SSD (Hostar endast TS3 + CS 10-man serv).

• E3-1230, 8G, 1x 120G SSD, 2x 500G S-ATA

• E3-1220, 8G, 1x 120G SSD, 2x 1TB S-ATA

1x Dell R610:

• 2x x5690, 24G, 2x 73G 15k.

2x Dell T20:

• Pent. G3220, 4G, 2x 500G. Ligger freenas på, inte så stort storagebehov..

1x UPS, 3000VA.

Samtliga maskiner kör Proxmox, bortsett från Freenas-burken och den oanvända stackaren i botten.

Ja, både switcharna och routrarna är förpatchade, jag jobbar hårt för att göra så lite som möjligt. Samtliga patchar är dragna bak i racket och är fint namngivna. Det var superkul att köra märkmaskinen 54 gånger..

Edit: Glömde en switch!

Du får ställa en skivspelare högst upp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moron:

Härligt @superegg ! Men du får jobba lite med kabeldragningen, rent ska det vara!

Det är rackskåpet som jag har som inte bra på att dra kabel på ett fint sätt.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av JonkenPonken:

Du får ställa en skivspelare högst upp

Oj, jag har inte ägt något som tar media i skivformat på många år... Bortsett från de som följt med i servrarna då, vilka istället aldrig använts.

Skrivet av superegg:

Det är rackskåpet som jag har som inte bra på att dra kabel på ett fint sätt.

Det finns alltid lösningar, jag använde tex. tidigare blanka paneler med kabelgenomdragning och borste på, se här.

Jag har 2st liggandes, jag kan skicka dem mot frakt om du vill testa.

Visa signatur

Mh-hm!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nabstylez:

Det finns alltid lösningar, jag använde tex. tidigare blanka paneler med kabelgenomdragning och borste på, se här.

Jag har 2st liggandes, jag kan skicka dem mot frakt om du vill testa.

Sätter man den ovanför patch panel?

Edit: Ser det ut så här?

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Sätter man den ovanför patch panel?

Edit: Ser det ut så här?

https://www.cableorganizer.com/images/neat-patch/images/05_neat-patch-app1.jpg

Ja, det finns ju den typen av kabelhantering också, naturligtvis. Här är en supergammal bild på hur det såg ut när jag använde de jag har dock (i jättebra upplösning..):

Visa signatur

Mh-hm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Sen har jag lite mer att installera på servern så som

• Syslog server

Vad kör du för syslog server?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nabstylez:

Ja, det finns ju den typen av kabelhantering också, naturligtvis. Här är en supergammal bild på hur det såg ut när jag använde de jag har dock (i jättebra upplösning..):

https://i.imgur.com/JBhkLBG.jpg

Hade du ingen mindre bild. xD

Vart hade du den på bilden jag kunde inte ens hitta den på bilden.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Hade du ingen mindre bild. xD

Vart hade du den på bilden jag kunde inte ens hitta den på bilden.

hehe, jag trodde inte jag hade någon annan bild från den eran, men tydligen hade jag någon extrabild från när jag flyttade över grejerna till det andra racket:

Visa signatur

Mh-hm!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nabstylez:

hehe, jag trodde inte jag hade någon annan bild från den eran, men tydligen hade jag någon extrabild från när jag flyttade över grejerna till det andra racket:

https://i.imgur.com/vb6kLbL.jpg

Den bilden var mycket bättre.

Jag tycker bättre om min patch panel lättare att fixar kabel med.

Tur att jag inte tog någon bild där bak på rackskåpet.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Den bilden var mycket bättre.

Jag tycker bättre om min patch panel lättare att fixar kabel med.

Tur att jag inte tog någon bild där bak på rackskåpet.

Patchpanel är svårt att leva utan, mina patchpaneler sitter bak i racket bara, undangömda.

Visa signatur

Mh-hm!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nabstylez:

Patchpanel är svårt att leva utan, mina patchpaneler sitter bak i racket bara, undangömda.

Ah. Du råka inte ha en bild där bak?

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Ah. Du råka inte ha en bild där bak?

