Rapport hävdar säkerhetshål i processorer och styrkretsar från AMD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av inquam:

"Nämnvärt är att samtliga av ovannämnda säkerhetshål kräver administratörsrättigheter och i många fall även digitalt signerade drivrutiner för att kunna exploateras"

Då pustar jag nog ut lite... När saker kan utnyttjas via javascript på en websida är det dags att bli kissnödig.

Japp, amd jobbar nog nu på att täppa till detta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Skulle fan inte bli förvånad om det är ett gäng som bara trollar och gapflabbar åt reaktionerna.

Det tror inte jag. Däremot känns det mer och mer sannolikt att det är några som blankat aktier i AMD rätt hårt och troligtvis inom ett ganska snävt tidsspann.
Jag hoppas också SweC byter överskriften på den här nyheten till "tveksamt rykte" eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

"It’s important to note that all these vulnerabilities require hackers to get on the computers"

"We are letting the public know of these flaws but we’re not putting out technical details and have no intention of putting out technical details,"
"they have “no intention” of “ever” publishing the full technical details."

"But regular consumers shouldn’t probably worry about them. The real problems, he said, are more for cloud providers and big enterprises."

Houston vi har ett problem men vi tänker inte säga vad det är.
Men var lugn det är inte ett problem för er oss utan ni.

Snacka om riktig räkmacka av ocertad info, å Sweclockers ni har endast mitt i text angett detta som ev skeptisk info vilket gör er ev medskyldiga till detta debackel å får ni å denna nyhet att bara stinka aftonblaska.

Skärpning, in med stor och tydlig text samt ange de på nyhet att det är löst sammansatta nyheter/rykten!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Följande text får i varje fall mig att tycka att detta inte är något större problem.
"Nämnvärt är att samtliga av ovannämnda säkerhetshål kräver administratörsrättigheter och i många fall även digitalt signerade drivrutiner för att kunna exploateras"

Sen känns det som många skriver lite väl Intel "sponsrat", Israel sitter ju lite i knäet på Intel https://www.intel.com/content/www/us/en/corporate-responsibil...

Men men detta har fått mig att bestämma mig för att byta till Ryzen 2 så fort de släpps

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gruarn:

Men du har rätt, antagligen tar jag i för mycket, men med sådana friskrivningar så är det svårt att ta detta helt seriöst. Och genom att frångå normala informationsvägar om dessa brister uppvisar man att man 1. antingen är gröna och inte vet hur något sådant här skall hanteras på ett ansvarsfullt sätt, eller 2. har intresse av att dessa "buggar" *inte* granskas ordentligt.

Jag håller helt och hållet med.

Skrivet av Gruarn:

Givet vilka rättigheter som krävs och vad man måste göra för att utnyttja dem, så känns det som att det är möjligheten att uppgradera firmware/flasha BIOS som är möjligheten, något som finns på alla maskiner om man har rätt accesser till dem.

Det de påstår är ju dock att man med adminrättigheter ska kunna installera permanent malware i System Management Mode (RYZENFALL-2), vilket vore väldigt allvarligt. Det räcker ju med att skapa en infekterad installfil som någon tankar, klickar "ja" på UAC-prompten (klickar du nej på alla osignerade installationsfiler? Vore det omöjligt att ett känt företag med giltig signatur blir mutat eller hackat?), och sedan har du malware *inuti* din CPU som inte går att upptäcka och inte går att få bort genom att formatera om, eller ens genom att byta ut disken. Dessutom skulle malwaret ha högre rättigheter på datorn än vad Windows kärna har, så den kan kommunicera med nätverket osv helt transparent.
Att det skulle vara ofarligt bara för att det kräver adminrättigheter är i mina ögon långt ifrån sant. Det blev ju (med all rätta) ganska stort rabalder om Intels liknande säkerhets hål i deras "Management Engine" i november förra året.

Jag har inte ändrat min åsikt sedan mitt första inlägg (#5 i tråden), utan försöker bara vara någorlunda neutral, typ devil's advocate. Allt detta verkar väldigt skumt och lurt, och hur det än är med dessa (påstådda) säkerhetshål så känns det extremt oprofessionellt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

lukta mycket "sponsored by Intel" det där.

Rimmar ändå ganska bra med Intel påståenden om AMD Treadripper som tidigare kommit fram. Om Intel på något sätt är involverad vill jag dock lämna osagt.. Kan lika gärna vara ett par sura Intelfanboys som är ute och sprider påståenden eller riktiga exploits som hittats men sagda fanboys vill att andra ska utnyttja. För varför annars skulle de ge enbart 24h för AMD att granska dessa djupare innan man bokstavligen ger ut en karta över hur man hittar till sagda exploit? Oberoende luktar detta ren och skär amatörism.

Skrivet av anon159643:

Jag betvivlar att vdn på Intel har beodrat något, men det finns mängder av anställda som kan ta egna inivativ på sin fritid.

Som de beter sig så skulke jag gissa detta, det skulle också vara någon som vill se en kortvarig dipp på aktierna.

Sedan självklart har både amd och intel en drös säkerhetshåll i deras processorer, vi lär få se dessa länge. Men det är skillnad på hur man framför dem..

Skickades från m.sweclockers.com

Eller supportrar till ett företag.. en grupp som sagda företag har väldigt lite inflytande över. Tror nog det är den mest logiska slutsatsen att det är någon ur denna grupp som ligger bakom det hela.. för inte är det direkt en professionell person som gjort detta.

Skrivet av THB:

Så en så pass stor nyhet om 13 allvarliga säkerhetsrisker skall inte tas upp av Swec för att det handlar om AMD?

Är det vad du får ut av kommentarerna?

Skrivet av Garderoben:

Intressanta kommentarer här.

Intel säkerhetshål = Dåligt företag, hur har det kunnat hända, bojkotta!
Amd säkerhetshål = Häxjakt, Varför skriver Sweclockers om sånt här? Intel did it!

Man ska givetvis vara kritisk men börjar nästan bli dagisnivå på vissa grejer och rent utav foliehatt varning.

Ruggigt fult att bara ge dom 24 timmar dock inget snack om saken att man är ute efter att skada AMD.
Måste ju vara säkrare för alla att låta AMD kommentera & åtgärda dessa problem om möjligt innan man går public.

Läs vad folk skriver. Det är HUR DENNA NYHET förmedlas av personerna ifråga som gör att man börjar ana oråd. Inte att man hittat problem med AMD. Dokumenten ifråga är tafatt skriva med väldigt vaga påståenden samt så skriker de bara amatörism. Med andra ord så SKA MAN vara skeptisk.

Skrivet av ddelin:

Baserade i Tel Aviv. Hmmm.... Säkert ett sammandräffande.

Proxy my dude. Dessutom varför skulle det vara problem om de vore lokaliserade i Tel Aviv?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Nu tar du dock i lite för mycket; de påstår väl ändå inte att det inte går att reproducera?

https://motherboard.vice.com/en_us/article/kzpm5x/amd-secure-...
https://twitter.com/dguido/status/973628933034991616

Jag var inne och kollade.

Här är alltså en person som har haft en intervjuv med detta företag. På Motherboard artikeln är det exakt samma retorik som amdflaws använder också. På twitter påstår han sig fått hemliga rapporter m.m.

Frågar du mig är han med i denna cirkus och får säkert betalt för det.

Jag väntar och hör vad AMD och lite mer seriösa aktörer har att säga om detta.

Just nu är denna rapport lika mycket bull som om jag skulle ladda ner ett virus och medvetet köra det på min intel dator och sen försöka skylla på det på att det sitter en intel cpu i datorn.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd

Varje Exploit kräver att någon får Adminrättigheter på enheten för att genom föra detta, Då kan man ställa sig frågan om inte samma sak eller värre kan hända på Intels system eller någon annans? Asså när någon annan har lyckats få Admin på ditt system så är du rätt så körd ändå, det är sådant här som antivirus och operativsystem skall motverka först och främst och med tanke på att dem bara gav AMD 24 timmar att bekräfta eller motbevisa dem är väldigt lömskt och endast ute efter att skada AMD. Intel fick flera månader på sig av Google, den här Telaviv företaget har en enda agenda och det är att få se Intel att se bättre ut.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

@Thomas: Jag håller helt med. Jag tror bara inte att det är ett problem som är begränsat till AMD... Dessa "utility"-processorer måste bort.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja be redaktionen att vara en gnutta mer källkritiska innan publicering av artiklar som ofta nära speglar det som bubblar på social media. Tycker det har varit på tok för mycket spekulativa artiklar som inte tillför något nyhetsvärde jämfört med andra kanaler, detta är ett ypperligt exempel.

Säkerhetshål eller ej spelar ingen roll, rapportera fakta, inte om andras spekulationer.

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Googlade "Viceroy CTS labs" hittade detta:
https://viceroyresearch.org/2018/03/13/amd-the-obituary/

Något med hela rapporten luktade surt, svårt att sätta fingret på vad det var men AMDflaws.com var ändå en ganska bra giveaway.

We believe AMD is worth $0.00 and will have no choice but to file for Chapter 11 (Bankruptcy) in order to effectively deal with the repercussions of recent discoveries.

😅 då vet man motiv iallafall

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Detta va inte bra, se hur mycket prestanda Amd tappar när säkerheten täppa till.

Varför häxjakt på Intel när Amd har säkerhetsbrist?
Folk verkar gissa sig till mycket här.

Läs vad deras "White paper" beskriver så ser man fort VARFÖR man ska vara skeptisk.

Skrivet av _Merc_:

förutom att dem kräver att du har admin eller ett modifierat bios. Fake news.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu fungerar "fake news" inte så. Även om man kräver admin eller modifierat bios så är det ändå ett säkerhetshål. Alltså icke fake news även om överdriven nyhet.

Allt pekar på att det är några tjommar som försöker sprida skit på AMD för någon anledning. Antingen för att influera aktier eller bara för att trolla. Oberoende så är det oseriöst och därför ska det tas med skeppslaster med salt.

Skrivet av Gruarn:

Hur tusan skall man då tolka följande, menar du? Vad är det som inte är fakta?

Haha. Man framför åsikter som fakta och försöker påstå att det är fakta men ändå är det inte fakta för det är åsikter men det är för jävligt ändå? Så fungerar dock inte forskning. Man kan inte påstå att man gjort forskning i ett ämne genom att föra fram sina egna åsikter och sedan försöka sitta på stängslet med ett ben på vardera sida genom att påstå att allt man för fram är åsikter. Det är oseriöst och pajasfasoner. Skulle jag gå in till min gamla professor i IT vid Lund Universitet med ett sådant påstående så skulle han riva mitt arbete mitt i tur.

Skrivet av anon200632:

Japp, amd jobbar nog nu på att täppa till detta med.

Nej? AMD jobbar att verifiera detta fortfarande.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Eller supportrar till ett företag.. en grupp som sagda företag har väldigt lite inflytande över. Tror nog det är den mest logiska slutsatsen att det är någon ur denna grupp som ligger bakom det hela.. för inte är det direkt en professionell person som gjort detta.

Rent hårdvarumässigt så kan man utesluta privatpersoner, inte många här på sweclockers har en Epic och knappast någon skulle köpa den för för att skada AMD. Visst finns det rika privtpersoner, men de har ofta något som kallas för liv.
Det ligger allt en affärsverksamhet bakom, där det finns väldigt många aktörer som kan vara skyldiga.
Sedan tror jag som sagt att de har hittat säkerhetsbrister, annars är det givit att det skulle slå tillbaka och så dum är ingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Tråkigt men inte oväntat att AMD gör en miss som den här.

Exakt vadå för miss? Att man inte har skydd emot om användaren själv flashar obskyr BIOS i sitt system? Eller ger adminrättigheter till skumma eller okända personer?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Jag ifrågasätter inte sårbarheternas riktighet utan endast hur allt skötts och presenterats.
Jag tror att en chefsekonom på företaget som även är medgrundare och Managing Director av ett kapitalbolag med hedgefonder har använt detta till att tjäna pengar.
Jag tror ingen privatperson behöver vara orolig att drabbas av dessa sårbarheter.
Jag tror inte företag behöver vara speciellt oroliga om de har sunda rutiner.
Innan de tekniska dokumenten är tillgängliga så är det svårt att vara helt säker men då admin krävs så minskar risken.

Läxan till AMD är att hårdare kontrollera hela ledet från sydbrygga till arm integration och kanske t.o.m sköta den biten själv.

Permalänk
Medlem

Sköna är de ändå Intel haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Googlade "Viceroy CTS labs" hittade detta:
https://viceroyresearch.org/2018/03/13/amd-the-obituary/

Något med hela rapporten luktade surt, svårt att sätta fingret på vad det var men AMDflaws.com var ändå en ganska bra giveaway.

Företag med gmail adresser känns alltid lika förtroendeingivande.
viceroyresearch@gmail.com
https://viceroyresearch.org/contact/
Om de använder en gmail adress så varför inte skapa ett kontaktformulär så ingen ser det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Rent hårdvarumässigt så kan man utesluta privatpersoner, inte många här på sweclockers har en Epic och knappast någon skulle köpa den för för att skada AMD. Visst finns det rika privtpersoner, men de har ofta något som kallas för liv.
Det ligger allt en affärsverksamhet bakom, där det finns väldigt många aktörer som kan vara skyldiga.
Sedan tror jag som sagt att de har hittat säkerhetsbrister, annars är det givit att det skulle slå tillbaka och så dum är ingen.

Privatpersoner som genom jobb eller bekanta fått sina händer på en Epyc är inte ovanligt. Finns ett par sådana i detta forum exkluderat moderatorer. Det inkluderar även egenföretagare och dylikt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Tar detta med en oljetanker salt med tanke på att det kommer från "intelclockers" oerhört välkända källkritik när det gäller en viss tillverkare.
Sen får vi se om det ligger något i det eller om det bara är BS för att misscreditera ovan nämnda tillverkare, det återstår att se.

"intelclockers" redaktion vad gäller "nyheter" är i samma kategori som aftonbladet numera,
lika trovärdiga som "toms hardware", verkar göra det mesta för att misscreditera en viss tillverkare till förmån för två andra.

Tog bort fult ord /mod
Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem

Oavsett vem som ligger bakom så har detta fått mig att besluta mig för att köpa Ryzen 2 när det beger sig.

Permalänk
Medlem

Viceroyresearch som ligger bakom detta är stämda på alla kontinenter för att hitta på saker för att sänka aktiekutser..
https://www.moneyweb.co.za/in-depth/investigations/viceroy-un...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Läs vad deras "White paper" beskriver så ser man fort VARFÖR man ska vara skeptisk.

Nu fungerar "fake news" inte så. Även om man kräver admin eller modifierat bios så är det ändå ett säkerhetshål. Alltså icke fake news även om överdriven nyhet.

Allt pekar på att det är några tjommar som försöker sprida skit på AMD för någon anledning. Antingen för att influera aktier eller bara för att trolla. Oberoende så är det oseriöst och därför ska det tas med skeppslaster med salt.

Haha. Man framför åsikter som fakta och försöker påstå att det är fakta men ändå är det inte fakta för det är åsikter men det är för jävligt ändå? Så fungerar dock inte forskning. Man kan inte påstå att man gjort forskning i ett ämne genom att föra fram sina egna åsikter och sedan försöka sitta på stängslet med ett ben på vardera sida genom att påstå att allt man för fram är åsikter. Det är oseriöst och pajasfasoner. Skulle jag gå in till min gamla professor i IT vid Lund Universitet med ett sådant påstående så skulle han riva mitt arbete mitt i tur.

