Permalänk
Medlem

Tvättmaskin med Bosch i-DOS

Jag har beställt en Bosch WAT2869ISN som kommer imorgon fredag.

Den har 3st fack för tvättmedel och sköljmedel. Fack 1: Flytande tvättmedel för i-DOS. Fack 2: sköljmedel för i-DOS och ett tredje fack som är manuellt om man inte vill ha autodosering.

Och jag undrar bara hur man gör med den när man vill tvätta vit tvätt och då använda vittvättmedel? Ska man stänga av i-DOS och fylla på med tvättmedlet i det manuella facket? Och funkar då pulvertvättmedel?
Har försökt ringa Bosch men efter en alldeles för lång stund i kö så gav jag upp, även mailat dom men inte fått något svar.

Stod nämligen inget om det i manualen jag läste på nätet.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Jag kör samma tvättmedel (flytande) i min till allt jag tvättar. Där finns en plugg/fack för att tömma ut tvättmedel/sköljmedel men det blir alltid en massa kladd när man ska tömma facken.

Det sista som du är inne på är nog det smidigaste att stänga av i-DOS doseringen och sedan använda ett pulvertvättmedel för vittvätt.

Edit: Det tredje facket är precis som på en vanlig tvättmaskin så där är det bara att hälla i pulver, har kört det någon gång när jag tvättade något speciellt som det inte var rekommenderat att tvätta i flytande tvättmedel.