Permalänk
Medlem

iPhone SE 2/2018

Det tisslas och tasslas om denna telefonen överallt.

https://macworld.idg.se/2.1038/1.693084/iphone-se-2

Någon som vet något om denna?

Jag har en SE idag, och jag älskar storleken på telefonen.

Diskutera och kom gärna med nyheter, för jag väntar med spänning på eventuell release av denna!
Apple kanske lanserar den på WWDC18?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk

Jag tror inte den kommer heta se 2 utan kanske x mini? De har ju använt "mini" förr.
Altså nästa modeller av iPhone blir
iPhone x (2018)
iPhone x mini (2018)
Så fungerar det ju på deras datorer samma namn som föregående version men kunderna får hålla koll på vad det är genom vilken årsmodell det är.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara att det kommer någon ny SE. Jag rockar också SE just nu och kan inte tänka mig en annan/större mobil.
Möjligtvis om dem trycker in en större skärm i samma storleksram som nuvarande så det blir mer skärmyta. Men det mest intressanta för mig hade varit bättre prestanda 🙂.
Inte ens säker om jag skulle vilja ha ny design på en eventuell ny SE heller... Tycker alla nya mobiler är för runda.

Aja, tiden får utvisa hur det blir...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Hehe, har själv försökt hitta info om den men det är ju bara en massa rykten överallt. Storleken på SE'n är perfekt så hoppas att det kommer lite riktig info snart ^^

Visa signatur

Datorn styr för många!

Permalänk
Medlem

Det ryktas ju om följande kommer visas i Augusti:

Iphone X (2018) : direkt efterföljare till nuvarande iphone X, samma storlek men kanske mindre sensorfält.
Iphone X plus: i stort sett samma yttermått som iphone8 plus men iphone x utseende.
Iphone (2018): en 6.1” lite billigare modell än ”X”.

En ny iphone SE, hade varit trevligt, frågan är om den inte kommer bli för dyr om de ska trycka in en större skärm i samma chassi som nuvarande, som det ryktas om. Jag undrar om iphone se säljer mest pga pris eller behändig storlek? Finns ju bara iphone se eller sony compact serien om man vill ha grym prestanda i ett litet format.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För en som inte alls är insatt, efterföljaren till iphone X heter alltså iphone X?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

För en som inte alls är insatt, efterföljaren till iphone X heter alltså iphone X?

Skickades från m.sweclockers.com

Allt är ju bara rykten men ja det ryktas att de ska göra som med sina macbooks tex. Så det blir iphone x (2018) osv och inte iphone XI. Den som lever får se 😊

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hoppas att den nya SE kommer se ut ungefär såhär:

Tycker om utformningen av själva chassit av telefonen.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Iphone 5/5s/se är apples snyggaste telefon och sitter riktigt bra i handen. Gillar starkt. Hoppas verkligen de inte gör något stort avsteg från nuvarande design.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Iphone 5/5s/se är apples snyggaste telefon och sitter riktigt bra i handen. Gillar starkt. Hoppas verkligen de inte gör något stort avsteg från nuvarande design.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller helt med. Bästa är ju att man kan ställa mobilen upprätt utan att behöva någon mobil hållare eller ställ 😁

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Det här är nog ett av få ämnen där jag blir lite konspiratorisk och tror stt Apple själva ”läcker” lite olika designer och försöker spridningen för att se vilken som eventuellt skulle vara lämplig att producera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som hört någonting ännu?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +