Turtle Beach: "Battle Royale-spelen ökar försäljningen av headset"

Permalänk
Melding Plague

Turtle Beach: "Battle Royale-spelen ökar försäljningen av headset"

Tillverkaren Turtle Beach innehar idag 46 procent av marknaden för spelheadset, och nu går VD:n ut med att Battle Royale-spelen ökat försäljningen markant.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yep! Jag var tvungen att skaffa ett nytt för PUBG

Permalänk
Inaktiv

Ökande headset borde väl leda till att dagens ungdomar övar mer att prata engelska? På min tid var det typ bara på engelska lektionen som majoriteten pratade engelska. Vilket ledde till att många t.o.m på högskolan var livrädda för språket.

Så jag ser positivt till denna ökande trend av fler anledningar.

Permalänk
Medlem

Är Turtle Beach totaldominerande på marknaden för headset riktade till konsolanvändare, eller? Jag har aldrig haft ett Turtle Beach och jag kan inte komma på någon jag känt, som spelar på PC, som haft det.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Är Turtle Beach totaldominerande på marknaden för headset riktade till konsolanvändare, eller? Jag har aldrig haft ett Turtle Beach och jag kan inte komma på någon jag känt, som spelar på PC, som haft det.

stora på konsol även relativt populärt i staterna vad jag förstått

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Ökad försäljning för att rage'a mot andra och kalla en massa förolämpade ord.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Är Turtle Beach totaldominerande på marknaden för headset riktade till konsolanvändare, eller? Jag har aldrig haft ett Turtle Beach och jag kan inte komma på någon jag känt, som spelar på PC, som haft det.

En okvalificerad gissning är att de har hyfsat många billiga skitheadset på marknaden som ungar lyckas tjata till sig av sina föräldrar utan att göra alltför stora hål i plånboken. Att det inte är något seriösa gamers kör med spelar ju liten roll om de lyckas pumpa ut stora volymer istället.

Permalänk

DrDisrespect kör med Turtle Beach så han hjälper nog till litegrann med att boosta försäljningen

Permalänk
Medlem

Äh, haft samma headset i snart tio år nu

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Äh, haft samma headset i snart tio år nu

Ja, jag börjar tröttna på hur bra kvalitén är på Mina QH-85. Jag har nog haft dem i fem år nu och det är bara mikrofonen som har gått sönder under den tiden, men Qpad hade "reservdelar". Mitt tangentbord har fungerat i säkert fyra år nu också, det är imponerande. Möss har jag dock haft ett antal under den tiden.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ja, jag börjar tröttna på hur bra kvalitén är på Mina QH-85. Jag har nog haft dem i fem år nu och det är bara mikrofonen som har gått sönder under den tiden, men Qpad hade "reservdelar". Mitt tangentbord har fungerat i säkert fyra år nu också, det är imponerande. Möss har jag dock haft ett antal under den tiden.

Haha jag har ett par sletna creative fatality som jag fick i julklapp för en massa år sedan
De sitter bra - dvs det märks inte när jag har dem på mig. Ljudmässigt finns väl en del att önska men för ett headset bryr jag mig inte. Använder det enbart till discord och liknande ändå. Har ett par Adam A7 för övrigt ljud

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Är Turtle Beach totaldominerande på marknaden för headset riktade till konsolanvändare, eller? Jag har aldrig haft ett Turtle Beach och jag kan inte komma på någon jag känt, som spelar på PC, som haft det.

Köpte ett par trådlösa en gång då jag tröttnade på att fastna i sladden hela tiden när jag gick från datorn. Men skickade tillbaka dem snabbt. Plattare ljud får man leta efter och micken var mer än kass. Har även för mig de stängde av sig "pga inaktivitet". Säger aldrig mer Turtle Beach och inte heller trådlösa.

Tror jag blivit trogen Sennheiser kund nu efter 363D

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ja, jag börjar tröttna på hur bra kvalitén är på Mina QH-85. Jag har nog haft dem i fem år nu och det är bara mikrofonen som har gått sönder under den tiden, men Qpad hade "reservdelar". Mitt tangentbord har fungerat i säkert fyra år nu också, det är imponerande. Möss har jag dock haft ett antal under den tiden.

