Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Min åsikt. Det finns väldigt förenklat två typer av användare: De som gillar iOS och de som hatar. Vi som hatar iOS kör det som idag är det bästa alternativet, inte för att vi älskar Android utan för att det är vårt enda val.

Listan på vad jag ogillar med iOS är hur lång som helst, som att Apple vill att man ska göra allt på deras sätt och låser in så man ej kan konfigurera, programmera sina egna appar enkelt och sprida till polare utan blanda in någon extern part. -Men hallå, det gjorde jag för 15 år sedan på min Sony Eriksson telefon. Jag vill min nya telefon ska vara bättre för oss tekniker än en som snart närmar sig 20år.

Förutom det en inlåst standard som används av ett företag eller ett mer öppet som används av flera.

Hårdvarumässigt gör Apple bra telefoner, lite dyra, men ändå bra. Det ryktas att de kommer göra billigare modeller. Inom Android är det likadant att de dyra ej är prisvärdiga.

Det jag tycker är konstigt att enligt flera källor är iPhoneX världens mest sålda telefon och jag undrar vad folk gör med sina telefoner eftersom de behöver ha en för 10 000kr?
https://www.svd.se/apples-iphone-x-blev-varldens-mest-salda
Alltså jag förstår varför vissa och t.o.m många köper en iPhoneX, men en 10 000kr telefon är världens mest sålda, är världens folk så otroligt rika?

Jag tror det mångt och mycket beror på att våra smartphones ersatt så många andra prylar att det inte blir så dyrt om man räknar på den totala kostnaden på ”teknik” istället för kostnaden för enskild pryl.

Istället för att som 2008 köpa en mp3-spelare, en kamera osv har vi allt i samma pryl och totalkostaden kanske blir ungefär samma då som nu. Många har ju dessutom ersatt sin dator med sin mobil. Sen (iaf för mig) så är mobilen den enhet jag använder mest i antal timmar, så räknat per timme är enheten inte min dyraste pryl. Har dock inte en iphone x utan har en nästan lika dyr lur.

Även telefoni har blivit billigare. Tror att för cirka 4 år sen betalade jag 249 kr per månad för mitt telefonkabbonemang och nu betalar jag 99 kr för ett som är mycket likt i samtal och surf. Det ger mig 150 kr sparat per månad, eller 3 600 kr räknat på 24 mån som jag kan lägga på själva telefonen än abbonemanget.

Sen är ju världen i högkonjuntur just nu och folk tenderar att lyxa till det när de känner att ”det går bra nu”.

Förstår dock inte varför folk går runt och känner hat mot iOS. Så illa är det väl ändå inte...?
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon159643 @drakelito

Roade mig nu på morgonkvisten att göra en liten uträkning. Jag kollade upp hur mycket jag använt min mobil de senaste 7 dagarna och tog genomsnittet av det. Jag räknade inte med bakgrundsanvändning förutom för spotify och podcasts då dessa appar används när de är i bakgrunden. Jag valde även att ta bort användning av OneDrive eftersom jag ibland låter den appen vara igång med displayen på bara för det går snabbare att synka då (den används alltså passivt av mig)...

Som synes har mobilen hittills kostat mig cirka 10 kronor i timmen. Dyrt? Ptjaeee, jag vet inte. Den har som sagt ersatt min kompaktkamera som annars då hade kostat 2000-3000 kronor bara den och jag fotar tydligen 3 timmar i veckan (om jag nu alltid skulle haft med mig den och tagit alla bilder med den). Det hade ju inte varit helt gratis det heller. Dessutom har jag ju lyxen att slippa släpa på alla prylar som ipod, kamera, dator, etc.

Om jag använder luren i två år så kommer den kostat mig mindre än 2 kronor per timme. Känns väl inte helt uppåt väggarna anser jag.

Men visst. Om man bara använder mobilen till att ringa 1 timma per vecka så kanske det är mindre motiverat att köpa en dyr smartphone. Man måste se sitt eget användande och se rimligheten hänseende kostnaden.

Sen som jag är inne på innan... Det vore intressant att se sin totala kostnad av teknik. Men det blir lite mer komplext då man uppdaterar och köper grejerna vid olika tidpunkter. Jag vet dock att jag uppgraderar min dator mer sällan än vad jag gjorde under 00-talet. Tror även jag spenderar mindre pengar när jag väl köper. Ex köpte jag i julas 1050 Ti för 600 kronor, kan jämföras med att jag köpte X850 för cirka 2000 kronor år 2005. Jag spenderar nog mindre på datorer idag än vad jag gjorde förr samt håller i grejerna längre. Det ger mig möjlighet att lägga mer på mobil men ändå sitta med ungefär samma totalkostnad för teknik.

Permalänk
Inaktiv

@PlogarN97: Alltså jag ifrågasätter inte varför vissa köper en mobil för 10 eller t.o.m 20 000kr. Man hör dock hela tiden att alla har dåligt med pengar och vi i sverige är de rika.

Men 10 000kr för en väldigt skör och ömtålig sak, som man i dagens samhälle bör ha mer sig hela tiden är mycket pengar. Visst ungdom 18-30år, ensamboende bra jobb gott om pengar inga problem. Men befolkningen består av så mycket mer och 10 000kr mobil är den som säljs bäst.

Dessutom är det med mobiler som med all annan teknik, man får inte dubbelt så bra pryl för man betalar dubbelt så mycket. När jag runt 1997 köpte min Nokia 6110 så var den så överlägsen de billiga mobilerna och det kunde motiveras. Lite som iPhone 1 också var.

Som sagt, inga som jag ser inget som helst konstigt att vissa lägger så mycket pengar på en telefon, men att så många gör det när man räknar med alla världens länder så tycker jag det blir skumt.

*edit*
Min misstanke är lite som en bekant. Jag hade en 3500kr mobil med skyddsskal, den bekanta hade mobil för runt 8000kr utan skyddsskal då det gjorde mobilen ful/klumpig. När jag var ute och grejade vågade jag ej ha med mig min mobil, han hade med mobilen konstant oavsett vad han gjorde. Min mobil var efter 3 år helt repfri, han hade under denna tid hunnit byta telefon och hade fått sprickor i den nya.

Jag tillhör medelåldersgruppen med bra lön, skulle kunna lägga 100 000kr kontant på en mobil om jag så ville. Den bekanta går i gymnasiet och har föräldrar som har det tufft med jobb/akassa och liknande.

Alltså min poäng är många köper dyrare telefoner än vad de borde göra. Och som sagt, att enstaka gör det är inget konstigt. Bara mitt ram-minne i denna dator jag sitter med nu kostar nästan 2st iPhoneX.

Permalänk
Medlem

Har en av varje. Använder nästan uteslutande min Android lur när jag har möjlighet att välja.

Vet inte varför. Men ligger de bredvid varandra och jag ska göra något som jag kan göra på valfri telefon är det alltid Androiden som hamnar i handen. Det är till och med så att jag släpar runt på båda två när jag måste ha iPhonen, men aldrig tvärt om.

Kan som sagt inte säga varför det är så. Tänkte på det först nu när jag läste den här tråden.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

@PlogarN97: Alltså jag ifrågasätter inte varför vissa köper en mobil för 10 eller t.o.m 20 000kr. Man hör dock hela tiden att alla har dåligt med pengar och vi i sverige är de rika.

Men 10 000kr för en väldigt skör och ömtålig sak, som man i dagens samhälle bör ha mer sig hela tiden är mycket pengar. Visst ungdom 18-30år, ensamboende bra jobb gott om pengar inga problem. Men befolkningen består av så mycket mer och 10 000kr mobil är den som säljs bäst.

Dessutom är det med mobiler som med all annan teknik, man får inte dubbelt så bra pryl för man betalar dubbelt så mycket. När jag runt 1997 köpte min Nokia 6110 så var den så överlägsen de billiga mobilerna och det kunde motiveras. Lite som iPhone 1 också var.

Som sagt, inga som jag ser inget som helst konstigt att vissa lägger så mycket pengar på en telefon, men att så många gör det när man räknar med alla världens länder så tycker jag det blir skumt.

*edit*
Min misstanke är lite som en bekant. Jag hade en 3500kr mobil med skyddsskal, den bekanta hade mobil för runt 8000kr utan skyddsskal då det gjorde mobilen ful/klumpig. När jag var ute och grejade vågade jag ej ha med mig min mobil, han hade med mobilen konstant oavsett vad han gjorde. Min mobil var efter 3 år helt repfri, han hade under denna tid hunnit byta telefon och hade fått sprickor i den nya.

Jag tillhör medelåldersgruppen med bra lön, skulle kunna lägga 100 000kr kontant på en mobil om jag så ville. Den bekanta går i gymnasiet och har föräldrar som har det tufft med jobb/akassa och liknande.

Alltså min poäng är många köper dyrare telefoner än vad de borde göra. Och som sagt, att enstaka gör det är inget konstigt. Bara mitt ram-minne i denna dator jag sitter med nu kostar nästan 2st iPhoneX.

Ptjaaa man ska väl leva och använda sina prylar. Forografer (ex i fotoforumdelen här på swec) brukar ta upp det när man snackar kmeror och att man inte vågar ta med dom på äventyr för de då kan gå sönder.

Men mjaahe. Jag anser man ska väl överväga sitt inköp. Och visst är det en minskad nytta ju dyrare något blir. Ger dina ram minnen så jäkla mkt bättre prestanda än mina 16 GB DDR4 som jag köpte gör 995 kr i vintras ex? Låter som dina minnen kostar närmare 20-25 gånger mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag röstade Android pga inköpspris. Senaste iPhone jag hade var 4S, och det funkade bra. IOS är så härligt nerdummat, det går inte att konfa allt som i Android men det funkar problemfritt.
Samsung faller mig inte heller i smaken. 8k för en telefon? Nej tack!

Jag har kört med Xiaomi i två år nu och är skitnöjd! Kung på batteritid. Spräck skärm? Kostar 200kr att laga. Pallar inte laga? En ny telefon kostar 1600kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

@PlogarN97: Alltså jag ifrågasätter inte varför vissa köper en mobil för 10 eller t.o.m 20 000kr. Man hör dock hela tiden att alla har dåligt med pengar och vi i sverige är de rika.

Men 10 000kr för en väldigt skör och ömtålig sak, som man i dagens samhälle bör ha mer sig hela tiden är mycket pengar. Visst ungdom 18-30år, ensamboende bra jobb gott om pengar inga problem. Men befolkningen består av så mycket mer och 10 000kr mobil är den som säljs bäst.

Dessutom är det med mobiler som med all annan teknik, man får inte dubbelt så bra pryl för man betalar dubbelt så mycket. När jag runt 1997 köpte min Nokia 6110 så var den så överlägsen de billiga mobilerna och det kunde motiveras. Lite som iPhone 1 också var.

Som sagt, inga som jag ser inget som helst konstigt att vissa lägger så mycket pengar på en telefon, men att så många gör det när man räknar med alla världens länder så tycker jag det blir skumt.

*edit*
Min misstanke är lite som en bekant. Jag hade en 3500kr mobil med skyddsskal, den bekanta hade mobil för runt 8000kr utan skyddsskal då det gjorde mobilen ful/klumpig. När jag var ute och grejade vågade jag ej ha med mig min mobil, han hade med mobilen konstant oavsett vad han gjorde. Min mobil var efter 3 år helt repfri, han hade under denna tid hunnit byta telefon och hade fått sprickor i den nya.

