World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av septembro:

Okidoki.. Tycker den gör rätt bra ifrån sig i alla fall. Att den har pref MM är ju bara ett plus med den, jämfört med Defender och 252U som inte har det. Någon "bonus" ska det väl vara med premiumvagnar. Valfritt att skjuta premiumammunition med den. Jag gör det bara på högre tiers där det inte biter annars. Men blir bara dyrt i längden och förstör spelet.

Det är en bonus md premiumvagnar. Du kan träna olika besättningar, du får mer pengar f.r matcherna. Varför skulle det vara någon bonus i matcherna? Att kunna köpa sig till ett övertag där är i princip definitionen för p2w.

Skrivet av pekkasteele:

Har funderat på att sälja mitt konto då jag inte spelar mer men lagt ner mycke tid och pengar på det, men kan man göra det nuförtiden? Får man nått för dem? Vet att många sålde dem för några år sen men ... hur ser det ut nu? Har väl kanske 7-9 T10, kan inte logga in och kolla, men de mesta är "gamla" tanks då jag inte spelat på länge som sagt.

PS. försöker inte sälja här, detta är ingen säljannons

Kan kan du säkert, det är helt otillåtet enligt WGs användaravtal som du har accepterat dock.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Det är en bonus md premiumvagnar. Du kan träna olika besättningar, du får mer pengar f.r matcherna. Varför skulle det vara någon bonus i matcherna? Att kunna köpa sig till ett övertag där är i princip definitionen för p2w.

Du måste ju inte köpa premiumvagnarna

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av septembro:

Du måste ju inte köpa premiumvagnarna

Nej, det måste jag inte. Om jag inte vill vara kompetitiv i t8 klanstrider t.ex.

Hänger inte med på vilken poäng du gör här, skulle du vilja utveckla

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Nej, det måste jag inte. Om jag inte vill vara kompetitiv i t8 klanstrider t.ex.

Hänger inte med på vilken poäng du gör här, skulle du vilja utveckla

Ok.

Finns ingen poäng att vinna här. Finns ingen sådan avsikt.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av septembro:

Ok.

Finns ingen poäng att vinna här. Finns ingen sådan avsikt.

Har du någon kommentar på mitt inlägg om att premiumvagnar inte behöver ge någon bonus utöver besättningsbonusen och pengabonusen de ger och att premiumvagnar som ger en stor bonus i strider är rakt av p2w?

Du svarade ju på mitt inlägg om det så jag antog att din kommentar hade med det att göra och inte var poänglös.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Den var OP när den kom, den är fortfarande OP

För att nämna en op tank, så måste jag ju säga att Löwe är väldigt op när det gäller att blocka is-3
Har just testat på en Löwe för första gången genom twitch prime grejen, och blockade 1950 mot en is-3 i en duell och det visar ju på min frustration när jag spelar is-3 eller T34 eller vad som helst att Löwe är ganska op, eller tornet är det iaf. Medans Defender nästan alltid går att penetrera, men det är ju mycket vanligare att möta en Löwe också = mer störande.

Någon som är intresserad av att prova på en LT-432?
Har en Rental kod över på 25 matcher efter mitt köp, den vagnen är ju mer op tycker jag, oj oj vad det går undan med den. Mines är ju inga problem att komma först fram till "höjden" med en LT-432.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

För att nämna en op tank, så måste jag ju säga att Löwe är väldigt op när det gäller att blocka is-3
Har just testat på en Löwe för första gången genom twitch prime grejen, och blockade 1950 mot en is-3 i en duell och det visar ju på min frustration när jag spelar is-3 eller T34 eller vad som helst att Löwe är ganska op, eller tornet är det iaf. Medans Defender nästan alltid går att penetrera, men det är ju mycket vanligare att möta en Löwe också = mer störande.

Någon som är intresserad av att prova på en LT-432?
Har en Rental kod över på 25 matcher efter mitt köp, den vagnen är ju mer op tycker jag, oj oj vad det går undan med den. Mines är ju inga problem att komma först fram till "höjden" med en LT-432.

Tänkte köpa tanken. Men tvekade, får hoppas den kommer ut till salu igen. Jag har Tier 9 scout och låst upp tian (ryska då) Väntar på rea på tier 10:or (hade ju fin rea förra året med 30%).

