Permalänk
Administrativ avgift

Kinect4VR / Full body tracking

Hejsan har nyss lagt en beställning på en kinect v2 (Moddad o klar) för att försöka mig att få full body tracking i Vrchatt främst. Är det någon som har Vivetrackers/Kinect osv och kan berätta om era upplevelser? Hur funkar det? Krångel?

Tackar i förväg !

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Hejsan har nyss lagt en beställning på en kinect v2 (Moddad o klar) för att försöka mig att få full body tracking i Vrchatt främst. Är det någon som har Vivetrackers/Kinect osv och kan berätta om era upplevelser? Hur funkar det? Krångel?

Tackar i förväg !

Jag har experimenterat lite med Kinect och deras v2 SDK. Funderade också på lite roliga tillämpningar men tiden räckte inte till och nu har jag inte kvar Kinecten. Vad är det för mod du tänker på? Vad hade du tänkt använda för programvara för att få till bodytrackingen?

Permalänk
Administrativ avgift

@dblade: KinectToVR och Kinect4VR har jag nu båda testat och sen spelar jag VRchat med lite extra tracking då det gör det enklare att hantera yrsel osv. För o inte säga att man kan ha lite annat skoj också typ sparka lite på folk om man vill osv

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@wirefire: KinectToVR och Kinect4VR har jag nu båda testat och sen spelar jag VRchat med lite extra tracking då det gör det enklare att hantera yrsel osv. För o inte säga att man kan ha lite annat skoj också typ sparka lite på folk om man vill osv

OK! Vilken fungerade bäst?

Permalänk
Administrativ avgift

@dblade: KinecttoVR i mindre område och kinect4VR i större områden Men kinecten funkar bra om du har utrymme. I vardagsrummet gick det bäst med Kinect4VR

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3