Är 4 år för ett tangentbord imponerande? Hur hanterar du dinaprtlar egentligen?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ingen som predikar om hörlurar + modmic ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Är Turtle Beach totaldominerande på marknaden för headset riktade till konsolanvändare, eller? Jag har aldrig haft ett Turtle Beach och jag kan inte komma på någon jag känt, som spelar på PC, som haft det.

Jag tycket också siffran 46% kändes helt galen, för precis som du vet jag ingen som använder ett TB headset.

Det enda jag hittade på google är att de har 42% i USA, 47% i Storbritannien och de är "stora" i resten av Europa också. Jag har ingen aning om var siffran 46% som artikeln nämner kommer från.

Permalänk
Medlem

Synd att de flesta säkerligen är rätt kassa "virtual 5.1/7.1" headsets med horribelt ljud och vars standardinställningar stjälper mer än de hjälper i spel med riktigt binaural/HRTF.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är 4 år för ett tangentbord imponerande? Hur hanterar du dinaprtlar egentligen?

Vid närmare eftertanke, så har jag nog bytt ut tangentborden, trots att de har fungerat, hehe. Först hade jag membanbrytare, sen provade jag MX Black, när SteelSeries 6Gv2 kom, sen ville jag testa röda, sen blå. Ja, det blev ett par stycken. Mitt förra tangentbord började faktiskt glappa i kabeln efter ett par år, dock.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Ingen som predikar om hörlurar + modmic ännu.

Jobbigt med massa sladdar överallt.

Kör själv trådlösa, använder inte headset så ofta dock utan mest högtalare. Skulle inte orka sitta med trådade hörlurar igen iaf.

Hade förr lurar + mygg mic.

Sure ljudet är inte nära riktiga hörlurar, och micen är sämre på trådlösa. Inget jag personligen bryr mig om dock på något av det

Permalänk
Medlem

Jag kör med en Turtle Beach Stream mic, men inget headset från dem

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnpajsarn:

DrDisrespect kör med Turtle Beach så han hjälper nog till litegrann med att boosta försäljningen

Vem?

Turtle Beach?

Hmm, intressant, tycks finnas en helt egen värld inom headsets där ute.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

HÄLFTEN av marknaden och jag vet inte ens vad det är för märke. Vad har gått snett då?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnpajsarn:

DrDisrespect kör med Turtle Beach så han hjälper nog till litegrann med att boosta försäljningen

Ja, han får ganska bra betalt av dom också för detta vill jag tro.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

HÄLFTEN av marknaden och jag vet inte ens vad det är för märke. Vad har gått snett då?

De satsar nog inte så mycket i Sverige. Jag har haft headset och ljudkort från dom men det var nog tidigt 2000 tal.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

HÄLFTEN av marknaden och jag vet inte ens vad det är för märke. Vad har gått snett då?

Visste inte att de fortfarande fanns, men de var med och slogs med Creative när första Soundblaster-korten kom, så det är ett gammalt företag

Vet att kompisen gick och funderade på om han skulle ha Soundblaster eller Turtle Beach i sin 486a i mitten av 90-talet nån gång XD

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Tror jag blivit trogen Sennheiser kund nu efter 363D

Samma här. Är verkligen sjukt nöjd, och ljudet i mikrofonen är rena rama studiokvalitén.

Skrivet av blackeagle:

Visste inte att de fortfarande fanns, men de var med och slogs med Creative när första Soundblaster-korten kom, så det är ett gammalt företag

Vet att kompisen gick och funderade på om han skulle ha Soundblaster eller Turtle Beach i sin 486a i mitten av 90-talet nån gång XD

Ja, någon gång på 90-talet var nog senaste gången jag hörde talas om deras ljudkort. Vad jag minns så var det inga vidare grejer, men däremot någon som ganska många fick med i sina leasingdatorer (som var populära då).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Samma här. Är verkligen sjukt nöjd, och ljudet i mikrofonen är rena rama studiokvalitén.
Ja, någon gång på 90-talet var nog senaste gången jag hörde talas om deras ljudkort. Vad jag minns så var det inga vidare grejer, men däremot någon som ganska många fick med i sina leasingdatorer (som var populära då).

Vad jag minns, så hade Turtle Beach de lite dyrare grejerna, medan Creative hade bättre priser för den "stora massan", men det har väl varit olika modeller

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX