Rykte: Battlefield V släpps 2018 – utspelar sig under andra världskriget

Permalänk
Medlem

Bäst jävlar att de ändrar tillbaka unlock systemet som det var innan. Jag vill inte ha tre likadana vapen med färdigbestämda attachments.

Fy fan blodet kokar varje gång jag tänker på hur jävla korkat det är och hur mycket det förstörde spelet.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bl4ckIce:

De borde pröva på något helt nytt... som typ Battlefield Medieval, Battlefield Wild Wild West DLC Indians eller varför inte Battlefield North and South.

Något helt nytt skulle inte skada tycker jag....

Kanske att battelfield gänget i Dice borde gå ihop med War Horse som nyligen släppt Kingdom come.
Ett spel med riddartema och strider med svärd och pilbågar. Det skulle vara trevligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Mycket gnäll här, inte helt oväntat..

Jag ser fram emot detta i alla fall

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!! som jag väntat, var så jävla besviken med BF1 WW1, väntat länge på en BF1942 "remake"!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Bara jag som vill se ett framtids spel likt BF 2142??

finns säkert fler, men jag gör då inte det.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Är singleplayerdelen bra i battlefieldspelen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kanske att battelfield gänget i Dice borde gå ihop med War Horse som nyligen släppt Kingdom come.
Ett spel med riddartema och strider med svärd och pilbågar. Det skulle vara trevligt.

Ge mig det här!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Strafejumping och rocketjumps var vanligt under andra världskriget har jag hört?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Dags för Battlefieldserien att skapa sin egen spelplan och frångå världskonflikterna, då det börjar ta slut på dem ändå. Det bör inte ta särskilt mycket tid och kraft att skapa egna världar.

Det gör ju inget om man återanvänder verkliga vapen för det. Kanske kan dela upp det i Classic, Modern och Future om man nu vill ha olika typer av epoker i sitt spelande.

Jag tror att serien har mycket att vinna på att bli ett eget universum. Så slipper man uttjatningsfaktorn.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem

@Elektron: Nej. Men vilka shooters har bra single player nu för tiden? Inte sedan COD5: World at war och Battlefield: Bad Company har kampanjerna varit något att ha i något modernt multiplayerspel.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem

Kommer bli episkt! Battlefield har inte gjort mig besviken hittills och ser fram emot ett nytt spel i serien

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur liten den faktiskt utvecklingen är mellan dessa titlar och frekvensen av släpp och att de i stort sätt är rena multiplayer titlar så är frågan om det inte vore bättre om de slutade med att släppa uppföljare och i stället kanske ha ett i varje krigs-era som de sedan underhåller istället.

Visst de kommer inte få sälja tusen miljoner exemplar varje gång, men spelen hade nog helt klart tjänat på det, det är trots allt en modell de flesta andra populära multiplayer lir kör på.

Permalänk
Medlem

Kan dom fixa så att man kan spela hela singel kampanjen i co-op med en kompis så kanske jag skulle satsa på nästa spel, annars blir det inget köp som vanligt. Köpte Bad Company 2 förra året och det är ju inte direkt nytt spel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag önskar att ansvariga hade pallat fixa lite inbördeskrig!!

Visst det är hemsk historia, men det är alla krig!!!

Så, Syrien och Balkankriget.

Visst är det ett känsligt ämne.
Och just därför tror jag inte att det kommer att hända.
Och det är synd, för det är historia det med.

Balkankriget: (Jugoslaviska krigen) https://sv.wikipedia.org/wiki/Jugoslaviska_krigen

Syriska inbördeskriget: Syriska inbördeskriget

Andra Kongokriget: Andra Kongokriget

Och till sist

Irländska inbördeskriget: Irländska inbördeskriget

Så Electronic Arts får f*n ta tummen ur röven, och skapa lite nyskapande, fast det tar emot!

Vi har alla spelat, dom "stora" krigen. Och nu vill dom att vi skall "återuppleva" det med bättre kod, bättre hårdvara, mer FPS, etc etc etc

Själv blir jag bara så trött på det!
Ge mig nått nytt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Skall de köra WW2 får de åtminstone inte lämna ur någon historia som COD gör, typ ersätta flaggor, slagord och svordomar på fältet. Helst skall Hitler själv figurera i spelet. Efterföljandet av judarna bör framställas på råaste möjliga vis också med scener i koncentrationslägren. Möjligtvis ett MP-mode där det ena laget spelar som judar i koncentrationsläger med noll förutsättningar för överlevnad bara för att visa stolpskott vad det handlar om.

Inget jävla romantiserande tack, det här här en av de mörkaste tiderna i 'modern' historia..

CQ-map i Hitlers bunker är ett måste för MP. Likaså Örnnästet.

Om de börjar tönta sig med restriktioner pga tyskarnas jävla lagstadgade censur så blir det inget köp!! [nope]

Permalänk
Medlem

Strålande. Kul att se vad nästa generation Battlefield har att erbjuda. Lite buggar hit och dit men summasumarum fantastiska spel vart ett av dom. Fast det är klar när man läser kommentarer så verkar det finnas rätt många andra helt perfekta FPS spel utan dom minsta bekymmer.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Man behöver faktiskt inte köpa vartenda BF-spel varje år. Jag har lirat senaste åren endast BF3 och BF One. Tänker inte köpa detta om det inte får bra recensioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En BF i andra världskrigsmiljö....
- Visar att EA totalt saknar initiativ och kreativitet och istället kopierar andras framgångar (så de kan fokusera på andra saker som mikrotransaktioner och andra P2W-koncept?)
- Kommer att kräva en fundamental ändringar i Frostbite för att göra semiautomatiska vapen roliga och intressanta. Eller kommer alla att springa runt med Stg44 och MG42
- Kommer att ha ett starkt begränsat urval av gadgets

Kort sagt: Jag tror att en WWII-miljö blir undergången för franchiset
Tur att konkurenterna hunnit ifatt och i stort förbi på allt utom grafiken.

Permalänk
Medlem

Måtte det bara inte bli ännu en landstigning i Normandie...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Med tanke på hur liten den faktiskt utvecklingen är mellan dessa titlar och frekvensen av släpp och att de i stort sätt är rena multiplayer titlar så är frågan om det inte vore bättre om de slutade med att släppa uppföljare och i stället kanske ha ett i varje krigs-era som de sedan underhåller istället.

Visst de kommer inte få sälja tusen miljoner exemplar varje gång, men spelen hade nog helt klart tjänat på det, det är trots allt en modell de flesta andra populära multiplayer lir kör på.

+1
Jag har också tänkt samma tanke; ett BF per "tidsera" och ett årligt "premium" kring 200-300 Kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Mjölka på EA!

Kommer vara ca: 2 år sedan dom släppte Battlefield1 så mjölka? tycker det är rätt rimligt med 2 års mellanrum per spel.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

På nåt sätt tröttnar man aldrig på ww2 spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Back to the roots.
Hoppas de kommer lite uppdaterade banor från Battelfield 1942. Det hade varit kul att se.

Permalänk
Medlem

Kul, BF1 tyckte jag tappade mycket av sin tradition av funktioner från tidigare titlar.

Rush drogs ned på antalet spelare, conquest blev domination, striderna var inte intensiva (som BF3 var, det mest intensivaste bf spelet) och skitful ingame meny, hade verkligen vilja haft battlelog eller en mer levande meny.

Som en extra stor önskan, gör stats och sådant mera värt och se på. BF2 var det känsla när man kollade sin stats på BFHQ, där man kunde ta upp till 1 000 timmar för att ranka till löjtnant general och sådant.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Om de kan få spelet att se ut som Saving Private Ryan. Kroppsdelar, blod och en uppdaterad ragdoll som får balansera med de kroppsdelar som finns kvar. Att se folk springa på som vanligt efter att de blivit träffade är så orealistiskt och drygt att jag slutat med alla MP-spel.

Ett headshot ska vara game over.
Att springa med sniper ska vara nästan omöjligt att lyckas med.
Femtiokalibrigt mot ben/fötter och man har ingen förmåga annat än att krypa/släpa sig fram.
En hjälm ska på sin höjd deflecta kaliber22, i alla andra fall ska det bli hjärnmos med ett "pling".
En automatsalva i lung/hjärt-trakt borde ingen överleva mer än nån sekund och då med löjligt små chanser att "hämnas"

Få spel idag satsar på realism, utan det är loot och valutor. Som om soldaterna i kriget påverkades av valuta? Det mest värda man kunde få var varm mat och en dusch, eventuellt en medal när kriget var slut.

I övrigt håller jag med den här killen i alla hans argument:

Ett spel som åtgärdar allt han nämner i en "fin" spelmotor vore fantastiskt, men där vågar jag inte hoppas på EA/Dice.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

När man läser kommentarerna här känns det mycket som ett gäng gamla gubbar, vilket jag väl iofs kan tänka mig att flertalet börjar närma sig eller kanske tom redan befinner sig i Säger inte att folk har fel, håller med en del av er. Känns dock lite som att 2003 så hade man all tid, få spel. Nu har man alla spel, men lite tid. Det i kombination med att man inte blir riktigt lika hänförd längre spelar nog också in.

Själv ser jag fram emot spelet, men blev lite besviken om ryktena visar sig stämma. BC3 var det jag hoppades på och hade önskat.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Wohoo, jag har saknat Wake Island!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

En BF i andra världskrigsmiljö....
- Visar att EA totalt saknar initiativ och kreativitet och istället kopierar andras framgångar (så de kan fokusera på andra saker som mikrotransaktioner och andra P2W-koncept?)
- Kommer att kräva en fundamental ändringar i Frostbite för att göra semiautomatiska vapen roliga och intressanta. Eller kommer alla att springa runt med Stg44 och MG42
- Kommer att ha ett starkt begränsat urval av gadgets

Kort sagt: Jag tror att en WWII-miljö blir undergången för franchiset
Tur att konkurenterna hunnit ifatt och i stort förbi på allt utom grafiken.

h..ha...har du spelet Battlefield 3/4?

*Kollar på dig som du är bakom flötet*

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Undrar hur de kan trycka ut ett spel 2018 om det inte är i varken alpha eller beta?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Undrar hur de kan trycka ut ett spel 2018 om det inte är i varken alpha eller beta?

Finns det något spel från Dice som tagit sig förbi BETA stadium ?

Visa signatur

Kraschfield