Enermax lanserar sluten vattenkylare i Liqfusion-serien

Permalänk
Melding Plague

Enermax lanserar sluten vattenkylare i Liqfusion-serien

Enermax presenterar nu sin senaste slutna vattenkylare Liqfusion 240, vilken kommer utrustad med RGB-belysning på såväl fläktar som vattenblock.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad bra. Då kan jag kyla min dator och göra en Star Trek fan movie med denna.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

Jag tänker mig 4 såna kylare ihop kopplade i ett Qudra cpu system typ denna:
https://www.acmemicro.com/Product/ShowPic/12738/0

Det skulle bli riktigt snyggt, men i de datorerna jag har kör jag kvar med det billiga.

Permalänk
Medlem

Som vanligt kommer väl alla gnälla på att rgb är barnsligt osv..
själv älskar jag det men jag sätter några fasta färger som t. Ex. Blå och nåt inslag av lila.. Inte som produktbilderna ofta visar.
hela mitt hem är Philips hue lampor och de är rgb med. Betyder inte att jag sätter dom på fladdrande röd/rosa/grön/lila för det..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nima2001:

Som vanligt kommer väl alla gnälla på att rgb är barnsligt osv..
själv älskar jag det men jag sätter några fasta färger som t. Ex. Blå och nåt inslag av lila.. Inte som produktbilderna ofta visar.
hela mitt hem är Philips hue lampor och de är rgb med. Betyder inte att jag sätter dom på fladdrande röd/rosa/grön/lila för det..

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, hajar inte heller grejen. Om man gör resten av bygget i ganska neutrala färgkombinationer så är det ganska enkelt att gå från en känsla till en helt annan utan att behöva ha unicorn-spya över hela datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Som vanligt kommer väl alla gnälla på att rgb är barnsligt osv..
själv älskar jag det men jag sätter några fasta färger som t. Ex. Blå och nåt inslag av lila.. Inte som produktbilderna ofta visar.
hela mitt hem är Philips hue lampor och de är rgb med. Betyder inte att jag sätter dom på fladdrande röd/rosa/grön/lila för det..

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska va svartvitt och allt var bättre förr hurrdurr

Håller med dig till 100%. Hade haft HUE överallt om jag hade råd och inte hade blivit utslängd av tjejen.

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem

@anon193054:
Riktigt skönt att mer eller mindre kunna byta look/tema på hela setupen med bara några knapptryck.

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Som vanligt kommer väl alla gnälla på att rgb är barnsligt osv..
själv älskar jag det men jag sätter några fasta färger som t. Ex. Blå och nåt inslag av lila.. Inte som produktbilderna ofta visar.
hela mitt hem är Philips hue lampor och de är rgb med. Betyder inte att jag sätter dom på fladdrande röd/rosa/grön/lila för det..

Skickades från m.sweclockers.com

Har själv Hue sen tidigt stadium.

Men är lite halvskeptisk till RGB i datorer, inte för att det är fullt utan för att det känns onödigt och höjer priserna på komponenterna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Har själv Hue sen tidigt stadium.

Men är lite halvskeptisk till RGB i datorer, inte för att det är fullt utan för att det känns onödigt och höjer priserna på komponenterna.

Hur kan det vara onödigt förstår jag inte.. Höjer priserna ja tyvärr lite grand.. Men alla priser går upp det e så livet är just nu ram hårddiskar grafikkort skärmar telefoner.. Vi får leva med det just nu.

Men onödigt.? Känns som att alla chassi som kommer nu har fönster. Moderkortet mycket mer stylade. Slevar kablar osv osv..
Färg på grejerna känns som det absolut enklaste sättet att enkelt ändra och matcha hela looken på datorn. Istället för att byta sälja köpa..

Självklart bör de finnas alternativ för nån slant mindre för er som inte bryr er nåt om hur eran dator ser ut på insidan men det är ju inte så att vi som gillar att kunna sätta färg på saker, kommer in och gnäller i precis alla nyhetstrådar där prylar lanseras utan rgb dioder.
för precis så känns det så fort nåt lanseras med rgb. Det kommer en hel samling människor o gnäller på små dioder som dessutom går att stänga av..