Men om ingen annan vill ha koden kan jag ta den

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

@Broken-arrow:
Den är ju på sale fortfarande, eller nu igen(Black Friday typ..)... Du kan ju antingen skicka ett meddelande om att du vill ha den så får du koden eller så klicka här: https://eu.wargaming.net/shop/wot/vehicles/11240/

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

@Broken-arrow:
Den är ju på sale fortfarande, eller nu igen(Black Friday typ..)... Du kan ju antingen skicka ett meddelande om att du vill ha den så får du koden eller så klicka här: https://eu.wargaming.net/shop/wot/vehicles/11240/

Ja det kändes inte som dom skulle göra type 59 i repris (var ju borta en stund) Alltså dom ville inte göra någon rea på tanken över BF XD Inte under cyber måndag heller.

Funderar på om dom kanske sätter bra pris under jul, men inte troligt. Har annars fått par rabatt tickets i höst (synd att båda dessa gått ut).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Såg SU-130PM på EU igårkväll (Rysk Skorpion G)

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Enligt spelets regler får man inte sälja sitt konto. Även om du säljer kontot så kommer du inte få igen tiden som du lagt ner. Jag spelar själv inte så mycket som jag brukade göra, men skulle aldrig sälja mitt konto eftersom tiden som lagts ner kan inte fås tillbaka. Vem vet, du kanske börjar lira lite senare. Känns surt att behöva börja från början om du nu mot all förmodan skulle få för dig att spela igen. Ibland kan det vara kul att platoona med 1-2 pers och snacka strunt och spela lite. Det är ju det som är det roliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

För att nämna en op tank, så måste jag ju säga att Löwe är väldigt op när det gäller att blocka is-3
Har just testat på en Löwe för första gången genom twitch prime grejen, och blockade 1950 mot en is-3 i en duell och det visar ju på min frustration när jag spelar is-3 eller T34 eller vad som helst att Löwe är ganska op, eller tornet är det iaf. Medans Defender nästan alltid går att penetrera, men det är ju mycket vanligare att möta en Löwe också = mer störande.

Någon som är intresserad av att prova på en LT-432?
Har en Rental kod över på 25 matcher efter mitt köp, den vagnen är ju mer op tycker jag, oj oj vad det går undan med den. Mines är ju inga problem att komma först fram till "höjden" med en LT-432.

Is3 är helt klart bättre än en Löwe. Endast mobiliteten och den låga silhuetten är en fördel. Is3 är inte lika bra som den en gång var och Löwen har blivit buffad men i de flesta situationerna är is3 bland de roligaste och mest användbara HT på tier 8.

Defender är helt obalanserad, den har bättre frontal armor än obj 257 och lika hög alpha...på tier 8. Den har fan nästan lika bra armor som is7 har jag läst. Vinklar en defender sin frontal armor så kan man inte penna den någonstands med 225mm AP, förutom cupolan, vilken är liten. Defender borde tas bort från spelet asap.

Permalänk
Medlem

För er som inte läser Wargaming:s nyheter: https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/10-years-giveawa...

Själv tillhör man 6+ år, så 5000 bonds uppskattas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

För er som inte läser Wargaming:s nyheter: https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/10-years-giveawa...

Själv tillhör man 6+ år, så 5000 bonds uppskattas.

Hur funkar det när man använder bonds till moduler, vad jag fattar det som får man behålla det man köpt eller (eller är det bara för en match)?

ligger själv 6+ år synd man inte fick något för 8+ år (gick med i spelet inte långt efter efter beta/alpha). Sen lite fult man får tillbaka 50-2 , antar den är buffrad nu?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Köper du "Improved Equipment" för bonds så är det samma sak som att köpa vanlig moduler med kredits (bara lite bättre prestanda).

T-50-2 buffad? Nja - vet inte: https://thedailybounce.net/world-of-tanks/world-of-tanks-supe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

@Broken-arrow: Köper du "Improved Equipment" för bonds så är det samma sak som att köpa vanlig moduler med kredits (bara lite bättre prestanda).

T-50-2 buffad? Nja - vet inte: https://thedailybounce.net/world-of-tanks/world-of-tanks-supe...

Okej, lät som det. Är rätt otydligt, så vissa kan köpa sig fördelar över andra nu mer i spelet (nu när guldkulor är borta)?

När nya scout trädet växte fram, blev först T-50-2 nerfad så hårt att jag inte kände igen den längre Sen tror jag fick M25 eller vad tier 6 heter nu

Var ju en löjligt tank T-50-2 från början, dom gjorde lite ändringar i spelet (mer fysik och man kunde åka ner för vissa kullar man inte kunde tidigare, samt ändrat hur man kunde bli trackad).

Var egentligen rätt medioker och svårkörd speciellt efter sista patchen innan dom nerfa den (man kunde enkelt självtracka sig själv). Sen var det enkelt match att knocka ut par ur besättningen om man inte var försiktig. Ändå hade den sin charm

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

5 mille krediter säger jag inte nej till. Behöver man bara logga in för att få sin "belöning" ?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Hur får man ens sin belöning. Jag loggade in igår och upptäckte varken några bra eller "dåliga" överraskningar. Förhoppningsvis har de glömt bort mig vilket är bra då jag bara skulle bli irriterad över några patetiska presenter.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: Om man läser texten så står det: "You will be able to grab your rewards from 28 November until December 2019."

Så om du inte loggar in förrän nästa är så slipper du bli irriterad över "några patetiska presenter"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

@VideoyGTX: Om man läser texten så står det: "You will be able to grab your rewards from 28 November until December 2019."

Så om du inte loggar in förrän nästa är så slipper du bli irriterad över "några patetiska presenter"...

Okej vad bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Okej vad bra.

Du verkar ju dock bli irriterad över det mesta i spelet. Så jag vet inte om några presenter mer eller mindre gör så stor skillnad.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

För er som inte läser Wargaming:s nyheter: https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/10-years-giveawa...

Själv tillhör man 6+ år, så 5000 bonds uppskattas.

Det är nice! Blir beta-tester för mig!

Jäkligt sugen på att köpa en Löwe, rolig att spela och den bokstavligt talat skiter credits! Har den bara som rental nu.

Jäkla skit!

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Okej vad bra.

Kan ju skänka en defender till dig i julklapp

Skrivet av HugSeal:

Du verkar ju dock bli irriterad över det mesta i spelet. Så jag vet inte om några presenter mer eller mindre gör så stor skillnad.

Lite så ja kräver han en personlig ursäkt för han får spela mot OP tanks och guld ammo (kanske står högst upp på hans önskelista )?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

@Broken-arrow: Köper du "Improved Equipment" för bonds så är det samma sak som att köpa vanlig moduler med kredits (bara lite bättre prestanda).

T-50-2 buffad? Nja - vet inte: https://thedailybounce.net/world-of-tanks/world-of-tanks-supe...

Tittade och ja det är nerfade versionen dom listar där. Enda bra med tanken var farten inget annat var något vidare (eller ja bra view range tror jag den hade). Att dom inte fixar tillbaka 72KM/h och i så fall sätter den i högre tier än 5 (borde vara 7/8).

Den farten den hade var sjuk.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

@Broken-arrow: Problemet då är nog att man hade gjort ett par vurpor i den, det problemet fanns ju inte back in the day Men det hade varit skoj att se!

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Om WG ger defender till julklapp så kommer jag skicka ett formellt klagomål till WGs avdelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

@Broken-arrow: Problemet då är nog att man hade gjort ett par vurpor i den, det problemet fanns ju inte back in the day Men det hade varit skoj att se!

Nej det är ju klart, glömmer dock inte om man svängde för skarpt i full fart gick tracksen sönder

Klarade äntligen SPG-15 för T-55 med honors Annars överlag tycker jag SPG uppdragen varit enkla klara själv (även dom man kan köra i plutt).

Det jag tycker är mer omöjligt är HT uppdraget man ska dinga 3 gånger sin HP (klarar det på vissa TD, men har ingen bra HT för uppdraget).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nytt event är igång, hoppas detta inte är juleventet för i år. Men lite sugen på köpa tanken faktiskt (har ju TD som behöver tank för grinda personal).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

@Broken-arrow: Grinda 253000 xp på 10 dagar låter ju inte jätteattraktivt, och det lär ta en stund då det bara är base-xp som räknas. :/

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

@Broken-arrow: Grinda 253000 xp på 10 dagar låter ju inte jätteattraktivt, och det lär ta en stund då det bara är base-xp som räknas. :/

Ja troligen får man lägga par hundra imellan kan ju köra tier 10 också (om man lyckas få bra matcher) XD Inte troligt när det är fler dårar som kör just tior.

Men kan ju hoppas det släppts ett riktigt julevent också, annars är jag rätt besviken. Var riktigt kul förra året.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar