Värdering, uppgraderad iMac 21,5" late 2012?

Permalänk
Medlem

Värdering, uppgraderad iMac 21,5" late 2012?

Tjena,
Hackintoshen har fått ta iMacens plats på skrivbordet, så det är dags att avyttra denna. Vet dock inte vad den är värd?

Det är en iMac late 2012 (i5 2,7GHz), uppgraderad med 16GB RAM och 512GB SSD.

Vad tror ni?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

mtorget köper begagnade äpplen, slå in uppgifterna och se det som absoluta minimum du kan få för den då du säljer:
https://www.mtorget.se/salja/

Permalänk
Medlem

I min erfarenhet så betalar mtorget väldigt mycket mindre än vad du kan få ut på blocket.
En snabb blocketsökning skulle nog ge dig ett mer rättvisande pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

I min erfarenhet så betalar mtorget väldigt mycket mindre än vad du kan få ut på blocket.
En snabb blocketsökning skulle nog ge dig ett mer rättvisande pris.

Exakt, därför skrev jag det absoluta minimum hen kan få för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

han*

På Blocket tycks det bara finnas 27" från 2012, och de ligger på ~8000kr och uppåt. Dra av en tusenlapp och lägga sig på 7000kr? Eller är det för saftigt?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

han*

På Blocket tycks det bara finnas 27" från 2012, och de ligger på ~8000kr och uppåt. Dra av en tusenlapp och lägga sig på 7000kr? Eller är det för saftigt?

Han kanske menade här?
Hen betyder här på jamska och har gjort länge länge, används även i dagligt mål av folk i och nära jämtland så man bör inte blanda in det på ställen som inte betyder här för att minska förvirrning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Han kanske menade här?
Hen betyder här på jamska och har gjort länge länge, används även i dagligt mål av folk i och nära jämtland så man bör inte blanda in det på ställen som inte betyder här för att minska förvirrning.

Finns även hene vilket betyder nåt liknade fast på vissa skånska dialekter då, typ "var är den hene" där hene kan vara nästan vad som helst

Visa signatur

Acer Predator Helios 300