Jag tillhör medelåldersgruppen med bra lön, skulle kunna lägga 100 000kr kontant på en mobil om jag så ville. Den bekanta går i gymnasiet och har föräldrar som har det tufft med jobb/akassa och liknande.

Alltså min poäng är många köper dyrare telefoner än vad de borde göra. Och som sagt, att enstaka gör det är inget konstigt. Bara mitt ram-minne i denna dator jag sitter med nu kostar nästan 2st iPhoneX.

Avbetalning mannen, avbetalning... Räddningen för många för att kunna hålla fasaden uppe.

OnT:
Köpte en IPhone 4 som min första smartphone och sedan en 6:a(som jag använder idag). Har vant mig vid OSet och tycker det lirar bra. Är för gammal för att orka sätta mig in i något nytt faktiskt så kommer att fortsätta med IPhone skulle jag tro(däremot inte den senaste då det enligt mig är för dyrt).
Sedan håller de ju rätt bra, har haft min 6:a i 3,5år nu vilket man måste säga är rätt bra.
Visst lite seg i vissa tillfällen men överlever det...

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag har kört med Xiaomi i två år nu och är skitnöjd! Kung på batteritid. Spräck skärm? Kostar 200kr att laga. Pallar inte laga? En ny telefon kostar 1600kr.

Kör också med en Xiaomi och är supernöjd! Ser dock fortfarande fördelar med iOS kring apputbudet, då mycket helt enkelt fungerar bättre där jfm Android. Är dock inte beredd att ge mer än 3500:- för en telefon och det är svårt att slå pris/prestanda på en Xiaomi för 1500:-

Permalänk

Har en Iphone 6 nu men nästa telefon blir troligtvis en android av ett flertal orsaker:

- Att kunna flytta filer till telefonen. Har rest de senaste månaderna och vid ett föertal olika tillfällen har jag fått/köpt bilder filmer från vissa aktiviteter och fått det på usb/nedladdningslänk. Android hade löst problemet mycket lättare även om jag tillslut kunde läsa det nu också.

- Apples uppdateringar har inte alltid varit särskilt lyckade för mig. Kommer inte ihåg de exakta versionerna men typ ios 9.1 i förde massor problem med bluetoothen(många kompisar har haft liknande problem på sina iphone 6 men ingen annan version vad jag vet). Det nya snabbsvar på sms på låsskärmen går långsammare än det gamla. Vissa versioner har också haft extremt dålig batteritid.

- iOS struktur är sådan att man måste göra allt som apple vill och inte vad som alltid är lättast men det är ju olika vad man gillar.

- Tycker att Apple fular sig för mycket och då får man också sluta supporta dem. Dels hur de fulat sig mot Spotify men hörde nydligen också hur de stämt tredjepartsreparatörer(om jag förstod det rätt vill de inte att man ska kunna reparera telefonen via någon icke apple certified butik).

Apples saker fungerar smidigt med varandra(sålänge man håller sig till att göra exakt det apple vill) men helt ärligt tycker jag att de inte är lika överlägsna längre på den fronten. Jag håller med om att de var bäst på det förut men nu tycker att på det jag har provat hittills finns det lika bra lösningar från andra företag. Jag tror att det är lite så att alla säger hela tiden hur smidigt apple är vilket skapar en självuppfyllande profetia och man intalar sig själv att det är så.

Safari tabs - Chrome sparar tabs mellan enheter.
Sonosappen är bättre i android än ios(du kan styra ljudet utan att gå in i appen, har för mig att det är ytterliggare någonting mer)
Icloud bilder - google photos
Icloud - Drive
Chromecast är inte exakt samma sak som appleTV men den gör jobbet lika bra till det jag använder den till(netflix o youtube)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

Fast iPhones blir ju angripna också stup i kvarten? Och lider av buggar, som de där Indiska tecknet som brickade Iphones te.x..

osv osv osv..

Kör på Android, tanka inte ner spel från skitsidor utan håll dig på Google.Play.

Jag har hört att Pixel 2 eller vad den heter har bäst kamera? Sen att Androidkamerorna suger i Snapchat är en annan historia.

Skrivet av Cenorida:

Apples "uppdateringar" är dock inte alltid positiva om man säger så

Håller inte med. Använde en Galaxy Alpha i över 3.5 år. Laggade aldrig, bytte pga batteritiden
Äger nu en S8, helt laggfri och batteritid för 3 dygn.

Har dock även en Ipad Mini och en Macbook Air. Sure, helt lagfri när de är nya, men laggar ordentligt nu för tiden alltså.

Hehe, ja ibland undrar man vad fan apples utvecklingsavdelning röker :D. De flesta buggarna som kommer brukar vara störande skit som att telefonen blir långsam eller att ett indiskt tecken kraschar allt. Som tur är äventyrar det inte min persondata. Men ja, alla plattformar utsätts för nytt skräp hela tiden. Att "Graybox" fortfarande fungerar är ett stort säkerhetshål t.ex
http://bgr.com/2018/04/14/graybox-iphone-hacking-2018-exploit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Håller inte med dig alls. Har både s8 och s9 och den är inte alls laggig i jämförelsen med iphone 8 som bruden har.

Så lustigt det är hur olika man kan uppfatta saker

Har inte testat iPhone 8 övh, men både S7 och S9 har haft samma jävla microlagg över hela GUI't.

Får se hur kommande "pureDroids" står sig

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Min åsikt. Det finns väldigt förenklat två typer av användare: De som gillar iOS och de som hatar. Vi som hatar iOS kör det som idag är det bästa alternativet, inte för att vi älskar Android utan för att det är vårt enda val.

Listan på vad jag ogillar med iOS är hur lång som helst, som att Apple vill att man ska göra allt på deras sätt och låser in så man ej kan konfigurera, programmera sina egna appar enkelt och sprida till polare utan blanda in någon extern part. -Men hallå, det gjorde jag för 15 år sedan på min Sony Eriksson telefon. Jag vill min nya telefon ska vara bättre för oss tekniker än en som snart närmar sig 20år.

Förutom det en inlåst standard som används av ett företag eller ett mer öppet som används av flera.

Hårdvarumässigt gör Apple bra telefoner, lite dyra, men ändå bra. Det ryktas att de kommer göra billigare modeller. Inom Android är det likadant att de dyra ej är prisvärdiga.

Det jag tycker är konstigt att enligt flera källor är iPhoneX världens mest sålda telefon och jag undrar vad folk gör med sina telefoner eftersom de behöver ha en för 10 000kr?
https://www.svd.se/apples-iphone-x-blev-varldens-mest-salda
Alltså jag förstår varför vissa och t.o.m många köper en iPhoneX, men en 10 000kr telefon är världens mest sålda, är världens folk så otroligt rika?

Bara ett tillägg. Det var världens mest sålda telefon under det första kvartalet 2018. Det är inte världens mest sålda telefon.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Så lustigt det är hur olika man kan uppfatta saker

Har inte testat iPhone 8 övh, men både S7 och S9 har haft samma jävla microlagg över hela GUI't.

Får se hur kommande "pureDroids" står sig

Inte ens min gamle LG G3 har lagg i menyerna, 60FPS konstant. (Ja man kan välja detta i ''hidden meny'' 30 eller 60FPS) och då har denna gamle mobil 1440P i upplösning.

Microlagg försvann i Android 4.0.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Inte stört mig på microlagg i varken S8 eller Honor 8 (denna är dock slöare mobil så ibland märks det)
Men jag märkte även av lagg på Iphone 7 plus som jag hade innan.

Enda riktiga flytet jag känt på någon mobil är Razer phone, 120hz spöar skiten ur allt annat mög som finns på marknaden.
Hoppas fler 120hz mobiler kommer, razer phone är så groteskt ful och bulkig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Hehe, ja ibland undrar man vad fan apples utvecklingsavdelning röker :D. De flesta buggarna som kommer brukar vara störande skit som att telefonen blir långsam eller att ett indiskt tecken kraschar allt. Som tur är äventyrar det inte min persondata. Men ja, alla plattformar utsätts för nytt skräp hela tiden. Att "Graybox" fortfarande fungerar är ett stort säkerhetshål t.ex
http://bgr.com/2018/04/14/graybox-iphone-hacking-2018-exploit...

Vart är världen på väg när inte ens en 4 siffrig PIN-kod ger skydd mot allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Så lustigt det är hur olika man kan uppfatta saker

Har inte testat iPhone 8 övh, men både S7 och S9 har haft samma jävla microlagg över hela GUI't.

Får se hur kommande "pureDroids" står sig

Min egen erfarenhet är att appar på android har en större systempåverkan än på iphone, så även på Samsungs mobiler. T.ex. Firefox, som annars alltid varit min goto webbläsare på alla plattformar, är ju numera ett rätt sorgligt kapitel ur många perspektiv på android, bland annat hur den påverkar mobilens prestanda. Kvalitén på androidappar upplever jag fortfarande var lägre, till stor del för att det är klart svårare att få in en app i AppStore. Men även större appar är märkbar skillnad på, t.ex. Outlook till Android jämfört med Outlook till iPhone. Andra appar är dock lika bra eller tom bättre, t.ex. Audible gillar jag bättre på Android än på iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Microlagg försvann i Android 4.0.

Det gjorde det inte.

Vet inte hur det är på nya lurar nu, men det fanns kvar i de jag använt med android 4 och 5.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Det gjorde det inte.

Vet inte hur det är på nya lurar nu, men det fanns kvar i de jag använt med android 4 och 5.

Min LG G3 är en äldre telefon nu med 6.0, dras ej med microlagg.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Min egen erfarenhet är att appar på android har en större systempåverkan än på iphone, så även på Samsungs mobiler. T.ex. Firefox, som annars alltid varit min goto webbläsare på alla plattformar, är ju numera ett rätt sorgligt kapitel ur många perspektiv på android, bland annat hur den påverkar mobilens prestanda. Kvalitén på androidappar upplever jag fortfarande var lägre, till stor del för att det är klart svårare att få in en app i AppStore. Men även större appar är märkbar skillnad på, t.ex. Outlook till Android jämfört med Outlook till iPhone. Andra appar är dock lika bra eller tom bättre, t.ex. Audible gillar jag bättre på Android än på iPhone.

Kan mycket väl stämma. Problemet är väl att när man köper en premiumtelefon som S9, då har man också en högre standard som förväntas hålla. Det blir tyvärr sorgligt när man ser sina vänners OnePlus-telefoner, LG-telefoner och Huawei-telefoner prestera lika bra, och ibland bättre, i vardagliga ärenden. Det blir tyvärr ganska tydligt till slut att just Samsungs TouchWiz är ett stort drumlande åbäke.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Varför köper man frivilligt en iPhone X?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Min LG G3 är en äldre telefon nu med 6.0, dras ej med microlagg.

Möjligt, eller så lägger du inte märke till det.
Jag har som sagt inte använt några nyare androids, men vet inte hur många gånger man pratat med folk som säger att deras android minsann inte har något lagg och swipat lite på den och märkt det direkt.
Det här är 5.0 och äldre dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Kan mycket väl stämma. Problemet är väl att när man köper en premiumtelefon som S9, då har man också en högre standard som förväntas hålla. Det blir tyvärr sorgligt när man ser sina vänners OnePlus-telefoner, LG-telefoner och Huawei-telefoner prestera lika bra, och ibland bättre, i vardagliga ärenden. Det blir tyvärr ganska tydligt till slut att just Samsungs TouchWiz är ett stort drumlande åbäke.

Och ändå valde du att köpa just en Samsung S9?

https://www.androidauthority.com/what-is-touchwiz-723775/

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Varför köper man frivilligt en iPhone X?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur långt är ett snöre?

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Varför köper man frivilligt en iPhone X?

Skickades från m.sweclockers.com

Utifrån vad jag hört från andra och hur jag själv köpte iphone 6 så är det väl för att Apple gör bra telefoner. Den kanske inte är den bästa på marknaden eller den mest prisvärda men den är fortfarande bra. Sedan så är dey många som tror att man måste ha apple för att det ska fungera smidigt, det fungerar smidigt även om det finns lika smidiga lösningar eller smidigare så fungerar fortfarande apples lösning. Det är ett säkert kort. Sedan så pillar inte majoriteten av användarna med sina telefoner till den grad att de måste ha något öppnare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Möjligt, eller så lägger du inte märke till det.
Jag har som sagt inte använt några nyare androids, men vet inte hur många gånger man pratat med folk som säger att deras android minsann inte har något lagg och swipat lite på den och märkt det direkt.
Det här är 5.0 och äldre dock.

Ne, jag är rätt så allergisk mot microlagg så jag lägger märke till sådant.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Ska man ha en riktig android så är det antingen Google telefon som gäller eller en OnePlus mitt tycke. Sen så sitter S9 jävligt gott i handen.

Permalänk

Blir det inte lite så att iphone X är telefonen man ska ha om man väljer Apple och de andra telefonerna(iphone 8/8+) får på något sätt stämpeln att man inte riktigt hade råd med den man ville ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bot - Medium:

Blir det inte lite så att iphone X är telefonen man ska ha om man väljer Apple och de andra telefonerna(iphone 8/8+) får på något sätt stämpeln att man inte riktigt hade råd med den man ville ha?

Nä - ogillar faceID och tycker touchID är smidigare. Därför fick det bli en 8a. Kanske köper Iphone X version 3 eller något, om faceid är funkar trevligare.

Fattar inte varför folk lägger värdering i "stämpeln att man inte riktigt hade råd", lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Och ändå valde du att köpa just en Samsung S9?

https://www.androidauthority.com/what-is-touchwiz-723775/

Yep. S7'an valde att sluta fungera efter ett ordentligt tapp (mitt fel 100%) och jag kunde inte släppa mig från Samsung Pay som har blivit en väldigt integral del av mitt vardagsliv. Orkade dessutom inte försöka säkerhetsbackupa allt på en trasig telefon, så jag valde att köra på det säkra och trygga och använda mig av Smart Switch för att bärga så mycket som möjligt

Kan tillägga att skärmskydd nu är applicerad på den nya mobilen. Jag behöver inte göra ett misstag mer än en gång för att lära mig

För övrigt ett ganska intetsägande artikel som jag inte riktigt förstår vad du vill komma fram till med.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bot - Medium:

Utifrån vad jag hört från andra och hur jag själv köpte iphone 6 så är det väl för att Apple gör bra telefoner. Den kanske inte är den bästa på marknaden eller den mest prisvärda men den är fortfarande bra. Sedan så är dey många som tror att man måste ha apple för att det ska fungera smidigt, det fungerar smidigt även om det finns lika smidiga lösningar eller smidigare så fungerar fortfarande apples lösning. Det är ett säkert kort. Sedan så pillar inte majoriteten av användarna med sina telefoner till den grad att de måste ha något öppnare.

Hade velat ha svar från någon som faktiskt har köpt sig en... Jag är själv beredd att lägga pengarna på en telefon förutsatt att den är RIKTIGT bra. Känns mest som att X är ett experiment där man kompromissat bort nödvändigheter (IMHO) som fingeravtrycksläsare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