Permalänk
Medlem

Gamingdator mini-itx budget 25k

Hej allihopa

Sitter och funderar på att klicka hem en ny dator. Som rubriken lyder handlar det om en gamingdator och ett mini-itx bygge. Budget på 25k. Spelen jag spelar kräver ABSOLUT inte det jag "villhöver" utan jag gillar bara teknik
Som referensram spelar jag League Of Legends och Pubg och någon enstaka gång CS samt CS:GO.

Inga andra delar förutom datorns innehåll och chassi behövs, mao ingen skärm/tangentbord/mus etc.

Värt att nämna är oxå att jag är oförmögen att bygga datorn själv och det kommer behövas OS.

I övrigt är jag asus/intel-fanboy och är allergisk mot corsair's ram-minnen.

Datorn i min signatur har jag i dagsläget och önskar en uppgradering, mao gärna 1080 Ti och 32gb ram. Datorn i min beskrivning funderar jag på att ge till min son.

Räcker inte 25k till det jag önskar så väntar jag hellre än att göra det "halvdant", med mina krav inräknat såklart

Tusen tack på förhand, hoppas jag var någorlunda begriplig

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

Förslaget är att du plockar RAM från befintlig dator.

https://www.inet.se/produkt/b1009159/datorbygge

Permalänk
Medlem

Tusen tack för tiden du la ner 😊

Vilka är PNY? Inget jag har erfarenhet av öht nämligen. Nya aktörer eller har dom hängt med ett tag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

Tusen tack för tiden du la ner 😊

Vilka är PNY? Inget jag har erfarenhet av öht nämligen. Nya aktörer eller har dom hängt med ett tag?

Skickades från m.sweclockers.com

Amerikanskt bolag som funnits sedan 80-talet.
Egentligen är det kylarlösningar som skiljer på olika märken.

Permalänk
Visa signatur

2700X, 1080ti , X470-F.

Permalänk
Medlem

Sant, dock lite över budget.

Sen är jag lite orolig över färdigbyggda datorer. Känns som dom snålar på en av de viktigaste komponenterna, psu’t.

Med det sagt så tackar jag ödmjukast för hjälpen 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

Behövs inga 32GB minne för gaming. Där kunde du sparat lite

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tycker datorn ser mycket fin ut, kan ju skippa att köpa windows 10 från inet och köpa en nyckel från kinguin för 300kr istället.
Sen att bygga den själv är inte så jättesvårt då det finns videos på hur man gör (jag tycker inets egna är trevlig), så där kan du spara lite pengar.

Visa signatur

Asus Prime Z370-P | Intel Core i5-8600K - 6 trådar / 3.6GHz | Be-Quiet Pure Rock | ASUS TUF GeForce RTX 3080 V2 10GB Gaming |
HyperX Fury Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16 |

Permalänk
Medlem

Ett alternativ där jag försökte slimma bygget lite:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/11538918/

Permalänk
Hedersmedlem

Flera bra förslag ovan. Men jag skulle vänta på de nya grafikkorten. Och återanvänd minnet från din gamla kärra om du kan.. det är snordyrt med minne just nu.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Flera bra förslag ovan. Men jag skulle vänta på de nya grafikkorten. Och återanvänd minnet från din gamla kärra om du kan.. det är snordyrt med minne just nu.

Intressant infallsvinkel, när, på en höft, beräknas lanseringen av nästa generation?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xitorz:

Intressant infallsvinkel, när, på en höft, beräknas lanseringen av nästa generation?

Skickades från m.sweclockers.com

Ryktena säger juni-juli för FE. Sen dröjer det väl lite för coolare kort.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1518671-nvidias-geforc...

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Ryktena säger juni-juli för FE. Sen dröjer det väl lite för coolare kort.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1518671-nvidias-geforc...

Ahaaa, tusen tack för tipset. Rent ekonomiskt borde man hålla sig lite mao....
Min absolut sämsta egenskap 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]