Permalänk

Appar Windows 10 Pro

Hej
Har uppdaterat till WIN10Pro. Detta för att jag skulle få tillgång till appar utanför Windows Store. Detta funkar likväl inte. Har försökt installera bl.a. Google Chrome men installationen hindras av Defender hela tiden. Detta gäller vad än jag försöker installera. oerhört irriterande. Någon som har tips? Har försökt stänga av defender samt försökt godkänna apparna i defenders program. Men inget hjälper.

Permalänk
Skrivet av carlafasth:

Hej
Har uppdaterat till WIN10Pro. Detta för att jag skulle få tillgång till appar utanför Windows Store. Detta funkar likväl inte. Har försökt installera bl.a. Google Chrome men installationen hindras av Defender hela tiden. Detta gäller vad än jag försöker installera. oerhört irriterande. Någon som har tips? Har försökt stänga av defender samt försökt godkänna apparna i defenders program. Men inget hjälper.

förstår inte riktigt va du menar appar utanför windows store? alltså du menar win32 program ??? hur stoppas dem va kommer för felmeddelande? defender brukar inte hindra ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlafasth:

Hej
Har uppdaterat till WIN10Pro. Detta för att jag skulle få tillgång till appar utanför Windows Store. Detta funkar likväl inte. Har försökt installera bl.a. Google Chrome men installationen hindras av Defender hela tiden. Detta gäller vad än jag försöker installera. oerhört irriterande. Någon som har tips? Har försökt stänga av defender samt försökt godkänna apparna i defenders program. Men inget hjälper.

Du kan även kolla här på denna post https://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/protect_def...

Permalänk

Appar, program.

@Duckface21: Hej

Menar att jag bara kan installera program genom Windows Store.
Allt jag laddar ner via webben typ Google Chrome , Audacity, ja vad som helst, datorn laddar ner men när jag ska installera programmet hindras det av Windows Defender. Har aldrig varit med om detta tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlafasth:

@Duckface21: Hej

Menar att jag bara kan installera program genom Windows Store.
Allt jag laddar ner via webben typ Google Chrome , Audacity, ja vad som helst, datorn laddar ner men när jag ska installera programmet hindras det av Windows Defender. Har aldrig varit med om detta tidigare.

Gå Inställningar -> Appar -> Appar och Funktioner -> på denna sida kan du hitta en ruta Tillåt alla appar från varsomhelst.

Den är mest troligen inställd att endast tillåta appar från Store eller ge varningar innan installationer.

Rutan under Installera appar.

Permalänk
Skrivet av carlafasth:

@Duckface21: Hej

Menar att jag bara kan installera program genom Windows Store.
Allt jag laddar ner via webben typ Google Chrome , Audacity, ja vad som helst, datorn laddar ner men när jag ska installera programmet hindras det av Windows Defender. Har aldrig varit med om detta tidigare.

oki inget jag varit med om mycket troligt pg av att jag aldrig använder defender allt de inaktiverar jag

Permalänk
Medlem

@carlafasth: Säker på att du inte installerat Windows 10 S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Overwatch:

@carlafasth: Säker på att du inte installerat Windows 10 S?

Sannolikheten är att han har en Surface med Windows 10 S som han uppgraderat till Pro nu.

Men man måste därefter ändra i kontrollpanel för att installera program från övriga håll precis som tidigare nämnt i tråden.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Gå Inställningar -> Appar -> Appar och Funktioner -> på denna sida kan du hitta en ruta Tillåt alla appar från varsomhelst.

Den är mest troligen inställd att endast tillåta appar från Store eller ge varningar innan installationer.

Rutan under Installera appar.

https://s10.postimg.org/catdumcwn/2018-03-17_3.png

Vad har du för utseende på Windows menyerna, och hur får jag det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Vad har du för utseende på Windows menyerna, och hur får jag det?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en egen gjort thema i Windows som jag har.

Färger kan du ändra under Inställningar -> Anpassning -> Färger

Permalänk

Har Tillåt alla appar från varsomhelst.
Spärras av defender ändå.

"Din organisation använde Windows Defender programreglering för att blockera denna app
C:/Users/carla/Download/ChromeSetup.exe står det.

Det är HOME s uppgraderard till Pro.
Går det att avinstallera Defender och använda installera ett annat virusprogram?
Blir fan helt galen!!
Går inte att anbända chromecast heller då inte Google Chrome är installerat.

Skickades från m.sweclockers.com