Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Rutor i Win10 som inte vill försvinna

Permalänk

Rutor i Win10 som inte vill försvinna

Hej,
Jag har fått problem med en efterhängängsen ruta i Windows 10 som inte vill försvinna. Har provat att återställt datorn och tom formaterat om men det hjälper inte rutan kommer tillbaks oavsett. Den lägger sig ovanför alla andra program och går inte bli av med. Har försökt att googla mig fram men har inte haft någon framgång. När rutan väl kommer fram så kan jag inte skriva något heller. Är det någon som har några tips? Har kört fast totalt.

https://imgur.com/a/hJb2U7I

https://imgur.com/a/LDuj7lz

Permalänk
Avstängd

Picture in Picture. Se ifall din skärm har satt på det.

Permalänk
Skrivet av SneakyCandy:

Picture in Picture. Se ifall din skärm har satt på det.

Har ingen sådan funktion på skärmen och det här "fenomenet" gör att jag inte kan skriva eller öppna några program. Så fort jag högerklicka på tex Chrome så kommer jag in på egenskaper.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

är det alt+tabb rutan?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

är det alt+tabb rutan?

Ja och den vill inte försvinna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leffe2000:

Ja och den vill inte försvinna.

Skickades från m.sweclockers.com

Testa koppla ur ditt tangentbord och använd mus för att navigera runt?

Permalänk
Skrivet av SneakyCandy:

Testa koppla ur ditt tangentbord och använd mus för att navigera runt?

Har provat med det utan resultat. Har provat tre stycken olika tangentbord. Får samma resultat även om jag bara har musen ikopplad. Har även provat med olika möss.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leffe2000:

Har provat med det utan resultat. Har provat tre stycken olika tangentbord. Får samma resultat även om jag bara har musen ikopplad. Har även provat med olika möss.

Skickades från m.sweclockers.com

Så när du återställde datorn så kom alt-tab rutan upp omedelbart eller kom den efter en stund?

Permalänk
Skrivet av SneakyCandy:

Så när du återställde datorn så kom alt-tab rutan upp omedelbart eller kom den efter en stund?

Ibland så har den kommit direkt eller så har den dykt upp efter en stund

Skickades från m.sweclockers.com