Hur starta windows 10 med sämre skärm?

Permalänk
Medlem

Hur starta windows 10 med sämre skärm?

Hej
en skärm pajjade så fick plocka in en äldre skärm.
problemet är att windows 10 körde i 1080 på skärmen som gick sönder nu när jag sätter in gammelskärmen som bara stödjer 1050 så slocknar bilden och kommer nån text om hz frekvens osv endast som skärmen visar.
Den stödjer inte den högre upplösningen.
men hur kommer jag in i tex felsäkert läge eller nått så jag kan ändra till lägre upplösning?
F8 verkar inte fungera som det gjorde i 7an och jag lyckas in googla fram nått vettigt svar.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det är shift+f8 i windows 10 av någon anledning. Du kan även prova ctrl+shift+win+B för att nollställa GPU-drivern när du är inne i windows

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hej
en skärm pajjade så fick plocka in en äldre skärm.
problemet är att windows 10 körde i 1080 på skärmen som gick sönder nu när jag sätter in gammelskärmen som bara stödjer 1050 så slocknar bilden och kommer nån text om hz frekvens osv endast som skärmen visar.
Den stödjer inte den högre upplösningen.
men hur kommer jag in i tex felsäkert läge eller nått så jag kan ändra till lägre upplösning?
F8 verkar inte fungera som det gjorde i 7an och jag lyckas in googla fram nått vettigt svar.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@Oneone
@Printscreen
Tack för era svar, det löste sig dock före med att jag hittade en 1080p skärm liggandes men bra att komma ihåg till nästa gång

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc