Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Multithread:

Du har så rätt i det.

På samma gång finns det ett perspektiv med att utvecklarna måste få betalt och företaget måste gå med vinst. Visst kan de ta bort alla prem tanks, guld och prem accounts och detta skulle troligen innebära att spelet till slut läggs ned.

Visst kan de ge exakt samma prestanda för även prem tanks men färre skulle säkert köpa dessa tanks i så fall.

Något verkar WarGaming göra rätt i alla fall, de har fortfarande en ganska så stor spelarbas även idag 8år? sedan spelet släpptes.

Ingen som har sagt att de inte ska ha betalt. Men det är ju fruktansvärt tråkigt att grinda den långa vägen till en tank, när andra betalar för en likadan vagn som är betydligt bättre. Ännu värre är det att de äldre premiumvagnarna inte hänger med i utvecklingen heller, så vill man ha en tank som presterar så är det att köpa nytt som gäller. En premiumvagn behöver absolut inte vara bättre än motsvarande standard-vagn för att folk ska köpa då de har andra fördelar. Får några år sedan var det ju policy att premiumvagnarna rent av skulle vara lite sämre än sina motsvarigheter i tech tree.

Av de spel som finns i genren så är väl wot helt enkelt det mest etablerade. Kanske är spelet bättre än övriga i genren, men det är långt ifrån perfekt och att WG har en girig affärsmodell går inte heller att bestrida.

Skrivet av VideoyGTX:

Nog går de med vinst, men då ska de inte påstå att spelet är free2play, om det vorde det skulle de inte gå med vinst.

Jag tror du tar fel på koncepten free2play och pay2win, det ena utesluter inte det andra samtidigt som ett spel kan vara free2play utan att vara pay2win.

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Om man måste ha premiumkonto för att ha råd att spela hägre tiers, då är spelet inte free2play.

i7 6700K | Z170 Pro Gaming | 2133Mhz 16GB | 1080Ti | 2x SSD 250+256GB | WD 1,5TB | Fractal 1000W | Cosmos II | Alphacool XPS Eisblock | Alphacool VP655 | Alphacool Eisbecher 150ml | Alphacool 360mm + 240mm + 140mm | Alphacool RAM-block | Alphacool 10/13mm | Heatkiller MB-Set | Aquacomputer Titan X (Pascal)| AOC Agon 27" 144Hz | Logitech G502 | CM Storm Quickfire Rapid-I

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Hej!

Har spelat sen 2012 men funderar nu seriöst på att sluta. WoT måste ju ha en av världens mest otrevliga player base. Det är bara idiot, retard, stupid fuck osv i chatten och tom efter matcher. Jag är en medelbra spelare så det är inte att jag gör bort mig fullständigt heller.

Det som gör att jag funderar på att sluta är att jag känner att jag dras med i det själv och blir nästan rädd för mig själv ibland Detta tillsammans med WG som bara vill tjäna pengar och skiter i matchmaking med mera gör att det nog blir så. Eller iaf en paus......

mvh J

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Har spelat sen 2012 men funderar nu seriöst på att sluta. WoT måste ju ha en av världens mest otrevliga player base. Det är bara idiot, retard, stupid fuck osv i chatten och tom efter matcher. Jag är en medelbra spelare så det är inte att jag gör bort mig fullständigt heller.

Det som gör att jag funderar på att sluta är att jag känner att jag dras med i det själv och blir nästan rädd för mig själv ibland Detta tillsammans med WG som bara vill tjäna pengar och skiter i matchmaking med mera gör att det nog blir så. Eller iaf en paus......

mvh J

går ju alltid att stänga av chatten sen är dota och cs etc mycket värre med idioter

i7 8700k - asus maximus x hero - 32gb 3200mhz ddr4 - asus 1080 ti - 950 pro 250gb - 850 evo 250gb - 840 evo 250gb - wd 3tb - evga supernova g2 1000w - asus pg279q

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Har det någonsin funnits en anledning av ha på chatten, finns inget där att lära förutom om du vill berika ditt ordföråd vad gäller svordomar på diverse språk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Jaxione:

Hej!

mvh J

Spelat sedan 2013, började med warthunder för 200timmar sen.
Spelar dock lite WoT när man har lust, men mycket trevligare folk i WT, men sen finns det klart otrevliga personer med men är de är väldigt få som jag mött på mina 200Timmar

Antec P180 i7 920 4.2GHz Asus p6tSE 24GB Zotac GTX 470 Tagan BZ800W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Dynggrovisen:

Har det någonsin funnits en anledning av ha på chatten, finns inget där att lära förutom om du vill berika ditt ordföråd vad gäller svordomar på diverse språk.

Har jag inte fel men slutar inte kartan fungera då (kan ju vara bra att bli noterad vad folk vill åka eller bli varnad)? Vissa missbrukar detta grovt dock.

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Broken-arrow:

Har jag inte fel men slutar inte kartan fungera då (kan ju vara bra att bli noterad vad folk vill åka eller bli varnad)? Vissa missbrukar detta grovt dock.

Slänger man ett getöga på kartan då och då och var alla rullar ut från start så fungerar det utmärkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av Broken-arrow:

Jo pingen på kartan försvinner också, men det finns ett snabbt sätt att blocka folk, håll in ctrl och dra musen över spammarens namn och tryck på det röda krysset som dyker upp till vänster om namnet, då blockas den personen i resten av striden. Vissa strider blockar man typ 5 pers men lugnt och skönt blir det samtidigt som man fortfarande ser de få vettiga meddelanden som faktiskt dyker upp ibland.

Apropå otrevliga meddelanden, att ignorera dom är det bästa man kan göra. Tänk när man själv blivit tjurig på någon och kallat denne idiot, om den spelaren då inte svarar blir man ju typ tjurig när man lagt ner energi på att skriva något, och det funkar likadant mot andra, så numera samlar jag på obesvarade rage-meddelanden i garaget och blir lite sådär självgott nöjd över hur jag ignorerar dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2005

@Jaxione:

Tycker det är samma i alla spel nu för tiden. Börjar väl bli tillräckligt gammal för att kunna säga att det var bättre förr

Z87-Pro, I5 4670K@4.0 (4.2 single), Sapphire 290 TRI-X ~10% överklock, 16GB Crucial Tactical@stock, Deep Silent 1, Samsung Evo 250GB + 2x1TB 7200 + 500GB SSD (också Evo?)
Toshiba Satellite L855-10U
P5QL, E5300@3640Hz, GTX275, 4GB kingston 800MHz cl4, Threehundred, Zalman 500W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

I Frontline-läget, är det bara jag som har problem med prestanda? Normalt har jag 90-115 fps, i Frontline knappt 60.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av Brevlada-00:

I Frontline-läget, är det bara jag som har problem med prestanda? Normalt har jag 90-115 fps, i Frontline knappt 60.

Nä upplever samma sak, och många andra gör det också. Men spelläget är kul! Känns kul att kunna penna allt med standardammo eftersom tier 8-vagnar faktiskt har weakspots på fronten/sidorna!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2009

Någon som vill bli platoonkompis till en hyfsat average-spelare? kör mest T-44 och M103 just nu Heter samma i spelet som här.

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2008

@Brevlada-00:
Det kan ju ha å göra med att grafikmotorn är "ny" med mera effekter och exempelvis den tidigare Nebelburg kartan med 30 vs 30 hade ju den äldre motorn som inte var lika krävande så där märktes det inte när det blev fler spelare, och synd att de tog bort den tycker jag.

Sen kan det ju vara värt för de som inte loggar in så ofta att logga in och köra en match i helgen iaf
https://worldoftanks.eu/en/news/special-offers/military-parad...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av pecill:

Någon som vill bli platoonkompis till en hyfsat average-spelare? kör mest T-44 och M103 just nu Heter samma i spelet som här.

Du kan gå med i swec-klanen som finns.

i7 6700K | Z170 Pro Gaming | 2133Mhz 16GB | 1080Ti | 2x SSD 250+256GB | WD 1,5TB | Fractal 1000W | Cosmos II | Alphacool XPS Eisblock | Alphacool VP655 | Alphacool Eisbecher 150ml | Alphacool 360mm + 240mm + 140mm | Alphacool RAM-block | Alphacool 10/13mm | Heatkiller MB-Set | Aquacomputer Titan X (Pascal)| AOC Agon 27" 144Hz | Logitech G502 | CM Storm Quickfire Rapid-I

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klippan
Registrerad
Dec 2009

@VideoyGTX: Är det folk som är aktiva i clanen*? Hur många?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012

@Undesired_hero: Hej! Vi är några som är aktiva relativt regelbundet men har för närvarande svårt att finna oss till den gemensamma Discord-servern. Länk till vår tråd finns i min signatur. Du är välkommen att gå med om du vill!

Mvh // Slaktardej

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2012

https://thearmoredpatrol.com/2018/05/30/supertest-object-726-initial-stats/

Detta börjar gå för långt.
Plus metan I den pågående kampanjen är totalt sneknullad.

Eltreum: AMD Ryzen 7 1700 | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | Gigabyte HD 7950 Windforce 3X | Samsung 840 EVO 120GB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG248QE