Win 10 stänger aldrig av sig helt.

Permalänk
Medlem

Win 10 stänger aldrig av sig helt.

Mitt win 10 gör en väldigt irriterande grej där den stänger av allt typ 95% men den sparar alla program som var öppna och tabbar i google med. så om jag stänger av datorn med en väldig massa program öppna o sen sätter på den dagen efter så kommer allt vara kvar. har stängt av snabbstart i energialternativen men det hjälpte inte. Mitt tangentbord/mus slutar inte heller lysa när datorn är avstängd. har det någon koppling för det är också väldigt jobbigt att behöva dra ut sladdarna till musen efter att man har stängt av datorn.

MVH

Permalänk
Medlem

https://m.windowscentral.com/how-disable-windows-10-fast-star...

Däremot har det nog inget att göra med att din usb saker fortsätter lysa utan det brukar ofta fixa sig med ordentliga drivrutiner för sakerna i fråga.

Permalänk
Medlem

@Sevenix: jo men jag har gjort den men det fortsätter ändå att inte stänga av sig helt.

//edit JK den hadde inte sparat mina inställningar.

Permalänk
Medlem

Win10 har som vana att åter-aktivera det vid typ alla uppdateringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, kom en ny uppdatering precis som satte på sådant igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pausa

Har själv stoppat uppdateringar tillsvidare ( Pausat ) Pga detta

Visa signatur

ROG MAXIMUS Z790 HERO, cpu 14900K, G-Skill TridentZ5 RGB DDR5 6400 MHz 2x16GB, Corsair RM1000x, ASUS RTX 4080 Super 16GB ROG Strix Gaming OC, Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 990 PRO 1TB, Samsung, 980 PRO 1TB, Sound Blaster-Z soundcard. EK-AIO Elite 360 D-RGB.
ROG Strix Scope NX Wireless Deluxe keyboard, ROG Gladius III Wireless AimPoint mouse and Phanteks Enthoo Evolv X Satin chassi. Windows 11 Pro