Permalänk

Bitfenix recon krånglar psu?

Hej allihopa ! Det är så att jag under en hyfsat lång period spelat mycket datorspel utan några problem. Nu helt plötsligt dök ett problem upp som får mig att tappa lusten för att sitta vid datorn längre. Helt random så brukar min "bitfenix recon" krångla en liten display som kontrollerar fläktarna på chassit.
Den kan slå av helt plötsligt och när den gör det så slår den även med båda takfläktarna samt cpu kylningen och fläkten tillhörande. Bitfenix displayen blir som svag ibland som att den får för lite ström sen går den igång igen med full kraft.
Detta problem är väldigt irreterande när man te.x spelar fortnite med vännerna så måste man hitta en ursäkt att hoppa ut mitt i allt för att cpu temperaturen stiger. ibland så kan bitfenix displayen bli svag eller lysa konstigt typ som glapp.
Jag misstänker att det är psu men jag tar det som sista utväg då jag är rädd att jag öppnar upp allt sen inte kan sätta tillbaks allt. Datorn funkar i sig som den ska endast den delen krånglar, Kan det vara något virus ? Vet att jag har nåt program spökande som jag inte kan få bort men kan den verkligen styra lilla skärmen på chassit?
Jag är väldigt tacksam för svar då jag aldrig kan få något gjort på datorn längre gällande allt!