Tyvärr inte, racket står mot ett hörn, så det blir väldigt bökigt att komma in för att ta en bra bild just nu. Jag har en gammal bild på MGMT-switchen när jag strajpade upp patcharna temporärt, där man också kan se patchpanelerna innan de vart fyllda:

Visa signatur

Mh-hm!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nabstylez:

Tyvärr inte, racket står mot ett hörn, så det blir väldigt bökigt att komma in för att ta en bra bild just nu. Jag har en gammal bild på MGMT-switchen när jag strajpade upp patcharna temporärt, där man också kan se patchpanelerna innan de vart fyllda:

https://i.imgur.com/4uYAiam.jpg

Ser fint ut.

Hur många U har du på ditt rackskåp?

Jag ska köpa en bättre rackskåp om ett par månader då blir nog allt mycket bättre så jag låter det vara så och då får jag se hur det blir med ett nytt rackskåp.

Men tack ändå.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Ser fint ut.

Hur många U har du på ditt rackskåp?

Jag ska köpa en bättre rackskåp om ett par månader då blir nog allt mycket bättre så jag låter det vara så och då får jag se hur det blir med ett nytt rackskåp.

Men tack ändå.

Just nu kör jag bara 22U, av den enkla anledningen att jag bor i lägenhet. I framtiden vid husköp blir det nog 42U istället.

Visa signatur

Mh-hm!

Permalänk
Medlem

@Nabstylez:

Va e det för skåp. ?

Är ute efter ett 22 och vill ha tips

Permalänk
Skrivet av toben:

@Nabstylez:

Va e det för skåp. ?

Är ute efter ett 22 och vill ha tips

Det är ett Startech 22U rack, ca 90cm djup.

Visa signatur

Mh-hm!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nabstylez:

Just nu kör jag bara 22U, av den enkla anledningen att jag bor i lägenhet. I framtiden vid husköp blir det nog 42U istället.

För jag har denna https://www.komplett.se/product/517884/datorutrustning/pc-kom... men trycker den är jobbig att dra kabel på ett fint sätt.

Är sugen på att köpa denna https://www.komplett.se/product/319082/datorer/server-tillbeh... går det att få in en sån i lägenheten?

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

För jag har denna https://www.komplett.se/product/517884/datorutrustning/pc-kom... men trycker den är jobbig att dra kabel på ett fint sätt.

Är sugen på att köpa denna https://www.komplett.se/product/319082/datorer/server-tillbeh... går det att få in en sån i lägenheten?

Det beror ju på om du kan tex montera isär racket, då går det ju ganska lätt. Om du inte kan, vilket är mest troligt, får man försöka mäta sig fram till ett beslut. Vore jobbigt om man får hem ett rack som inte kommer in genom porten, dörren eller upp för trappan.

Visa signatur

Mh-hm!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nabstylez:

Det beror ju på om du kan tex montera isär racket, då går det ju ganska lätt. Om du inte kan, vilket är mest troligt, får man försöka mäta sig fram till ett beslut. Vore jobbigt om man får hem ett rack som inte kommer in genom porten, dörren eller upp för trappan.

Sant.

Dörren bruka vara 60 cm breda man får ju in soffan som är ett par timmar lång. Hmm dörren kan vara ett problem.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Går alltid att lösa.. Om man inte bor på första våningen, så en truck och in genom fönstret.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Sant.

Dörren bruka vara 60 cm breda man får ju in soffan som är ett par timmar lång. Hmm dörren kan vara ett problem.

Ytterdörrar brukar vara 80-90cm.
Dörrar inne i lägenheten brukar vara 70-80cm.
Sen har du t.ex. toalettdörrar eller garderober/förråd som kan vara 60cm.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Ytterdörrar brukar vara 80-90cm.
Dörrar inne i lägenheten brukar vara 70-80cm.
Sen har du t.ex. toalettdörrar eller garderober/förråd som kan vara 60cm.

Ah men då kommer den in man kanske få ta bort dörren och gångjärnen om dom är vägen.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag har också ett Toten skåp och har inga problem att dra kablarna, Har dragit mina längs sidorna.

Det APC skåpet du länkar till, Dörrarna på den modellen är inget jag kan rekommendera mest pga dörrarna.
Dom är väldigt klena. Det märks så fort man öppna skåpet att det vinglar minsta lilla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danne:

Jag har också ett Toten skåp och har inga problem att dra kablarna, Har dragit mina längs sidorna.

Det APC skåpet du länkar till, Dörrarna på den modellen är inget jag kan rekommendera mest pga dörrarna.
Dom är väldigt klena. Det märks så fort man öppna skåpet att det vinglar minsta lilla.

Vilket skåp tycker du att jag ska skaffa?

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem