Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Du har så rätt i det.

På samma gång finns det ett perspektiv med att utvecklarna måste få betalt och företaget måste gå med vinst. Visst kan de ta bort alla prem tanks, guld och prem accounts och detta skulle troligen innebära att spelet till slut läggs ned.

Visst kan de ge exakt samma prestanda för även prem tanks men färre skulle säkert köpa dessa tanks i så fall.

Något verkar WarGaming göra rätt i alla fall, de har fortfarande en ganska så stor spelarbas även idag 8år? sedan spelet släpptes.

Ingen som har sagt att de inte ska ha betalt. Men det är ju fruktansvärt tråkigt att grinda den långa vägen till en tank, när andra betalar för en likadan vagn som är betydligt bättre. Ännu värre är det att de äldre premiumvagnarna inte hänger med i utvecklingen heller, så vill man ha en tank som presterar så är det att köpa nytt som gäller. En premiumvagn behöver absolut inte vara bättre än motsvarande standard-vagn för att folk ska köpa då de har andra fördelar. Får några år sedan var det ju policy att premiumvagnarna rent av skulle vara lite sämre än sina motsvarigheter i tech tree.

Av de spel som finns i genren så är väl wot helt enkelt det mest etablerade. Kanske är spelet bättre än övriga i genren, men det är långt ifrån perfekt och att WG har en girig affärsmodell går inte heller att bestrida.

Skrivet av VideoyGTX:

Nog går de med vinst, men då ska de inte påstå att spelet är free2play, om det vorde det skulle de inte gå med vinst.

Jag tror du tar fel på koncepten free2play och pay2win, det ena utesluter inte det andra samtidigt som ett spel kan vara free2play utan att vara pay2win.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Om man måste ha premiumkonto för att ha råd att spela hägre tiers, då är spelet inte free2play.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har spelat sen 2012 men funderar nu seriöst på att sluta. WoT måste ju ha en av världens mest otrevliga player base. Det är bara idiot, retard, stupid fuck osv i chatten och tom efter matcher. Jag är en medelbra spelare så det är inte att jag gör bort mig fullständigt heller.

Det som gör att jag funderar på att sluta är att jag känner att jag dras med i det själv och blir nästan rädd för mig själv ibland Detta tillsammans med WG som bara vill tjäna pengar och skiter i matchmaking med mera gör att det nog blir så. Eller iaf en paus......

mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Har spelat sen 2012 men funderar nu seriöst på att sluta. WoT måste ju ha en av världens mest otrevliga player base. Det är bara idiot, retard, stupid fuck osv i chatten och tom efter matcher. Jag är en medelbra spelare så det är inte att jag gör bort mig fullständigt heller.

Det som gör att jag funderar på att sluta är att jag känner att jag dras med i det själv och blir nästan rädd för mig själv ibland Detta tillsammans med WG som bara vill tjäna pengar och skiter i matchmaking med mera gör att det nog blir så. Eller iaf en paus......

mvh J

går ju alltid att stänga av chatten sen är dota och cs etc mycket värre med idioter

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk

Har det någonsin funnits en anledning av ha på chatten, finns inget där att lära förutom om du vill berika ditt ordföråd vad gäller svordomar på diverse språk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Har spelat sen 2012 men funderar nu seriöst på att sluta. WoT måste ju ha en av världens mest otrevliga player base. Det är bara idiot, retard, stupid fuck osv i chatten och tom efter matcher. Jag är en medelbra spelare så det är inte att jag gör bort mig fullständigt heller.

Det som gör att jag funderar på att sluta är att jag känner att jag dras med i det själv och blir nästan rädd för mig själv ibland Detta tillsammans med WG som bara vill tjäna pengar och skiter i matchmaking med mera gör att det nog blir så. Eller iaf en paus......

mvh J

Spelat sedan 2013, började med warthunder för 200timmar sen.
Spelar dock lite WoT när man har lust, men mycket trevligare folk i WT, men sen finns det klart otrevliga personer med men är de är väldigt få som jag mött på mina 200Timmar

Permalänk
Skrivet av Dynggrovisen:

Har det någonsin funnits en anledning av ha på chatten, finns inget där att lära förutom om du vill berika ditt ordföråd vad gäller svordomar på diverse språk.

Har jag inte fel men slutar inte kartan fungera då (kan ju vara bra att bli noterad vad folk vill åka eller bli varnad)? Vissa missbrukar detta grovt dock.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Har jag inte fel men slutar inte kartan fungera då (kan ju vara bra att bli noterad vad folk vill åka eller bli varnad)? Vissa missbrukar detta grovt dock.

Slänger man ett getöga på kartan då och då och var alla rullar ut från start så fungerar det utmärkt.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Har jag inte fel men slutar inte kartan fungera då (kan ju vara bra att bli noterad vad folk vill åka eller bli varnad)? Vissa missbrukar detta grovt dock.

Jo pingen på kartan försvinner också, men det finns ett snabbt sätt att blocka folk, håll in ctrl och dra musen över spammarens namn och tryck på det röda krysset som dyker upp till vänster om namnet, då blockas den personen i resten av striden. Vissa strider blockar man typ 5 pers men lugnt och skönt blir det samtidigt som man fortfarande ser de få vettiga meddelanden som faktiskt dyker upp ibland.

Apropå otrevliga meddelanden, att ignorera dom är det bästa man kan göra. Tänk när man själv blivit tjurig på någon och kallat denne idiot, om den spelaren då inte svarar blir man ju typ tjurig när man lagt ner energi på att skriva något, och det funkar likadant mot andra, så numera samlar jag på obesvarade rage-meddelanden i garaget och blir lite sådär självgott nöjd över hur jag ignorerar dom.

Permalänk
Medlem

@Jaxione:

Tycker det är samma i alla spel nu för tiden. Börjar väl bli tillräckligt gammal för att kunna säga att det var bättre förr

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

I Frontline-läget, är det bara jag som har problem med prestanda? Normalt har jag 90-115 fps, i Frontline knappt 60.

Permalänk
Skrivet av Brevlada-00:

I Frontline-läget, är det bara jag som har problem med prestanda? Normalt har jag 90-115 fps, i Frontline knappt 60.

Nä upplever samma sak, och många andra gör det också. Men spelläget är kul! Känns kul att kunna penna allt med standardammo eftersom tier 8-vagnar faktiskt har weakspots på fronten/sidorna!

Permalänk
Medlem

Någon som vill bli platoonkompis till en hyfsat average-spelare? kör mest T-44 och M103 just nu Heter samma i spelet som här.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

@Brevlada-00:
Det kan ju ha å göra med att grafikmotorn är "ny" med mera effekter och exempelvis den tidigare Nebelburg kartan med 30 vs 30 hade ju den äldre motorn som inte var lika krävande så där märktes det inte när det blev fler spelare, och synd att de tog bort den tycker jag.

Sen kan det ju vara värt för de som inte loggar in så ofta att logga in och köra en match i helgen iaf
https://worldoftanks.eu/en/news/special-offers/military-parad...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Någon som vill bli platoonkompis till en hyfsat average-spelare? kör mest T-44 och M103 just nu Heter samma i spelet som här.

Du kan gå med i swec-klanen som finns.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: Är det folk som är aktiva i clanen*? Hur många?

Permalänk

@Undesired_hero: Hej! Vi är några som är aktiva relativt regelbundet men har för närvarande svårt att finna oss till den gemensamma Discord-servern. Länk till vår tråd finns i min signatur. Du är välkommen att gå med om du vill!

Mvh // Slaktardej

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

https://thearmoredpatrol.com/2018/05/30/supertest-object-726-initial-stats/

Detta börjar gå för långt.
Plus metan I den pågående kampanjen är totalt sneknullad.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk

Ett erbjudande till alla som vill testa en premium vagn utan att betala.
What Tank Suits You Best?

Vad går detta ut på då, gör en quiz, få en kod och sen redeem'ar man den på hemsidan, och man får testa en tank i en vecka.
Fram till sista december gäller detta, så man kan ju passa på när det är x5 exp eller man har en del tid över för de drar ju in lite extra silver/exp jämfört med de andra vagnarna, man får en 50% besättning också(fast det går ju att skaffa ändå till vilken vagn som helst), eller så stoppar man in en befintlig besättning(samma nation/tank typ) som man vill träna upp.

I forumtråden så har någon även listat koderna för specifika vagnar så då kan man ju även se vilka vagnar som finns att tillgå:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/687589-what-tan...

Eller en annan tråd med samma ämne:
All Codes for FIND YOUR TANK event

Verkar inte fungera om man tidigare aktiverat en Gamescom kod ---> "REVALDESTRO gives you a weeks rental on the Revalorise" vilket är lite stört. Och nyheten berättar inte det heller(vilket man ser i forumtråden"koden fungerar inte") så Wargaming kanske ändrar det, eller inte... läser vidare(sidan 5) och de har fixat detta

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Mera goodies från Wargaming, med hjälp av Quickybaby, ja han förklarar vad som gäller
Och mer Amazon Twitch Prime åt folket--->

Och sen streamar han i några dagar från Usa
Claim Care Package Alpha with Twitch Prime

Twitch Prime and World of Tanks thought of sweet goodies for you, which you can grab from October 25th to November 30th.

https://worldoftanks.eu/en/update_twitchprime/

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Lurigt med olika stats i world of tanks..

Hej på er!

Allt detta med wn8 och personal rating etc... Hur funkar det egentligen och... påverkar det om man har sjukt många vagnar.. (+200)?

Tänker som så att man (som jag) är en samlare av vagnar och testar vagnar som kanske inte är min spelstil alls men gillar att samla på allt.. Det blir en massa skitresultat som påverkar den spelstil jag faktiskt är duktig på. Jag suger på light och medium men gör hyffsade resultat med destroyers och heavies...

Visst måste detta påverka wn8?

Min tag är precis som här Pozuz om nu någon vill analysera mig!

50+ gubbe som älskar WOT

Permalänk
Medlem

@Pozuz: WN8 påverkas av hur bra du spelar jämfört övriga spelare och baseras på en massa parametrar (damage, spot, frag, WR m.m.). PR är WG ranking, den är mer "förlåtande", då värdet även ökar med spelade matcher... [sic!]

Om du "provar" massa vagnar där dina besättningar är oerfarna så har du svårare att spela bra då du siktar sämre, laddar långsammare, ser kortare m.m.

Så nej - WN8 och PR påverkas inte av att du har många vagnar, utan hur bra du lyckas spela dessa vagnar. Men är du en "samlare" så skall du nog inte bry dig om rankingen - för det är väl inte det som är viktigast för dig i så fall?

Permalänk
Medlem

@Cybertsen: Helt rätt! Det är det roliga i att spela som är viktigast! Tack för ett bra svar!

Permalänk
Medlem

Skulle definitivt säga att ett stort antal vagnar har en negativ effekt på WN8. Dels pga. att mindre fokus leder till sämre crews vid ett visst antal spelade rundor, men också då det blir mycket svårare att få en klar uppfattning om hur man bäst bör göra i ett visst läge med en viss vagn (inkluderande t.ex. under vilka omständigheter man kan penetrera en viss fiende), givet att du faktiskt lirar allt någorlunda utspritt.

Vill du lira fotboll på elitnivå funkar det nog inte bra om du bara spelar fotboll en gång varannan vecka, och kör en annan sport varje annan dag däremellan. Du lär få en vältränad kropp, vilket givetvis hjälper på planen, men kanske inte prickar målet trots att du är inne i målboxen

Men man kan ju acceptera att man inte spelar för att maximera sitt WN8 (samt sina skills för några få vagnar som ligger bakom detta högre WN8), utan satsar på att ha kul istället. Själv tenderar jag att bli uttråkad om jag fokuserar på en roll, så jag kör också så brett jag kan

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

På det hela så ses många rankingar som stagnerade. Tanken från början med WN8 och dess uppföljare WN9 var att de skulle även ha assist fullt utvecklad meeen ioma WG inte tillhandahåller alla data så kan dessa rankingar inte utvecklas vidare (inte utan omfattande insamling och behandling av data, vilket kräver resurser som ingen vill lägga ner pengar på). Så ingen ranking är komplett förutom WGs PR och den har redan den uppenbara svagheter.

Men som typ alla gamla rekryterare för framgångsrika klaner sagt, ranking/stats är en fingervisning. Hur bra en spelare är och hur pass givande den är att spela med är något man måste ta reda på first hand.

Att sen rankingar kan vara ett mål för många, roligt att klättra i osv, det köper vi alla. Men är man inte intresserad så ska man nog låta bli att bekymra sig allt för mycket.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Är man en kass spelare kommer man alltid prestera bättre i en object 252 med guldammo än en panther II med standardammo. Om inte detta är pay2win vet jag inte. Det finns knappt några standardtanks som är bättre än premiumvagnar nuförtiden. Spelet är extremt pay2win när det kommer till tanks and val av ammunition.

Permalänk
Medlem

@Cybertsen: En liten rättelse; WN8 har inte med assistance/spotting vilket gör det rätt kasst för lights. Du kan ha 20k spotting 0 dmg och dra in 0 wn8. Där skulle jag säga att WGs rating är bättre.

Permalänk
Medlem

@lethul: I så fall är formeln för WN8 felaktig avseende spotting...för "rSPOTc" är den spotting du gör vägt mot medianvärdet av spottingen som har gjorts med vagnen... Men som du skriver (och jag inte har påstått) - assist är ingen parameter för WN8.

Permalänk
Medlem

@lethul, det är alltså spotted tanks och inte spotting assist som Cybertsen menar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av lethul:

@Cybertsen: En liten rättelse; WN8 har inte med assistance/spotting vilket gör det rätt kasst för lights. Du kan ha 20k spotting 0 dmg och dra in 0 wn8. Där skulle jag säga att WGs rating är bättre.

Å andra sidan räknas antal spelade spel med i WGs rating, och dessutom korrelerar WN8 bättre med winrate än WGs rating (och klår även WN9, WN7 samt efficiency på detta). Detta utan att ha tillgång till assistance/spotting, därför skulle jag säga att WN8 är en bättre rating.