2st SSD 850/500GB till en SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Haha du är en av dem som gör det här forumet så roligt Tack! Vart du får krav från vet jag inte men jag säger att det är möjligt att prestanda blir bättre av Raid0.

Att du inte ser samband mellan två spel som bygger på open world är ungefär lika faktaresistent som valfri sverigedemokrat och logik. För det är som sagt mycket smartare att hänvisa till ytterligare ett spels respons då det passar dig istället

Haha ojoj en känslig nerv någonstans? Det säger sig självt att när folk inte förstår hur saker och ting fungerar så tittar man också sällan på alla tänkbara lösningar. Ett system med lite RAM kommer behöva swappa mycket mot disk och då rekommendationen för spelet säger 16-24GB RAM (or more) så säger det sig självt att spelet istället blir väldigt diskintensivt. Men du med flera spär på myten i brist på kunskap utan att ens vara intresserad av att testa. Texturer och meshar är väldigt hårddiskintensivt när de inte får plats i RAM.

Men men, nog om detta nu. Tror nog TS gör som han känner bäst nu.

Tonen har onekligen förändrats hehe, du är en riktig skojare. Självutnämnd expert som sällan kan styrka sina ståndpunkter.

Är väl ganska uppenbart att man uppgraderar ram istället för att inhandla extra ssd's för att köra från disk. Allt annat är helt enkelt en felkonfigurerad dator för ens behov. Du har alltså listat ut att OP har prestandaproblem, eller inte har nog med ram, för jag såg inga specifikationer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Tonen har onekligen förändrats hehe, du är en riktig skojare. Självutnämnd expert som sällan kan styrka sina ståndpunkter.

Är väl ganska uppenbart att man uppgraderar ram istället för att inhandla extra ssd's för att köra från disk. Allt annat är helt enkelt en felkonfigurerad dator för ens behov. Du har alltså listat ut att OP har prestandaproblem, eller inte har nog med ram, för jag såg inga specifikationer?

Oroa dig inte, Swec är inte ett forum som samlar den stora kollektiva kunskapen direkt.

Nu vet vi egentligen inget om systemet ifråga och det enda jag sagt är att man kan få förbättrad prestanda i Xplane men även många andra spel med Raid0. Detta är jag fullt övertygad om eftersom jag använder raid0 själv och skulle aldrig få för mig att gå tillbaka till singulardisk så länge det är över Sata interfacet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Oroa dig inte, Swec är inte ett forum som samlar den stora kollektiva kunskapen direkt.

Nu vet vi egentligen inget om systemet ifråga och det enda jag sagt är att man kan få förbättrad prestanda i Xplane men även många andra spel med Raid0. Detta är jag fullt övertygad om eftersom jag använder raid0 själv och skulle aldrig få för mig att gå tillbaka till singulardisk så länge det är över Sata interfacet.

Skickades från m.sweclockers.com

Munnen glappar...