Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

@SunQ: Systemet i Nordstan är fantastiskt. Du bor ju i Stockholm, så du har ju det snäppet bättre p.g.a. PK-huset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Spännande! Beställt på nätet eller hittat ett väldigt bra systembolag?

Det bästa med systembolaget är att alla är väldigt bra. Kolla när ölen släpps på https://systembevakningsagenten.se . Ring eller åk in till ditt lokala bolag och beställ all öl du vill ha, frakten är gratis.

I vissa fall är det bara "vinkällarbutikerna" som får en del släpp, men då brukar det samtidigt släppas ett antal flaskor/burkar på systembolagets websida. Även där med gratis frakt till valfritt bolag.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@SunQ: Systemet i Nordstan är fantastiskt. Du bor ju i Stockholm, så du har ju det snäppet bättre p.g.a. PK-huset.

hehe, ja det i Nordstan är lite för långt bort...
Men PK-huset brukar jag titta förbi lite nu och då. Dock lite dålig på att hålla koll på roliga releaser. Måste bli bättre på det framöver.

Skrivet av coll:

Det bästa med systembolaget är att alla är väldigt bra. Kolla när ölen släpps på https://systembevakningsagenten.se . Ring eller åk in till ditt lokala bolag och beställ all öl du vill ha, frakten är gratis.

I vissa fall är det bara "vinkällarbutikerna" som får en del släpp, men då brukar det samtidigt släppas ett antal flaskor/burkar på systembolagets websida. Även där med gratis frakt till valfritt bolag.

Har beställt en del via bolagets hemsida men har aldrig riktigt haft koll på releaser, men ska kolla upp den sidan du länka, tack!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Lite uppgradering av altan. Nu känner jag mig rätt så komplett (har en utegrupp sedan tidigare).

Weber Genesis II (miniversionen men den är ändå rätt stor).
Köpte även till grillset, borste och överdrag (fick dock fel fodral levererat så det blir till att ringa imorgon).

Dynlåda att förvara kuddarna till min utegrupp. Det går inte se på bilden men den är ENORM. Rymmer en familj på fyra-fem personer. Har en påse i sig med dragkedja, vilket gör att den klarar regn ovanligt bra.

Permalänk
Medlem

acer xf27hua
4444kr från cdon bra bild och färger, inga döda pixlar dock lite backlightbleed

Permalänk

Köpte lite nya delar till datorn. Eller rättare sagt köpte delar till en ny dator
Glömde att ta bild på chassiet så det får ni tyvärr titta på hos t ex inet eller komplett. Det är ett Fractal Design Define C Black med plåtsida.
Övriga delar har jag i alla fall bild på:

Lär mig aldrig hur man gör när man lägger in bilder och liknande.
Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem

Äntligen, var svår att finna till ett bra pris på under 4 000 spänn.
Hade kunnat valt 7800x serien men med en enda feature nämligen endast 28 PCI-E banor och det spelar enormt roll.
Men nu är man framtidssäker - 4K Gaming, 4K Gaming SLI, 40 PCI-E banor och 3D-Rendering.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Suröl

Jag köpte en back suröl ja
bild på bärsen

En blandning av champagne och öl skulle jag säga.

Lite av det suraste laget men passar bra en solig dag.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad den förra ägaren till bilen hade gjort med alufälgarna som kom med bilen från början, men det var mer trottoarskrap i dem än vad det var ren fälg kvar.

Därför fick det bli en ordentlig uppgradering av både fälg och däck, det föll till sist på Sparco Assetto Gara 16" i brons, samt Continental ContiPremiumContact 5 (uselt namn på ett par däck, alltså). Precis hunnit smälla på allt på fina lilla bilen, men jag är ruggigt nöjd såhär i efterhand. Min bil är inte alpinvit utan en lite gräddigare vit, och jag var rädd för att det skulle skära sig, men det ser väldigt bra ut tycker jag själv.

Däcken är också fenomenala, fick ett helt annat grepp i asfalten och bromssträckan är BETYDLIGT kortare, märkte jag i den första korsning jag kom fram till och det tog tvärstopp, haha.

Nu återstår det bara en ordentlig tvätt invändigt och utvändigt, haha. Bilen ser inte jättebra ut efter vintern, och fåglarna har vaknat ser jag också.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

@Krabbtumme: smakfull kombo, riktigt snyggt. På med lite däckglans och ta foton och spara! (kul att se om 10 år typ)!

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

@Krabbtumme: smakfull kombo, riktigt snyggt. På med lite däckglans och ta foton och spara! (kul att se om 10 år typ)!

Haha, visste inte ens att något så specifikt som däckglans existerade, men självklart var det en grej.

Ska kolla upp detta, tack!

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Inaktiv

Har bara slitit upp dem som hastigast och inte dragit kablar eller annat bös!

24" gsync predator bredvid till höger, min nya ögonsten 32" predator Z321QU från Inet såklart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Har bara slitit upp dem som hastigast och inte dragit kablar eller annat bös!

24" gsync predator bredvid till höger, min nya ögonsten 32" predator Z321QU från Inet såklart!

https://i.imgur.com/ViasngJ.jpg

Demon Hunter master race

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Inaktiv

@sweisdapro: Det är smaskens!

Permalänk
Medlem

@anon131444: dock ser det tyvärr ut som om du tillhör de däringa Alliance scum...

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Inaktiv

@sweisdapro: Ja tyvärr, jag blev baitad att byta över då ett gäng kompisar började. Sedan försvann dem som månadslönen när jag väl kom in i det! Funderar på att byta över

Permalänk
Medlem

@anon131444: låter sunt

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Kände att jag behövde något nytt att samla på, så det blev ett litet spontanköp

Ryggarna snyggt uppställda!
Nu har jag bara 8 kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Köpte två lite rejälare ficklampor, trött på att ständigt använda telefonen att lysa med

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Nästan ett helt nytt system Avvaktar lite med grafikkortsköp.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en racercykel nu till våren, modell Trek Émonda ALR 5 (och ja, reflexerna på hjulen var det första jag plockade bort...).

Bjuder även på en bild från i lördags när jag var på premiärtur

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Blev ett kort teleobjektiv, Sigma 85/1.4

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

https://farm1.staticflickr.com/979/26810023867_c1e39e0ea1_k.jpg

Köpte två lite rejälare ficklampor, trött på att ständigt använda telefonen att lysa med

Schysst skärpedjup på bilden, är den tagen med mobil?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Schysst skärpedjup på bilden, är den tagen med mobil?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej Canon EOS 70D + 70-200mm IS

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Nej Canon EOS 70D + 70-200mm IS

Haha ok 🤣
Det förklarar det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Netflix & chill?

Nej

Nokia & Grill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullus:

Haha! Tack för dagens skratt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Först lite smörjning, sen ska den köras upp i häcken!

Edit: Jag menade såklart:
Jag har min egen sti(h)l!

Sti(h)ligt
Permalänk

Var och köpte "ny" bil igår, riktigt nöjd än så länge.