Nej? AMD jobbar att verifiera detta fortfarande.

Hur vet du detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Rent hårdvarumässigt så kan man utesluta privatpersoner, inte många här på sweclockers har en Epic och knappast någon skulle köpa den för för att skada AMD. Visst finns det rika privtpersoner, men de har ofta något som kallas för liv.
Det ligger allt en affärsverksamhet bakom, där det finns väldigt många aktörer som kan vara skyldiga.
Sedan tror jag som sagt att de har hittat säkerhetsbrister, annars är det givit att det skulle slå tillbaka och så dum är ingen.

"Så dum är ingen.." Nej då. Folk tenderar inte vara dumma eller? Det är väl därför de menar att allt de skriver är en åsikt och försöker dubbelgardera sig?

Sedan har dessa filurer även varit i blåsväder tidigare där de försökt trycka ned värdet på aktier.. Men det kanske också ska ignoreras? För ingen är "så dum"?

Skrivet av anon200632:

Hur vet du detta?

Att AMD jobbar med att verifiera problemet? Står tidigare i kommentarstråden.

Skrivet av TurboFreak68:

Deras uttalande,

Updates:
CNBC Reporter was to discuss the findings of the CTS Labs report

He provided an update saying it is no longer happening

AMDs Statement via AnandTech:

At AMD, security is a top priority and we are continually working to ensure the safety of our users as new risks arise. We are investigating this report, which we just received, to understand the methodology and merit of the findings

Second AMD Statement via AMD IR:

We have just received a report from a company called CTS Labs claiming there are potential security vulnerabilities related to certain of our processors. We are actively investigating and analyzing its findings. This company was previously unknown to AMD and we find it unusual for a security firm to publish its research to the press without providing a reasonable amount of time for the company to investigate and address its findings. At AMD, security is a top priority and we are continually working to ensure the safety of our users as potential new risks arise. We will update this blog as news develops.

Detta är personerna som ligger bakom detta CTC Labs aka Viceroy

https://www.moneyweb.co.za/in-depth/investigations/viceroy-un...

Vad då gör en miss? Detta är ett påhopp för att sänka deras aktie och fler som är i säkerhets branschen uttalar sig om detta fejk företag.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Linus Torvalds skriver lite kring detta.
https://plus.google.com/+LinusTorvalds

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Japp, amd jobbar nog nu på att täppa till detta med.

Det hoppas vi verkligen inte!
Du vill väl kunna köra dina egna drivrutiner och program på datorn du köpt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Exakt vadå för miss? Att man inte har skydd emot om användaren själv flashar obskyr BIOS i sitt system? Eller ger adminrättigheter till skumma eller okända personer?

Allt ovan. Grova missar.

Kommer rekommendera folk att tänka till mer än tre gånger innan de köper AMD kan jag lova.

Permalänk
Medlem

Det är bara att gratulera, Sweclockers. Ni tjänar bra på sidvisningarna som detta ger. Bravo. Vet inte vad som är värst, det minst sagt skumma företaget som påstår detta, eller ni som publicerar skitsnacket.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Allt ovan. Grova missar.

Kommer rekommendera folk att tänka till mer än tre gånger innan de köper AMD kan jag lova.

1. Liknande saker finns på Intel.

2. Om dessa saker är ens riktiga kryphål så måste man ändå ha fysisk tillgång till ens dator i många fall för att driva igenom majoriteten av dessa.

Så kommer du att tänka till tre gånger angående Intel också? Faktum är att de som kommit med dessa påståenden har tidigare gjort liknande påståenden för att driva aktier i botten. Så du tycker alltså att dessa är trovärdiga?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Linus Torvalds skriver lite kring detta.
https://plus.google.com/+LinusTorvalds

"Linus Torvalds
I refuse to link to that garbage. But yes, it looks more like stock manipulation than a security advisory to me."

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.