No Man's Sky får riktigt flerspelarläge och stor uppdatering 24 juli

Permalänk
Melding Plague

No Man's Sky får riktigt flerspelarläge och stor uppdatering 24 juli

Nästan två år efter lanseringen jobbar Hello Games fortfarande på uppdateringar till omtalade No Man's Sky. Nu avtäcks lanseringsdatumet för det efterlängtade flerspelarläget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Bättre sent än aldrig!

Permalänk
Medlem

"begränsade resurserna"
Känns som att fanns ett ämne på planeten, så fanns det i överflöd.

Permalänk

Skönt att man köpte det när det gick för 20 euro! kul att dem fortsätter att uppdatera spelet och inte flydde med pengarna!

Visa signatur

🖥️  NZXT H1 - Intel ARC 770 - i7 12700 - 16GB DDR5
🖱️ Superlight 2

Permalänk
Medlem

Man har en chans på lanseringar och de missade det helt. Tror det är lite sent nu, folk har hittat något nytt för länge sedan: PUGB, Fortnight eller något helt annat

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Inaktiv

Måste ju betyda att det finns en mycket stor och lönsam spelarbas fortfarande, finns inte en utvecklare i världen som "gör saker för att vara snälla".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Måste ju betyda att det finns en mycket stor och lönsam spelarbas fortfarande, finns inte en utvecklare i världen som "gör saker för att vara snälla".

Nä, men det finns nog gott om utvecklare som inte vill lämna ett dåligt minne och kraftigt negativ publicitet efter sig utan att försöka fixa det.

Dessutom finns det även gott om utvecklare som älskar att göra saker för att vara snälla utan att pengar är inblandade Det är trots att helt vanliga människor som älskar att göra spel, och överallt kan du hitta goda själar.

Permalänk

@anon52343: Lönsam spelarbas? Lönsama förhandsbokningar är nog troligare.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att installera spelet igen då.
Refundade aldrig spelet när det köptes så blir att prova!

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är imponerande hur mycket de fortfarande tror på spelet och hur mycket kärlek de lägger på att uppdatera det än i dag. Kudos till dem.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Som man har längtat. 😒

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Sötast

Jag skulle tro att de fick in tillräckligt med pengar för att släppa ett nytt spel, men de vågar inte göra det då de har svärtat ner sitt namn totalt på internet. Jag gissar på att de vill rentvå sitt namn så gott det går innan de gör något annat.

Men ja, så går det när man ljuger i 9/10 intervjuer innan release. Derp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Nä, men det finns nog gott om utvecklare som inte vill lämna ett dåligt minne och kraftigt negativ publicitet efter sig utan att försöka fixa det.

Dessutom finns det även gott om utvecklare som älskar att göra saker för att vara snälla utan att pengar är inblandade Det är trots att helt vanliga människor som älskar att göra spel, och överallt kan du hitta goda själar.

Jag tror de med någon heder kvar hoppade skeppet ganska snabbt.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Allexz:

Jag skulle tro att de fick in tillräckligt med pengar för att släppa ett nytt spel, men de vågar inte göra det då de har svärtat ner sitt namn totalt på internet. Jag gissar på att de vill rentvå sitt namn så gott det går innan de gör något annat.

Men ja, så går det när man ljuger i 9/10 intervjuer innan release. Derp.

Helt enig.

De gjorde nog tillräckligt med pengar för att bara skita i det och gå vidare men vill inte att det enda pressen ska snacka om inför nästa spel är hur kass No Man's Sky var utan hellre ska snacka om vilka bra människor de var som stödde spelet under så lång tid och gjorde det "rätta".

Säg som det är istället och fixa spelet men detta är ju bättre än ingenting antar jag.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Blir spelet vad det skulle vart på release nu då kanske? Jäkligt glad att jag fick tillbaka varenda krona jag betalde för det spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Spelade minst 40 timmar vid release å hade riktigt kul så förstod aldrig riktigt problemet från början. Hade dock inte levt med hypen om spelet innan så gick nog in i de lite mer fritt än andra. Kul å se att dom fortsätter leverera innehåll. Sen är jag rätt trött på dagens spelarbas som älskar å hata allt vid minsta problem, även om jag har förståelse i detta fallet så var de ändå rejält överdriven hat kampanj när spelet släpptes.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

2 spel som borde haft en early acess logga är No mans sky och Sea of Thieves.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Aldrig rört spelet men sådant här ser jag alltid som positivt.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Måste ju betyda att det finns en mycket stor och lönsam spelarbas fortfarande, finns inte en utvecklare i världen som "gör saker för att vara snälla".

Nja...
http://steamcharts.com/app/275850#All

Jag tror det snarare handlar om att Hello Games vill rädda sitt hårt sargade rykte. Sedan verkar Sean Murray själv fortfarande väldigt entusiastisk kring spelet när man ser honom prata, så det kan hända att han också har ett egenintresse att spelet blir så som de ursprungligen marknadsförde det, eller åtminstone kommer lite närmare det.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Fan underskattat spel ändå. Kan nog säkert dra ihop ett gäng och testa MP.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja, 531 timmar spelade hittills.