Edit: medveten om att ja låter lite gnällig här utan att det finns anledning till det i just denna produktnyhet.. Bara förbereder mig på att förr eller senare kommer pesimisterna fram. Försöker vara proaktiv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Som vanligt kommer väl alla gnälla på att rgb är barnsligt osv..
själv älskar jag det men jag sätter några fasta färger som t. Ex. Blå och nåt inslag av lila.. Inte som produktbilderna ofta visar.
hela mitt hem är Philips hue lampor och de är rgb med. Betyder inte att jag sätter dom på fladdrande röd/rosa/grön/lila för det..

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge det inte är standard att vara på konstant, så man kan välja själv och inte ha det igång.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Måste säga att Krakens är sjukt snygg med vit belysning och inget blink blink

Kompisen köpte en sådan till sin Ryzen och jag blev imponerad av belysningen. Gick ju stänga av enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Måste säga att Krakens är sjukt snygg med vit belysning och inget blink blink
https://images10.newegg.com/BizIntell/item/35/146/35-146-057/Kraken%20X52.jpg

Kompisen köpte en sådan till sin Ryzen och jag blev imponerad av belysningen. Gick ju stänga av enkelt.

Jag själv har den fast versionen fetare. Och jag tycker den är riktigt cool.
självklart kan man ha alla regnbågens färger med men ja kör stilrent blått med lila i loggan.
Kan tänka mig att man kan göra exakt samma sak med alla dessa rgb kylare I stort sett.. Det är bra med valmöjligheterna tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Hur kan det vara onödigt förstår jag inte.. Höjer priserna ja tyvärr lite grand.. Men alla priser går upp det e så livet är just nu ram hårddiskar grafikkort skärmar telefoner.. Vi får leva med det just nu.

Men onödigt.? Känns som att alla chassi som kommer nu har fönster. Moderkortet mycket mer stylade. Slevar kablar osv osv..
Färg på grejerna känns som det absolut enklaste sättet att enkelt ändra och matcha hela looken på datorn. Istället för att byta sälja köpa..

Självklart bör de finnas alternativ för nån slant mindre för er som inte bryr er nåt om hur eran dator ser ut på insidan men det är ju inte så att vi som gillar att kunna sätta färg på saker, kommer in och gnäller i precis alla nyhetstrådar där prylar lanseras utan rgb dioder.
för precis så känns det så fort nåt lanseras med rgb. Det kommer en hel samling människor o gnäller på små dioder som dessutom går att stänga av..

Edit: medveten om att ja låter lite gnällig här utan att det finns anledning till det i just denna produktnyhet.. Bara förbereder mig på att förr eller senare kommer pesimisterna fram. Försöker vara proaktiv

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har själv RGB-belysning i datorn nu. Dock håller jag ändå med om att det är totalt onödigt.

Tack o lov så får ju var och en välja om de vill ha det eller ej... så alla kan vara nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Jag har själv RGB-belysning i datorn nu. Dock håller jag ändå med om att det är totalt onödigt.

Tack o lov så får ju var och en välja om de vill ha det eller ej... så alla kan vara nöjda.

Håller inte med själv.. Inte om rgb eller ej rgb utan pm man kan kalla det onödigt bara för man själv inte vill ha det.. Uppenbarligen finns det många som anser att det är nödvändigt med så.. Känns inte som en fråga om nödvändighet eller ej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Som vanligt kommer väl alla gnälla på att rgb är barnsligt osv..
själv älskar jag det men jag sätter några fasta färger som t. Ex. Blå och nåt inslag av lila.. Inte som produktbilderna ofta visar.
hela mitt hem är Philips hue lampor och de är rgb med. Betyder inte att jag sätter dom på fladdrande röd/rosa/grön/lila för det..

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Det är inne och coolt och jättetufft att gnälla på RGB... Men gillar man det inte så kan man ju alltid... Stänga av det...?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag ju ett chassi med glas på båda sidor, men utan ljus hade det inte varit lika roligt att titta på. Röda kablar osv i alla ära men det blir ju mörkt på ivällen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Hur kan det vara onödigt förstår jag inte.. Höjer priserna ja tyvärr lite grand.. Men alla priser går upp det e så livet är just nu ram hårddiskar grafikkort skärmar telefoner.. Vi får leva med det just nu.

Men onödigt.? Känns som att alla chassi som kommer nu har fönster. Moderkortet mycket mer stylade. Slevar kablar osv osv..
Färg på grejerna känns som det absolut enklaste sättet att enkelt ändra och matcha hela looken på datorn. Istället för att byta sälja köpa..

Självklart bör de finnas alternativ för nån slant mindre för er som inte bryr er nåt om hur eran dator ser ut på insidan men det är ju inte så att vi som gillar att kunna sätta färg på saker, kommer in och gnäller i precis alla nyhetstrådar där prylar lanseras utan rgb dioder.
för precis så känns det så fort nåt lanseras med rgb. Det kommer en hel samling människor o gnäller på små dioder som dessutom går att stänga av..

Edit: medveten om att ja låter lite gnällig här utan att det finns anledning till det i just denna produktnyhet.. Bara förbereder mig på att förr eller senare kommer pesimisterna fram. Försöker vara proaktiv

Skickades från m.sweclockers.com

Går dock fortfarande på ett enkelt sätt få en snygg dator utan RGB belysning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag tänker mig 4 såna kylare ihop kopplade i ett Qudra cpu system typ denna:
https://www.acmemicro.com/Product/ShowPic/12738/0

Det skulle bli riktigt snyggt, men i de datorerna jag har kör jag kvar med det billiga.

Det blir nog både enklare, billigare och snyggare att göra en custom loop för det ändamålet.

Permalänk

Hmmm...Men hur BRA kyler den?!?!?

Det är ju trots allt KYLNINGEN som är intressant...
Inte några blinkande lampor?!?!?

Men men...Ni vet hur skämtet går, små barn....

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Som vanligt kommer väl alla gnälla på att rgb är barnsligt osv..
själv älskar jag det men jag sätter några fasta färger som t. Ex. Blå och nåt inslag av lila.. Inte som produktbilderna ofta visar.
hela mitt hem är Philips hue lampor och de är rgb med. Betyder inte att jag sätter dom på fladdrande röd/rosa/grön/lila för det..

Skickades från m.sweclockers.com

Så du köper en grön diod till ingen nytta mao... vilket slöseri
Har du RGB ska du lida igenom alla färger, annars fuskar du.

Skrivet av Nima2001:

Hur kan det vara onödigt förstår jag inte.. Höjer priserna ja tyvärr lite grand.. Men alla priser går upp det e så livet är just nu ram hårddiskar grafikkort skärmar telefoner.. Vi får leva med det just nu.

Men onödigt.? Känns som att alla chassi som kommer nu har fönster. Moderkortet mycket mer stylade. Slevar kablar osv osv..
Färg på grejerna känns som det absolut enklaste sättet att enkelt ändra och matcha hela looken på datorn. Istället för att byta sälja köpa..

Onödigt för det ger inte fler FPS, fler TFLOPS, snabbare överföring, mer hållbara delar... det mao gynnar inget vettigt sett till PCn i sig. Vill du visa att det inte är onödigt, nämn en enda prestandanivå i datorn som blir snabbare eller bättre, från icke RBG till RGB, för det finns ingen. Kyler denna kylaren bättre för den har elektronik att driva LEDs + energin som nu värmer upp pga LEDs? Alltså onödigt. Det tom rent av försämrar kylförmågan med nån watt eller två.

För mig är det mer än till något som fjortisar gjorde med CCD och liknande när man var ung... Då höll man på med CCD, UV och allt sånt... inkl jag själv när jag var ung, men jag har vuxit ur det stadiet. Kort sagt, barnsligt.

Men detta är egentligen inte RGB i sig som är detta problem, utan allt estetisk alla ska ha. Personligen tycker jag detta är mycket mer vettigt. Datorn ska inte synas, eller vara i vägen. Den ska bara fungera... 24/7, varje gång, varje dag, utan en enda extra del som inte gynnar den.

För vill du imponera mig, gör en bra setup, med bra överklock, med snabba komponenter, dvs en "sleeper". Du imponerar inte någon som verkligen bryr sig om PC hårdvara med ljusshow... det du gör är imponerar estetiska, design egot och barnsliga sidan i folk, dvs den kulturella sidan som typ är släkt med människor som ska stirra på tavlor för att försöka hitta mening med livet. Sen naturligtvis förstår jag att det finns de som vill ha båda delarna.

Med det sagt som @Cenorida poängterade... Det är din dator... och iaf till Microsoft eller Miljöpartiet bestämmer sig för att hindra dig... kör på.

Skrivet av Nima2001:

Självklart bör de finnas alternativ för nån slant mindre för er som inte bryr er nåt om hur eran dator ser ut på insidan men det är ju inte så att vi som gillar att kunna sätta färg på saker, kommer in och gnäller i precis alla nyhetstrådar där prylar lanseras utan rgb dioder.
för precis så känns det så fort nåt lanseras med rgb. Det kommer en hel samling människor o gnäller på små dioder som dessutom går att stänga av..

Det är mer för det enda som verkar hamna i nyheterna idag... är RGB delar. Titta på antalet kylare, moderkort eller andra saker som tas upp som nyhet på tex Sweclockers, och hur många som har RGB vs hur många som saknar, så förstår man rätt fort att alternativen inte ens får uppmärksamhet. Och då blir det väldigt tjatigt med antal RGB prylar.

Skrivet av Nima2001:

Edit: medveten om att ja låter lite gnällig här utan att det finns anledning till det i just denna produktnyhet.. Bara förbereder mig på att förr eller senare kommer pesimisterna fram. Försöker vara proaktiv

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte... ska ja... njae.
Men sen såg jag detta och tänkte, jag får ju inte göra dig besviken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Så du köper en grön diod till ingen nytta mao... vilket slöseri
Har du RGB ska du lida igenom alla färger, annars fuskar du.

Onödigt för det ger inte fler FPS, fler TFLOPS, snabbare överföring, mer hållbara delar... det mao gynnar inget vettigt sett till PCn i sig. Vill du visa att det inte är onödigt, nämn en enda prestandanivå i datorn som blir snabbare eller bättre, från icke RBG till RGB, för det finns ingen. Kyler denna kylaren bättre för den har elektronik att driva LEDs + energin som nu värmer upp pga LEDs? Alltså onödigt. Det tom rent av försämrar kylförmågan med nån watt eller två.

För mig är det mer än till något som fjortisar gjorde med CCD och liknande när man var ung... Då höll man på med CCD, UV och allt sånt... inkl jag själv när jag var ung, men jag har vuxit ur det stadiet. Kort sagt, barnsligt.

Men detta är egentligen inte RGB i sig som är detta problem, utan allt estetisk alla ska ha. Personligen tycker jag detta är mycket mer vettigt. Datorn ska inte synas, eller vara i vägen. Den ska bara fungera... 24/7, varje gång, varje dag, utan en enda extra del som inte gynnar den.

För vill du imponera mig, gör en bra setup, med bra överklock, med snabba komponenter, dvs en "sleeper". Du imponerar inte någon som verkligen bryr sig om PC hårdvara med ljusshow... det du gör är imponerar estetiska, design egot och barnsliga sidan i folk, dvs den kulturella sidan som typ är släkt med människor som ska stirra på tavlor för att försöka hitta mening med livet. Sen naturligtvis förstår jag att det finns de som vill ha båda delarna.

Med det sagt som @Cenorida poängterade... Det är din dator... och iaf till Microsoft eller Miljöpartiet bestämmer sig för att hindra dig... kör på.

Det är mer för det enda som verkar hamna i nyheterna idag... är RGB delar. Titta på antalet kylare, moderkort eller andra saker som tas upp som nyhet på tex Sweclockers, och hur många som har RGB vs hur många som saknar, så förstår man rätt fort att alternativen inte ens får uppmärksamhet. Och då blir det väldigt tjatigt med antal RGB prylar.

Tänkte... ska ja... njae.
Men sen såg jag detta och tänkte, jag får ju inte göra dig besviken

Ja göm datorn så du kan ha någon estetisk möbel synlig istället. Bra försök till att vara "vuxen".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Ja göm datorn så du kan ha någon estetisk möbel synlig istället. Bra försök till att vara "vuxen".

Skickades från m.sweclockers.com

De flesta vuxna vill ha det snyggt och rent... så jag förstår inte ditt svar här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Som vanligt kommer väl alla gnälla på att rgb är barnsligt osv..
själv älskar jag det men jag sätter några fasta färger som t. Ex. Blå och nåt inslag av lila.. Inte som produktbilderna ofta visar.
hela mitt hem är Philips hue lampor och de är rgb med. Betyder inte att jag sätter dom på fladdrande röd/rosa/grön/lila för det..

Skickades från m.sweclockers.com

Indeed. Jag köpte tangentbord och mus med RGB belysning, inte för att jag är ute efter ett skrivbord med discobelysning utan för att jag vill ha fast vitt sken, vilket i princip inga datortillbehör riktade mot gamers erbjuder. Det som är tråkigt är ju att man betalar så mycket extra för en funktion som man sätter till en fast färg och sedan aldrig bryr sig om igen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

De flesta vuxna vill ha det snyggt och rent... så jag förstår inte ditt svar här.

Det finns folk som tycker rbg är rent och snyggt. Dra inte in allt dravel om funktion när det du pratar om är olika utseenden för olika smaker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Det finns folk som tycker rbg är rent och snyggt. Dra inte in allt dravel om funktion när det du pratar om är olika utseenden för olika smaker.

Skickades från m.sweclockers.com

Oavsett så står jag vid min poäng.
För RGB eller i ett skåp, påverkar aldrig prestandan i en dator positivt. Om något gör sämre kylning, eller mer effekt för att driva extra saker bara sämre prestanda/förbrukning, även om det många gånger är marginell förändring. Så mitt inlägg ovan är inte direkt riktat mot RGB, utan mot estetiskt vs prestanda/praktiskt.

Funktion är trots allt poängen med en PC. Annars kan du lika väl lägga en RGB list på skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Oavsett så står jag vid min poäng.
För RGB eller i ett skåp, påverkar aldrig prestandan i en dator positivt. Om något gör sämre kylning, eller mer effekt för att driva extra saker bara sämre prestanda/förbrukning, även om det många gånger är marginell förändring. Så mitt inlägg ovan är inte direkt riktat mot RGB, utan mot estetiskt vs prestanda/praktiskt.

Funktion är trots allt poängen med en PC. Annars kan du lika väl lägga en RGB list på skrivbordet.

Man kan lika gärna lägga en rgb list på skrivbordet ja och det är många som har ljuslister lite här och där i hemmen.

I min dator har jag ett fönster så jag snabbt och enkelt kan inspektera vattenkylningen. Där är är rgb belysningen både funktionell eftersom den lyser upp det jag vill se på och "estetisk".

Tala gärna om vilka prestandafördelar eller funktioner det ger att datorn inte syns..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Tala gärna om vilka prestandafördelar eller funktioner det ger att datorn inte syns..

Skickades från m.sweclockers.com

Läs inläggen igen? För du verkar påstå saker jag inte säger.

Jag har aldrig sagt att det ger prestandafördelar... tvärt om, alla modifikationer som kräver ström, eller hindrar luftflödet försämrar prestandan/energiförbrukningen. Mao, hur bra denna Enermax kyler är egentligen det enda som spelar roll. Allt annat är onödigt ur synpunkten för PCns prestanda.

Vad du verkar missförstå är att jag drar båda lösningarna över samma kant. Dvs, båda är onödiga, sett ut PCns perspektiv. De kan dock ha estetiska fördelar... detta förstår jag.
Och min estetiska sida föredrar skåpet, även om jag också vet att det är onödigt och försämrar.

Permalänk
Medlem

@Paddanx
Förstår dig samtidigt som jag inte förstår mig på såna som dig.. Nej det ger inte prestandaökning med rgb ljus men ska hela livet bara handla om prestanda och effektivitet? Har du samma kläder på dig konstant eller kan du klä upp dig lite finare när du ska göra nåt speciellt..? Är det ens nödvändigt att tvätta ansiktet innan man går till jobbet eller kvittar det att du har intorkad sömn I ansiktet och kanske tillochmed lite mjäll som ligger på dina enfärgade kläder som du aldrig byter.. Hur förklarar man kärlek och känslor med det svartvita synsättet..?

Jag har erfarenhet av människor som tänker på det här sättet och det är den bilden jag får av dig.

Missförstå mig inte jag tycker inte det är fel överhuvudtaget! Vi är alla olika och det är bra.

Det enda jag inte gillar är när just en viss typ av människor oavsett olikheter försöker trycka ner eller tillrättavisa andra för att de har en annan livsfilosofi.. Lägg ner med det för det hör inte hemma i ett socialt samspel (ja gäller även forum med).

Du har ingen aning om hur vuxna vi här inne är och du blir inte bättre än nån annan av oss bara för att du minsann tycker det är barnsligt med en blå ljuslist I datorn medan några här (inkl. Jag) uppskattar det.
Det gör inte mig eller nån annan här till fjortis omogen eller mindre vuxen än dig oavsett. Vill du påstå annat så undanbedes det för det är inte trevligt helt enkelt och det stämmer inte heller för den delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@Paddanx
Förstår dig samtidigt som jag inte förstår mig på såna som dig.. Nej det ger inte prestandaökning med rgb ljus men ska hela livet bara handla om prestanda och effektivitet? Har du samma kläder på dig konstant eller kan du klä upp dig lite finare när du ska göra nåt speciellt..? Är det ens nödvändigt att tvätta ansiktet innan man går till jobbet eller kvittar det att du har intorkad sömn I ansiktet och kanske tillochmed lite mjäll som ligger på dina enfärgade kläder som du aldrig byter.. Hur förklarar man kärlek och känslor med det svartvita synsättet..?

Jag har erfarenhet av människor som tänker på det här sättet och det är den bilden jag får av dig.

Lite väl extrem bild, eller. Men jag har en av RBG/design tokiga som inte klarar av kanter, vit färg eller praktiska lösningar också, så jag antar vi ser världen på olika sätt.

Du kan se det som att ha Hawaii skjortor på dig... varje dag... oavsett. Nån gång får man också lov att ta lite ledigare kläder.

Livet måste vara allvar rätt ofta, tyvärr. Vill du koppla av eller klä upp dig då och då, gör det. Men inse att det finns tillfällen där ljusa färger verkligen inte hör hemma i allt.

Skrivet av Nima2001:

Missförstå mig inte jag tycker inte det är fel överhuvudtaget! Vi är alla olika och det är bra.

Det enda jag inte gillar är när just en viss typ av människor oavsett olikheter försöker trycka ner eller tillrättavisa andra för att de har en annan livsfilosofi.. Lägg ner med det för det hör inte hemma i ett socialt samspel (ja gäller även forum med).

Problemet är just att det blir två "sidor" för många gånger kan man inte göra båda. Man kan inte acceptera RGB för att lysa upp en sak i hemmet, utan det slutar med att det blir extreme mängder färger överallt och hela konceptet med... "praktiskt" flyger ut. Man prioriterar stil och färg, och alla fina former, före vad man ska ha det till.

Personer som detta gör runda akut-sjukhus snurrande torn mm, utan att tänka på praktiska problemen med det. Och det är det jag är verkligen rädd för att datormarknaden går mot.

Allt ska vara RGB/Gameing, istället för att man lägger focus på något bra. Betyder inte att RGB är dåligt i sig, utan det är när focus från produktens praktiska funktion skiftas som det riskerar bli sämre. Och då reagerar jag.

För sekunden estetiska saker förstör praktikalitet, är det ett problem. Estetiska saker ska aldrig förstöra, det ska förbättra. Men det har på senaste åren nästan överallt gått till överdrift. Sett detta på båda mina jobb, och i privatlivet. Att man inte ens kan ha vanliga lampor hemma, utan måste ha RGB överallt, är tydligt tecken på att det går... ur kontroll.

Lagom är bäst.

Skrivet av Nima2001:

Du har ingen aning om hur vuxna vi här inne är och du blir inte bättre än nån annan av oss bara för att du minsann tycker det är barnsligt med en blå ljuslist I datorn medan några här (inkl. Jag) uppskattar det.
Det gör inte mig eller nån annan här till fjortis omogen eller mindre vuxen än dig oavsett. Vill du påstå annat så undanbedes det för det är inte trevligt helt enkelt och det stämmer inte heller för den delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, kan förstår och respektera den biten.

Det ska dock poängteras att barnasinne är något många av oss har kvar även som vuxna. Jag har det i delar också. Och beter jag mig barnsligt för mina sådana situationer, så får du gärna kalla mig det också. En del av att vara vuxen är att kunna både titta på hur du ser ut i andras syn, och din egen och välja.

Det är mao inget fel i att vara barnslig, så länge du är vuxen nog att acceptera det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Lite väl extrem bild, eller. Men jag har en av RBG/design tokiga som inte klarar av kanter, vit färg eller praktiska lösningar också, så jag antar vi ser världen på olika sätt.

Du kan se det som att ha Hawaii skjortor på dig... varje dag... oavsett. Nån gång får man också lov att ta lite ledigare kläder.

Livet måste vara allvar rätt ofta, tyvärr. Vill du koppla av eller klä upp dig då och då, gör det. Men inse att det finns tillfällen där ljusa färger verkligen inte hör hemma i allt.

Jag vet inte vad jag ska svara här.. Alla får ju ha på sig vad man vill bara det är lämpligt.. Vill du aldrig klä upp dig så varsegod. Har jag hawaiiskjorta varje dag så okej, funkar det så varför inte. Problemet är bara när ena parten säger till den andra att det han själv gör är bättre.
Precis det som händer så fort det kommer en RGB produkt så dyker det in de som ska hävda sig vuxnare än andra och trycka ner dom som intehåller med dom om en estetisk preferens.. Skapar ju bara irritation.

Skrivet av Paddanx:

Problemet är just att det blir två "sidor" för många gånger kan man inte göra båda. Man kan inte acceptera RGB för att lysa upp en sak i hemmet, utan det slutar med att det blir extreme mängder färger överallt och hela konceptet med... "praktiskt" flyger ut. Man prioriterar stil och färg, och alla fina former, före vad man ska ha det till.

Personer som detta gör runda akut-sjukhus snurrande torn mm, utan att tänka på praktiska problemen med det. Och det är det jag är verkligen rädd för att datormarknaden går mot.

Allt ska vara RGB/Gameing, istället för att man lägger focus på något bra. Betyder inte att RGB är dåligt i sig, utan det är när focus från produktens praktiska funktion skiftas som det riskerar bli sämre. Och då reagerar jag.

För sekunden estetiska saker förstör praktikalitet, är det ett problem. Estetiska saker ska aldrig förstöra, det ska förbättra. Men det har på senaste åren nästan överallt gått till överdrift. Sett detta på båda mina jobb, och i privatlivet. Att man inte ens kan ha vanliga lampor hemma, utan måste ha RGB överallt, är tydligt tecken på att det går... ur kontroll.

Lagom är bäst

Jag har som nämnt HUE lampor i mitt hem som kan vissa massa färger. Varför skulle detta inte vara praktiskt? Det är extremt jävla praktiskt. Det finns inte en chans att jag någonsin igen installerar en klassisk glödlampa i taket i mitt hem igen. Ljuset är fruktansvärt dåligt på flera sätt och det finns ingen möjlighet att configurera det. Då pratar jag inte bara om nyanser av vitt. Blått t.ex. är väldigt lugnande och avslappnande i sovrum och vardagsrum. Rött är jävligt sexigt när man vill mysa osv.. Hur är detta inte praktiskt och varför tycker du att fokus har tagits från något bra till det sämre? Mitt hem har blivit så behagligt att jag kan jämföra det som med och utan bluelightfilter på mobilen kvällstid. Stänger man av det så känner man direkt hur ögonen och hjärnan plågas av det oanpassade ljuset.

Återigen du kanske inte tycker samma sak här och det blir bara ett problem om jag plötsligt anser dig vara sämre eller mindre mogen för du inte delar min åsikt. Först då då blir det konflikter.

Jag kan inte hålla med om mycket du säger i detta stycket alls.. Samma med min CPU kylare. Kör NZXT Kraken x62. En riktigt riktigt bra kylare och recensionerna säger detsamma så jag är inte ensam om att tycka det. Men den har RGB! So what? Blev den sämre nu helt plötsligt i dina ögon? Den är ruggigt jävla bra hur förstörde detta produktens funktion? Jag ser tvärtom hur produkterna blir bättre och bättre men samtidigt tillkommer RGB funktioner på fler och fler saker. Jag tycker inte det ser ut som att den ena äter av den andra. Men du kanske ser det så men det är inte den bilen jag får av utvecklingen.

Skrivet av Paddanx:

Okej, kan förstår och respektera den biten.

Det ska dock poängteras att barnasinne är något många av oss har kvar även som vuxna. Jag har det i delar också. Och beter jag mig barnsligt för mina sådana situationer, så får du gärna kalla mig det också. En del av att vara vuxen är att kunna både titta på hur du ser ut i andras syn, och din egen och välja.

Det är mao inget fel i att vara barnslig, så länge du är vuxen nog att acceptera det.

Ja vi vuxna (ibland får jag känslan av att du tror jag är ung pojk), kan absolut vara barnsliga på våra sätt. Men det finns respektfulla sätt att se på andras barnsligheter och det finns sätt som "jag är mogen du är barnslig" eller "jag har rätt du har fel" mentaliteten. Det är inget vuxet sätt att vara på och det är inte heller vuxet att bara acceptera det imo. Det är då man säger ifrån och det är det jag kände för att göra när jag fick känslan av att du inte respekterade mina åsikter på ett vuxet sätt utan försöka få det till att du vet bättre än mig om hur du vill ha det i ditt hem/rum/dator...

Visa signatur

Citera för svar!