Permalänk
Inaktiv

Nokia 8 någon?

Någon här som använder en Nokia 8?

Funderar starkt på att köpa en. Iphone är inget alternativ och 8:an verkar i tester vara snabbare/lika snabb som en Samsung S8 (samt bättre batteritid). Då slipper jag gärna all bloatware som man får i Samsungs telefoner. 8:an skall vara befriad från detta.

Söker erfarenheter av denna lur, både bra och negativa givetvis. Har sett att vissa har klagat på att skärmen har en blå tint. Verkar dock vara en väldigt subjektiv bedömning då vissa hyllar skärmen.

Permalänk

Jag satt och velade mellan Nokia 8an och Oneplus 5, som verkade ungefär likadana. Men det blev aldrig av och jag behöll min Nexus 6p med kasst batteri istället.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Jag tänkte med originellt skaffa Nokia 8 men utbudet av 64GB versionen var dålig vid den tiden så skaffade Razer Phone istället.

Men i överlag ser telefonen ut att vara väldigt bra för det priset.

Permalänk
Medlem

Har en sedan 3 månader och är riktigt nöjd med den. Kommer från Nexus 5x tidigare. Har dden starkare varianten med 6gb RAM och 128gb minne. Med ganska sparsam användning, ett par tre timmar surf, några timmar Spotify, något samtal och meddelanden per dag och lite sånt så räcker det bra med att ladda varannan dag.
Skärmen är riktigt ljusstark, och inte blå i mina ögon. Bra samtalsljud och en hyfsad kamera. Hitta ett riktigt tunt skal på Ebay som knappt syns, men den blir inte så hal som den annars är, och skyddar mot repor, som också blir ganska lätt på baksidan av telefonen

Vet inte hur priset är i Sverige just nu men i Finland så säljer Telia den vanliga versionen för 399€ just nu, jämfört med 569 i normalfall
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Hedersmedlem

Nokia 9 kommer väl presenteras innan månaden är slut om jag förstått det rätt. Om det nu är av intresse

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag har Nokia 8 sedan 3 månader tillbaka. Har sedan 2011/2012 kört Windows Phone och iPhone.

Personligen flyter inte Android på lika fint. Även om Nokia 8 flyter på riktigt fint jämfört med andra Android telefoner jag provat.
Men den "ojämna" Android känslan finns där. Någon app kan krascha eller hänga sig, och ibland händer det att det "rycker till" i bilden när man öppnar något.
Dock är detta sällsynt, jag är bara extremt kräsen. Har du kört Android tidigare kommer du nog bli positivt överraskad av hur bra telefon flyter.

Telefon känns väldigt premium. Ser dock ut som alla andra telefoner idag. Något halkig då materialet är matt.

Skärmen är riktigt trevlig och väldigt ljus. En av de bättre skärmar jag sett. Saknar dock svärtan från OLED då Nokia hade Windows Phone. Men detta syns bara om man har mörk/svart bakgrund.
Den blåa tint du pratar om har jag inte märkt av förrän nu när jag kollade. Men som sagt inget jag tänkt på eller märkt av.

Jag använder telefon någorlunda flitigt. En hel del samtal under jobbtid. Samt diverse sociala appar. Klarar enkelt av 2 dagar utan laddning.

Kameran är jag något missnöjd över. Dock är jag väldigt biased mot iPhones kamera.
Den är bra, speciellt utomhus. Men inomhus är färgerna och kontrasten väldigt "billig" på något vis. Samt att frontkameran är lite för skarp i detaljerna. Man blir rädd när man ser sig själv.
Det går dock att få bra bilder med lite snabb efterbehandling.

Överlag är jag riktigt nöjd med telefon. Den har även vad jag anser vara en perfekt storlek. Inte för stor och inte för liten. Samt ett bra pris för prestandan man får. Samt fri från Bloatware.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Har en nokia 6 som jag tycker fungerar bra. Känns som en gedigen telefon för pengarna. Så om min privata honor 8 lägger ner skulle jag nog med stor sannolikhet köra på nokia 8.