Svenska rollspelet Mutant blir äventyrsspel för PC och konsol under 2018

Permalänk
Melding Plague

Svenska rollspelet Mutant blir äventyrsspel för PC och konsol under 2018

Utgivaren Funcom avtäcker nu Mutant Year Zero: Road to Eden, vilket beskrivs som ett XCOM-inspirerat äventyrsspel baserat på det svenska rollspelet Mutant.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här kan ju bli riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Någon annan som blev sugen på kebab och hänger med bort till Lerum?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Efter att ha spelat samtliga iterationer av rollspelen och var förtjust i turbaserad action(jagged alliance 2 är fortfarande favoriten) så är jag otroligt peppad inför detta. Men man får väl tygla förväntningarna något tills dess att spelet släpps.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara Göteborg (som den ovan har nämmt..)

Permalänk
Medlem

Oh jibus crajzt. Ge mig nu! Älskar Mutant universumet, både som rollspel och brädspel. Hoppas att det levererar samma spännande post-app stämning i detta format

Visa signatur

Överdrivet snabb handvevad "1+1"-kalkylator..

Permalänk
Medlem

Yay, Både Mutant och sen Cyberpunk... Två av mina favoriter när man var barn

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Lego Master

@yarn:
Du menar Göborg?

Kan ju bli riktigt fest detta, spelade Mutant: Undergångens Arvtagare senast i söndags. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Shudnawz: DU menar väl Göttebörg?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Här är trailern för de som inte sett den. Finns några referencer tilll Göteborg/Sverige i den.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Detta ska bli spännande!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

RÖÖTA!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Gjordes det inte ett jäkligt platt datorspel baserat på Mutant redan för en 10 år sedan eller så?

Har själv suttit och bläddrat, spelat, andats Mutant 1, 2 osv under tonåren. Det jag spelat mest var den mer cyberpunkiga svarta boxen, det jag är svagast för är Mutant 2.

Känner mig dock skeptisk till att plöja ned pengar på ett spel för antingen en smal svensk marknad eller mer ambitiöst för en större marknad där de inte kan räkna med igenkänningsfaktor som dragplåster.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Lego Master

@Sir_Manfred:
Nej, in-universe heter gamla Göteborgstrakten numer "Göborg" i Mutant-världen (iaf i MUA).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett ett rollspel baserat på Järnringens Mutant: Undergångens Arvtagare, men jag tar vad som bjuds.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Lite off topic men.. Är det nån som spelat Coriolis? verkar vara som DoD

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Niiiiiice! Köpte rollspelet för en månad sen och har inte hunnit lira det ännu. Väntar på att mina polare ska hinna läsa igenom sina 100 sidor först #HYPE

Permalänk
Medlem

Ankan får mig att tänka på karaktären i drakar och demoner:själarnas brunn.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Gjordes det inte ett jäkligt platt datorspel baserat på Mutant redan för en 10 år sedan eller så?

Har själv suttit och bläddrat, spelat, andats Mutant 1, 2 osv under tonåren. Det jag spelat mest var den mer cyberpunkiga svarta boxen, det jag är svagast för är Mutant 2.

Känner mig dock skeptisk till att plöja ned pengar på ett spel för antingen en smal svensk marknad eller mer ambitiöst för en större marknad där de inte kan räkna med igenkänningsfaktor som dragplåster.

Det enda som jag kan åminna mig är Krater som var en spirituell kopia av Mutants värld.
Ganska kefft spel men skön värld.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Här är trailern för de som inte sett den. Finns några referencer tilll Göteborg/Sverige i den.

När det gäller svenska referenser så är den gamla Mutant Year Zero Tabletop RPG Release Trailer från 2014 ännu vassare med referenser som viking line, saab med svenska nummerskyltar, arken trygg hansa livboj, ica supermarket osv.

Kanske lite oväsentligt nu men jag hoppas på liknande i detta spelet.

Permalänk

Kul att det verkar utspela i Göteborg, ser ju referenser i början där de trampar på en tidning som kul nog heter "Gothenburg post", så misstänker ju starkt att trailern utspelar sig i Liseberg Ser spännande ut!

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk

Utspelar sig i Göteborg, men verkar utvecklas i Malmö.

Swedish game development studio, based in Malmö.

https://www.facebook.com/pg/TheBeardedLadies/about/?ref=page_...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Smolket i bägaren, är Funcom.. Funcom har en tendens att fukka upp allt de rör vid

Permalänk
Avstängd

Gillade rollspelet när det begav sig för si så där 25-30 år sen men trailern var inget som gav mig någon mersmak. Dessutom musiken som man hört 1000 gånger sista halvåret även om detta kanske var orginalet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av yarn:

Ser ut att vara Göteborg (som den ovan har nämmt..)

https://i.imgur.com/Qq7bJ53.jpg

De går på tidningen "The Gothenburg Post" i början av trailern.

Var fanns kartan någonstans, har inte sett den i officiella media.

Permalänk
Medlem

Skön trailer!
Gillar hur grisen blir förbannad när fågeln hittar en burk skinka och funderar på att ta med den

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vågat ringa Kebab & falafel-numret?

Från hitta.se:
Okänt nummer
0302-175 80 (Lerum)
Minst 24 andra har också sökt på 0302-175 80

Permalänk
Medlem

Bra spelkoncept, är däremot lite tveksamt till att bli låst till tre spelkaraktärer. Hoppas dom släpper en map editor så folk kan göra egna scenarios. Cyberpunk 2077 är med något att hålla utkik efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Lite off topic men.. Är det nån som spelat Coriolis? verkar vara som DoD

Jupp. Sitter som spelledare för en grupp och det är ett mycket bra sci-fi rollspel. Typ Firefly/Serenity fast med arabiska influenser (tänk tusen och en natt och Prince of Persia) istället för vilda västern.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006