Permalänk
Medlem

LG OLED55B7V Väggfäste?

Hej

Någon som har köpt en OLED55B7V som kan rekommendera något väggfäste.
Jag litar inte på elgiganten, som jag har hört så ser oleden inte likadan ut som en vanlig led tv

Tacksam för svar tvn kommer imorn

Permalänk
Inaktiv

Verkar vara VESA 300x200 om du inte var medveten om det, så alla i den storleken bör passa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det vet jag problemet är att baksidan inte är som en vanlig led lcd tv så väggfästet passar inte i tvn och oled fästen är svindyra

Permalänk
Skrivet av bosis1:

Det vet jag problemet är att baksidan inte är som en vanlig led lcd tv så väggfästet passar inte i tvn och oled fästen är svindyra

Det kostar att ligga på topp
Vet inte vad du anser är dyrt dock. Äger inte en LG själv men har en bekant som har en sådan som vi satte upp med den här.

Google är bra ibland

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem

Tack för era svar men ingen som har en svensk sida med ett väggfäste annars får jag köpa det elgiganten rekomendera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tänkte själv köpa ett väggfäste till min 65B7 från Elgiganten

https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/vaggfaste-mobler-...

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosis1:

Det vet jag problemet är att baksidan inte är som en vanlig led lcd tv så väggfästet passar inte i tvn och oled fästen är svindyra

Är det en VESA-standard så köp ett fäste med den standarden (det är det som är vitsen med standarder).

För att panelen är en annan sort betyder inte att baksidan är annorlunda. En plastbit för att skydda elektroniken

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av bosis1:

Det vet jag problemet är att baksidan inte är som en vanlig led lcd tv så väggfästet passar inte i tvn och oled fästen är svindyra

Såg inte annorlunda ut än min Plasma, har samma fäste på den som på Panasonic 50VT30.

Permalänk
Medlem

Det som gör LG's OLED's bökiga med väggfästen är att det sitter så långt ned på TV'n jämfört med hur de (åtminstone tidigare) brukar sitta.

Det gör att befintliga fästen i väggen kommer göra att TV'n sitter helt kasst, även om den passar.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Tror ni mitt fäste jag har nu funkar till oleden? 600 x 400 sen ska den klara upp till 40kg

https://m.prisjakt.nu/product/2305887/properties

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skäggig legend

Jag kör med denna till min B6 65". Billig, bra och stabil som tusan.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Köpte denna från biltema. 120 spänn. Funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Köpte denna från biltema. 120 spänn. Funkar utmärkt.

Billigt o bra passar inte mitt nuvarande får det bli ett sådant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Menade xhi😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Köpte ett sånt här till min 65" Oled. Fungerar bra.
https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/tv-...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Stort tack för alla svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@bosis1: Vilket väggfäste blev det? Har precis köpt en OLED55B7V.

Permalänk
Medlem

Körde på mitt gammla väggfäste som jag hade till min 40tum samsung tv köpte jag på claes ohlson