Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

DAC med extern strömförsörjning

Permalänk
Medlem

DAC med extern strömförsörjning

Köpte nyligen en amp som visar hur mycket elektriskt oljud min nuvarande FiiO E10k släpper igenom från USB-uttaget, så jag söker en DAC som strömförsöjs externt (inte via USB). Skriv vad du säljer och vad du kan tänkta dig sälja det för. Håller mig dock helst under 2000kr. Kan hämta upp inom Luleå, annars står jag för frakten.

Om DAC:en har flera digitala inputs så kan jag tänka mig att pröjsa lite extra.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

Det där är ett tecken på en dåligt designad förstärkare med låg PSRR. Låt mig gissa: Kina-röris? Jag föreslår att du byter ut denna i stället för DAC:en. Extern strömförsörjning behöver inte lösa dina problem, det kan krävas total galvanisk isolering (eget vägguttag samt optisk digital överföring till DAC:en). Som sagt, byt förstärkare i stället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleidoskop:

Det där är ett tecken på en dåligt designad förstärkare med låg PSRR. Låt mig gissa: Kina-röris? Jag föreslår att du byter ut denna i stället för DAC:en. Extern strömförsörjning behöver inte lösa dina problem, det kan krävas total galvanisk isolering (eget vägguttag samt optisk digital överföring till DAC:en). Som sagt, byt förstärkare i stället.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta var jag inte medveten om. Kina-röris? Möjligtvist, det är en Little Dot I+ med två styckna "Valvo 6CQ6", köpt begagnad här på Sweclockers. Om jag kopplar allt genom min laptop istället så hörs inget oljud, men jag antar att ampen ska kunna filterara bort det?

Permalänk
Medlem

Jag har en o2 + odac, den går ju att köra på batteri om så önskas med du är kanske bara intresserad av själva dacen och inte hörlursförstärkaren. Kör på 1x och 2,5x gain och alu vred.

Svart chassi med bambu framsida
http://www.headnhifi.com/o2-odac-combo

Visa signatur

Blank