Inget snack om att de bredde på lite väl mycket innan release och lovade för mycket, men tar man det för vad det är så är det ett kul spel om man gillar den typen av spel.

Tror mycket av vad det handlar om är vad Hello Games pratade om innan release var spelet de ville bygga men inte hann med, det var ju stort sett en lanseringstitel för PS4 och med en väldigt liten studio och stor vision så rann tiden helt enkelt ut, spelet var tvunget att lanseras.

Det hela har mynnat ut i att spelet blev väldigt mycket som ett Early Access men de ska ha beröm för att de inte gett upp, för varje stor uppdatering har spelet blivit mycket bättre och det finns väldigt mycket mer idag vilket gör spelet roligt och mer hållbart.
Tyvärr är det fortfarande ganska långt från allt som utlovats i interjuver och videor så jag hoppas de fortsätter jobba med spelet, finns fortfarande möjlighet att göra det till ett riktigt bra spel för alla.
Ska bli kul att se vad som verkligen är med i nästa uppdatering och vad det gör för spelet.

Kan ju bara säga att för mig var det värt priset.

Permalänk
Medlem

No mans what? Känns som väldigt för sent...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Visst, spelet är säkert bra nu. Men köper man det nu så förlåter man mer eller mindre deras lögner som yttrades innan spelet hade släppts. Falsk marknadsföring är vad det är som de sysslade med, skulle nästan gå så långt att kalla strategin dom hade för bedrägeri, ändå har dom kommit undan helt utan straff.

Det är lite som att man säger att man har en produkt man ska sälja, vi säger whiskey, men det visar sig att flaskan bara innehåller vatten.

Visst man kan argumentera för att man borde kolla recensioner innan folk köpte spelet, men trailers och intervjuer med utvecklarna ska ju ändå berätta en representativ bild av deras produkt: "Jo men vi lovar att det är riktig god whiskey vi lyckats producera." Men så är det lik förbannat bara vatten i flaskan ändå.

Det tragiska är ju att det förekommer allt för ofta, inte bara från små studior. Ni minns alla Watchdogs från Ubisoft, Alien (minns inte titeln, men det var Gearbox som sades utveckla spelet) etc.

Vidrigt.

Permalänk
Medlem

Kudos för att de fortfarande utvecklar spelet.
Har följt utvecklingen med spänning i hopp om att känna att ett inköp vore motiverat... Jag väntar nog på reviews och lite in-game footage först.
GOG.com versionen visar endast SinglePlayer som game mode så jag antar att deras version ännu inte har blivit uppdaterad, får se om och när det händer.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

@Soir:

vem arbetar gratis?

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Hjälpsam

När kommer Star Citizien släppas då?
Sorry för Off Topic.

On Topic, snyggt gjort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

@Soir:

vem arbetar gratis?

I spelindustrin? Jävligt många som arbetar övertid utan någon som helst extra kompensation, speciellt i USA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Ratatosk: finns inget datum, men jag skulle tro att betan släpps mellan vinter 2019 och vinter 2020 någon gång. single player spelet vet jag inte alls, den delen är ganska hemlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 010721a:

Visst, spelet är säkert bra nu. Men köper man det nu så förlåter man mer eller mindre deras lögner som yttrades innan spelet hade släppts. Falsk marknadsföring är vad det är som de sysslade med, skulle nästan gå så långt att kalla strategin dom hade för bedrägeri, ändå har dom kommit undan helt utan straff.

Det är lite som att man säger att man har en produkt man ska sälja, vi säger whiskey, men det visar sig att flaskan bara innehåller vatten.

Visst man kan argumentera för att man borde kolla recensioner innan folk köpte spelet, men trailers och intervjuer med utvecklarna ska ju ändå berätta en representativ bild av deras produkt: "Jo men vi lovar att det är riktig god whiskey vi lyckats producera." Men så är det lik förbannat bara vatten i flaskan ändå.

Det tragiska är ju att det förekommer allt för ofta, inte bara från små studior. Ni minns alla Watchdogs från Ubisoft, Alien (minns inte titeln, men det var Gearbox som sades utveckla spelet) etc.

Vidrigt.

Alla utvecklare "ljuger" när spelet fortfarande är under utveckling. Spelet är ju inte klart, så funktionerna de pratar om finns inte, eller är väldigt inkompletta och buggiga och kanske måste plockas bort för de ska bli klara med spelet i tid. De pratar snarare om vad de planerar att ha med i spelet när det är färdigt.

Det är mer som att en whiskytillverkare lovar att det här kommer bli den godaste whiskyn någonsin. Sen när den blir klar upptäcker de att något gått fel i tillverkningen och det kommit in en massa vatten i flaskorna.

I fallet med NMS verkar det helt enkelt varit så att man varit för ambitiösa, lovat för mycket och sedan när deadline började närma sig fick man ta bort ej färdigutvecklade koncept och funktioner för att ens få ut något spelbart.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Elcentralen:

@Ratatosk: finns inget datum, men jag skulle tro att betan släpps mellan vinter 2019 och vinter 2020 någon gång. single player spelet vet jag inte alls, den delen är ganska hemlig.

Håller tummarna.
Måste erkänna att jag ofta känner mig skeptiskt till alla löften, från utvecklarna, men ser gärna att jag har fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |